Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: "dunkelyd" høyre fram, V70 AWD

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mars 2013
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard "dunkelyd" høyre fram, V70 AWD

    Heisann! Har søkt etter liknende teamer, lest igjennom, men ikke funnet svar.

    Saken er at jeg en stund nå, har hatt en forholdsvis kraftig dunkelyd fra høyre forhjul på min '98 V70
    AWD
    . Det er oftest mest merkbart om jeg har kjørt en stund, la meg si minst tjue minutter (varmt fett?).

    Første tiltak var å bytte endeledd. Det hjalp ikke. Så ble jeg fortalt av flere bilkyndige at dette var et drivknuteproblem. Jeg forklarte dette til mekanikeren på Mekonomen idag tidlig, og fikk faktisk fiksa dette nå idag. Men, den forbanna ulyden er der fortsatt, og denne gangen kom den etter tre-fire minutters kjøring! Mekanikeren sa at han "hørte hvertfall ikke noe da han prøvekjørte". Saken er også den at han ringte etter å ha begynt på bilen, å sa at han ikke klarte å fremprovosere lyden. Vi kom i allefall fram til at det var best å bytte uansett, for som han sa; "det er jo det som er problemet, når det låter sånn som du har sagt."
    Tilliten til norske verksteder og mekanikere er etterhvert tynnslitt forresten.

    ...så hva kan problemet være?

    Ser fram til å få svar. Håper å komme til bunns i dette.

  2. #2
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brekkjernet Vis post
    Heisann! Har søkt etter liknende teamer, lest igjennom, men ikke funnet svar.

    Saken er at jeg en stund nå, har hatt en forholdsvis kraftig dunkelyd fra høyre forhjul på min '98 V70
    AWD
    . Det er oftest mest merkbart om jeg har kjørt en stund, la meg si minst tjue minutter (varmt fett?).

    Første tiltak var å bytte endeledd. Det hjalp ikke. Så ble jeg fortalt av flere bilkyndige at dette var et drivknuteproblem. Jeg forklarte dette til mekanikeren på Mekonomen idag tidlig, og fikk faktisk fiksa dette nå idag. Men, den forbanna ulyden er der fortsatt, og denne gangen kom den etter tre-fire minutters kjøring! Mekanikeren sa at han "hørte hvertfall ikke noe da han prøvekjørte". Saken er også den at han ringte etter å ha begynt på bilen, å sa at han ikke klarte å fremprovosere lyden. Vi kom i allefall fram til at det var best å bytte uansett, for som han sa; "det er jo det som er problemet, når det låter sånn som du har sagt."
    Tilliten til norske verksteder og mekanikere er etterhvert tynnslitt forresten.

    ...så hva kan problemet være?

    Ser fram til å få svar. Håper å komme til bunns i dette.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...rasjoner/page3

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    på svxc.se så har de byttet høyre motorfeste med hell. Har selv dette problemet på høyre side, men har dessverre ikke hatt tid til å bytte dette enda.

    edit: søk opp motor/engine mount på youtube, og du vil finne en video om dette på 97-00 modell V70. Blir omtrent noe av det samme.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mars 2013
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk, begge to.
    Føler at poengene som kommer opp i tråden du viser til, GLTOslo, først og fremst er relevant for lyder relatert til dumper(?)

    Skal absolutt ta en nærmere titt på det der, Torsen67!

Lignende tråder

  1. delen til "røret" på høyre drivaksel
    By Birgerbie in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/12/12, 10:55
  2. Svar: 5
    Siste post: 26/08/12, 18:50
  3. Bakre endestykke høyre side, "Fatrails"
    By Tore in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/06/10, 21:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •