Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 10 av 16 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #226
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    den 240n så noe kjent ut med fargen å de svarte stripene. Er ikke tilfeldigvis denne tru?

    DSC00467.jpg

  2. #227
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Er min ja,så desverre slik ut en sommerHvor har du tatt dette bilde?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #228
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    dette ble tatt i 2007. En tid hvor jeg var litt overinteresert i 240er faktisk. Var sammen med ei som gikk på søve skolen på den tia.
    Å var derfor oppe der en tur. Så bilen utenfor skolen der å tok det bildet der


    Jeg kjørte rundt i denne på den tia der
    DSC00411.jpg

  4. #229
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Hehe,sammentreff!Jeg var å sammen med ei som gikk der,ho lånte den på skolen av og tilHusker å ha sett den røde din også,så meget fin ut
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #230
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    såpass ja
    Sikkert derfor jeg så den der da

  6. #231
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja det er det.
    En kompis sprakk syl. 2 og 3 fra topp til bunn på en motor borret fra 88,9 - 91,8 mm. Dette gjorde at vi sjekket og vi kom frem til at B21 sylindrene har større utvendig diameter enn det B19 og B200 sylindrene har.
    Ønsker å lade mye på denne 16v motoren,2,5-3BAR trykk,hvor lav komp må man ha for å klare det på vanlig bensin uten å senke tenninga for mye?Og hvor store dyser?Tenker 8 stk.4 små og 4 større
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Ønsker å lade mye på denne 16v motoren,2,5-3BAR trykk,hvor lav komp må man ha for å klare det på vanlig bensin uten å senke tenninga for mye?Og hvor store dyser?Tenker 8 stk.4 små og 4 større
    Pumpebensin er ett fryktelig dårlig drivstoff til så høye ladetrykk. For at dette i det hele tatt skal la seg gjøre så MÅ du ha en turbo som klarer å levere så høye ladetrykk med god virkningsgrad. Deretter MÅ du ha en SVÆR intercooler for å holde temperaturen på bensinen noelunde under kontroll.

    Jeg vil foreslå 6,8 - 6,99:1 i kompresjonsforhold i dette tilfellet.

    Med noen milde kammer som f.eks Pentakammene eller ørlite værre så gir disse sugemotoren en effekt på rundt 170 hk. Med 3,0 BAR ladetrykk øker potensialet til 680 hk.
    "Vi" tømte 1000 ccm dyser som gikk med 4,0 Bensintrykk så det blir for lille.

    4 stk. 630 ccm + 4 stk. 1000 ccm blir bra vet du.

  8. #233
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    E-85 hadde nok vært bedre,men tilgjengeligheten her er desverre dårlig enda iallfall.Nå blir det ikke noe 16v bygge enda,vil gjøre ferdig det jeg holder på med nå først.Men greit å vite hvilke deler som trengs,tilfelle man snubler over de

    Handla litt idag:
    Bpr7eix plugger x 8
    Trøstelager bmw
    m5 hardy kobling
    Turteller pluss div snack fra summitracing
    Tenningslampe type mer avansert enn den jeg har fra biltema
    Grenrør

    Må finne meg en ny viftemotor til varmeapparatet også,gidder ikke flere fra høgger`n som ingen vet hvor lenge holder.Gruppe A vinge står også på ønskelisten.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #234
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Grenrør kommet fram,virker solid og bra.Skal sveise på noen støttestag også:

    Turteller,kjøpte seff feil å bestilte til dashbord,men det skal jeg alltids fikse..

    Tenningspistol,litt bedre enn den jeg har fra før fra RacetemaM5 hardy,spent på om den er brukelig.Ser da ikke noe tykkere ut enn en orginal volvo?Har flere forskjellige typer mellomaksel så skal da få til noe uansett
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  10. #235
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hvor har du kjøpt grenrøret?

  11. #236
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  12. #237
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Motornord og sikkert flere selger de også
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Grenrør kommet fram,virker solid og bra.Skal sveise på noen støttestag også:
    Dette var kjekt å se. Helt klart ett av de bedre grenrørene jeg har sett. Legg merke til at pulsene inn i turbinhuset roterer (med klokken) i forhold til tenningsrekkefølgen slik det skal når man har turbo med singelflow turbinhus.

  14. #239
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Godt å høre att du har troenBurde gi raskere spool dette.Ser å kjennes solid ut også,noe helt anna enn kina rælet som står i 740n min enda..Må sveise litt på vannpumpa også.Men det blir ingen sak,tig apparat er på vegHandlet også rør deler og v-band flenser til en ny down pipe igår da jeg ikke vil ødelegge den som står på jt eksosen nå.Skal godkjenne med turbo så trenger den!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  15. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Godt å høre att du har troenBurde gi raskere spool dette.Ser å kjennes solid ut også,noe helt anna enn kina rælet som står i 740n min enda..Må sveise litt på vannpumpa også.Men det blir ingen sak,tig apparat er på vegHandlet også rør deler og v-band flenser til en ny down pipe igår da jeg ikke vil ødelegge den som står på jt eksosen nå.Skal godkjenne med turbo så trenger den!
    Jeg mener helt klart at dette er nøyaktig det IRX450 turboen din (og de fleste andre) trenger. (Ser da bort fra holdbarheten til alle grenrør.)
    Virkelig flott rørdragning her. Kina er og blir nei-å-nei. "Billig" og wasted money.

  16. Takk Team Tynner takket for denne posten
  17. #241
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Blitt svart gitt!Ønsket meg svart 240 lenge så måtte nytte anledningen.Mye ekstra jobb men pytt pyttSvart god,gammeldags løsemiddel baseIkke noe vannbasert skvip her nei!Må jo leve opp til nicketSilkematt klarlakk på toppen



    Satt sammen blokk og topp og prøvemontert grenrør/turbo/innsug for å få allt til å passe:

    Oljekjøler/filterflytter:

    Sveisa omm vannpumpa pga grenrøret,ikke le!Aldri sveisa alu før,men er 3 lag med sveis så burde holde tett.Viss ikke får jeg lappe med litt kjemisk metall..

    Lakkere resten innvendig i uka,måbare bestille litt tett farge først.Så skal motor/gir på plassOgså kjøpt solide motorfester,må moddes litt men blir kanon tror jeg
    Sist endret av Team Tynner; 04/05/14 kl 18:45
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  18. Takk kompi takket for denne posten
  19. #242
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bestilt register deksel,svinghjulsbolter,eksospakninger,olje tur slange og noe anna småtteri også.60 grader termostat fra volvo penta på veg over dammen.Også kjøpt ett vanninnsprut kit til
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #243
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Handla delebil for å få min komplett igjen86 mod gl med m45 og 230a motor.


    Synd å slakte den å men,egentlig bare rust i dører og gulv..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  21. #244
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Blitt svart inni og gitt



    Skal inn igjen i verkstedet nå en av dagene å få motor/gir på plassFylleren skal få litt tid til å godgjøre seg,så kommer til å gjøre alle smådeler ferdig før bilen blir slipt..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #245
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard



    Bygde om ett gammelt ventildeksel til å passe på nyere topp.Kjekt mer orginal utlufting i ventildeksel

    Også lakka bremsekraft forsterker å noen andre småting
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #246
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Henta hjem 740 fra vinterlagring.Skal gjøre ferdig at motoren å eu godkjenne denne.

    240`n har lufta seg litt idag,flyttet den inn igjen i verkstedet.



    Ett hilux vrak er og under oppbygging
    Sist endret av Team Tynner; 17/05/14 kl 15:12
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  24. #247
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Bygde om ett gammelt ventildeksel til å passe på nyere topp. Kjekt med original utlufting i ventildekselet.
    Uvanlige og effektive løsnininger er alltid kjekt å se. Godt jobbet.

  25. #248
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Uvanlige og effektive løsnininger er alltid kjekt å se. Godt jobbet.
    Takk for detVar ikke lange tida det tok å lage,kappa av to deksel å sveisa de sammen mens delene sto skrudd fast på en dele topp.Kommer til å se dønn orginalt ut når det er ferdig slipa å lakkert.Volvo logoen forsvinner men det får gå..
    Men jeg har en case med termostaten min,en 60 grader sak til volvo penta.Den har riktig diameter men stikker allt for dypt ned i toppen så termostathuset går ikke på..Har tenkt ut to løsninger:
    1.Lage en spacer å flytte termostat ut fra toppen,men tror det kan bli trangt mot fordeleren.
    2.Skru på ett tomt termostat hus på toppen,å så sette termostaten i slangen mellom topp og radiator ved å lage ett hus til den der.Tenkte å bruke to termostst hus skrudd mot hverandere.Meget enkelt men usikker på om det kommet til å virke.Skulle også gjerne hatt plass til føleren til el kjøle vifta i den slangen...
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  26. #249
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Også handla komplett m90 kasse til 740`n.Spår en brå død for m46j kassa som sitter der nå når at motoren kommer i driftFikk to cosworth stoler jeg skal ha i 240`n av en kompis,litt bedre side støtte en orginal krakkene
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  27. #250
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Prøvemontering av girkasse og en tom motorblokk,motivasjon

    Passer som hånd i hanske.Skal vinkle utblåsen litt så blir det perfekt

    Fått tak i skikkelige v-band flenser med han/hunn,dritt lei eksoslekkasjer i billige jalla flenser!

    I morgen begynner jeg på slakting av delebil etter å sprøytet fyller på noen s4 deler for en kompis..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 10 av 16 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •