Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 240 GL. Min "garasje"

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard 240 GL. Min "garasje"

    Tenkte å lage en slik en "garasje" som det så pent heter her er ny på forumet her
    Har da en 1987 240 GL med B230K motor. Har gått te innkjøp av en modifisert B230FK som skal inn snart

    Gliset
    Sist endret av Vasvikingen; 04/03/13 kl 01:41 Begrunnelse: bilder
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Til dere som kjenner det fra bilder, JA, det er det orginale panseret fra Plumbo-volvoen :P Det måtte te pers for å laga ratlook :P

    [IMG][/IMG]


    [IMG]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...62051883_n.jpg[/IMG]

    [IMG]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...85689560_n.jpg[/IMG]
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...19376283_n.jpg[/IMG]
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...83773391_n.jpg[/IMG]
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...18938209_n.jpg[/IMG]

    blir litt gult her...
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...03086300_n.jpg[/IMG]

    etter ei bøtte med kaldtvann over:
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...69471606_n.jpg[/IMG]

    la på litt jozo-salt og latt det virke i ca 1 time her :P
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...28374244_n.jpg[/IMG]

    etter 6 timer ute
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...83250630_n.jpg[/IMG]

    under ett døgn med salt :P ganske fornøyd når det hadde liggi ute i par dager
    [IMG]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...41145209_n.jpg[/IMG]
    Sist endret av Vasvikingen; 04/03/13 kl 01:56
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  3. #3
    Registrerte brukere Jannern sin avatar
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Sted
    Bøverbru
    Innlegg
    731
    Antall takk

    Standard

    tror du og linken din blir flyttet til Prosjekt/Worklogs siden etterhvert hvis du ikke flytter den selv vel og merke haha.
    Sakte ja, men foran deg!
    Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
    Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    vet ikke åssen jeg gjør det så kanskje noen andre vil "plassere" meg på rett plass? :P
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  5. #5
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Utført.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130225_090717.jpg[/IMG]

    nye baklamper blei innkjøpt da jeg måtte på teknisk kontroll...

    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130225_090732.jpg[/IMG]
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    lenge sida jeg har vært her, men har nå dratt ut motor'n på'n og reingjort motorommet så godt som mulig. snart i gang med elektronikk og fester til diverse ting

    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130504_154636.jpg[/IMG]

    Gamle motoren :
    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130504_154611.jpg[/IMG]

    Nye motoren:
    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130223_014519.jpg[/IMG]

    har også bytta kanal på ene sida
    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130305_175941.jpg[/IMG]


    Og fått sveia et høll i gølvet... :P
    [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130306_210441.jpg[/IMG][IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/Mine%20dokumenter/Bluetooth-utvekslingsmappe/20130306_180156.jpg[/IMG]
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  8. #8
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Bilder fungerer ikke
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Ikke fått oppdadert her inne i det hele tatt ser jeg. Men lurær på åssen jeg legger ut bilder her inne? Og er det noen som veit om jeg kan redde de bildene som er linka her, selvom de ikke virkær? Ska få starta ny tråd istedet som er litt røddigære
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  10. #10
    Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1993
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Kan legge inn bilder via photobucket
    Laster bildene opp på photobucket også kopierer du IMG koden og limer den inn der du vil ha den så får du bilder på tråden din
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Da blir tråden tatt opp igjen. Har desverre stått i over 1,5 år pga manglende motivasjon/dårlig økonomi, men nå er det endelig motivasjon tilbake for fullt. Selvom økonomien fortsatt er elendig. Har desverre også ekstremt dårlig dokumentasjon og bilder fra den perioden, men har blitt litt flinkere nå

    Synd de gamle bildene ikke virker da det kunne vært artig og ha men jaja. Her kommer en hel drøss med bilder om hva som har skjedd de siste åra og ikke minst de siste 4 ukene
    Begynner med et av bildene som har vært over her, da jeg fant igjen det:
    [IMG][/IMG]

    Bilde fra jeg kjørte den som avisbud. Var heldig å vinne komplett DEFA-pakke fra P4 for noen år sida, så det blei da installert i godbilen
    [IMG][/IMG]


    Ganske deilig når jeg i starten hadde tilgang på løftebukk Se bortifra at jeg står i baris å skrur :P
    [IMG][/IMG]

    Gamle gode B230K måtte ut etter stusselige 335.600km. Fortsatt like god, men ikke så sprek :P
    [/URL][/IMG]

    God plass te mye moro neddi her gitt
    [IMG][/IMG]

    Fulgte med en 3" intercooler på kjøpet av motoren, som blei montert foran radiatoren etter litt tilpasninger. Har også kjøpt en oljekjøler hos Thorshov på tilbud, som blei montert bak støtfangeren. Derav høller, og fløtta skilt. Måtte også modifisere grillen litt pga slangekoblingene.
    [IMG][/IMG]

    Har også leita fram et takstativ i garasjen etter bestemor, pluss en kamerat av broren min ringte en dag og spurte om jeg vill ha takstativ så har nå to støkker!
    [IMG][/IMG]


    Bilde fra i sommær, med det ene takstativet også begynt med litt stickerbombing.
    [IMG][/IMG]



    Bilen foran sommeren for to år sida, før jeg fikk tak i takstativ. Hadde da satt motoren neddi men pga forsvaret og mista tilgang på løftebukk har det igrunn stoppa helt opp fram te i år...

    Fikk tak i to bøttestoler, som etter mye knot blei festa på orginalskinna te bilen, så man kan justere fram og tilbake.
    [IMG][/IMG]

    Her er litt nyere bilder framover. alt er tatt iløpet av mars trur jeg. Har fått panserlampa te å virke (wohoo!)
    [IMG][/IMG]

    Kjørte lenge rundt med hattehylle fra en Golf 2 med 4stk 6x9"ere, men den knakk pga vekta. Forsterka den, hoppa med bilen, og knakk den en gang til :P
    [IMG][/IMG]

    Bildet taler for seg selv
    [IMG][/IMG]

    Funderte lenge på åssen jeg sku feste luftfilteret på turboen, da filteret har for stor åpning i forhold te turboen. Løsninga blei da en eksosskjøt jeg hadde liggende ny.


    veldig uklart bilde, men litt oversikt over motorrommet. Som man ser så havna røret te intercooleren i veien for batteriet, så det er fløtta bak i bilen.
    [IMG][/IMG]

    Så har mor kommet med litt tilskudd te bilen, da hu samler på klistremerker og hadde noen hu ikke ville ha
    [IMG][/IMG]

    Da blei bakruta litt bedre fylt, men fortsatt plass te mer
    [IMG][/IMG]

    Også fått opp litt 80'talls helter i sideruta mi ¨
    [IMG][/IMG]

    Batterifeste blei lagt baki ene reservehjulsbrønn, og brukte bare strømledningen til stereoanlegget som hovedstrøm framover i bilen. Sikra i begge ender.
    Når jeg kobla det til for 4 uker sida, så fikk jeg plutselig ALL motivasjon tilbake om å bli ferdig, for nå var det jo "liv" i den når jeg skrudde på lys og tenning!
    [IMG][/IMG]

    Bilde av motorrommet før luftfilteret kom på plass.
    [IMG][/IMG]

    fikk også fatt i noe senkefjærer i høst, som nå er montert bak enn så lenge. Montere framme snart også. Lurer litt på om jeg får dem i mellom teknisk da de stammer fra en Sedan i utganspunktet.
    [IMG][/IMG]

    Bilde av takstativa mine Vetke hvem jeg skal kjøre med, så trur nok begge må stå gitt... :P
    [IMG][/IMG]

    Sleit litt i starten med at jeg ikke fikk lokka panseret pga luftfilteret, så løsninga blei Mr. Bosch. Viste seg etterpå at det var ei slangeklemme som måtte vrias på for å få filteret lengre ned, men jaja :P
    [IMG][/IMG]

    Bestilte flens til downpipen fra nettet her om dagen, og dro med en slange i tillegg, pluss to klistremerker så jeg får reklamert litt. Fornøyd med service'n defra og vil nok bruke de igjen om det sku være noe
    [IMG]
    [/IMG]

    God gammal Peppes logo i sideruta
    [IMG][/IMG]

    Bilen sett sånn halvveis ovanfra.
    [IMG][/IMG]

    Planen er etterhvert å kjøre på med bredda stålfelger muligens, hvitstripa dekk, skjermbreddere og kjøpe kit så jeg får litt bedre styrevinkel til leking på bane.
    [IMG][/IMG]

    Mer bilder kommer fortløpende. Er nå i full gang med å tilpasse og lage downpipe til den. Installerte jo liksom " 2,5" simons effektanlegg" på den for 2,5 år sida, men det viste seg i dag å bare være 2,126" så umulig å få biter som passer direkte fra Biltema. Tilpasninger må til. Skal også få kobla opp bensinpumpa snart, og få årna kjøling og smøring til turboen. Og skaffe viftereim, da det er litt vanskelig når jeg ikke har servo.
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2013
    Sted
    Larvik
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg kommet med noen bilder til, litt mer spesifiserte om bygget blant annet. Lurer også på om det går ann å endre navnet på tråden?
    Har også en del spørsmål nedover her, setter pris på om noen har noen svar på disse

    Her er åssen jeg har festa intercooleren. Skal ta på list rundt kanten så den ikke gnager høll på IC-slangene






    Løsninga med luftfilteret.


    Den øverste slanga er AN4, men hva heter den nederste typen? står PTFE på den.




    Dette er de to koblingene som hører sammen. Lurer på om AN4 koblinga vil holde tett om jeg skrur den på delen som står på turboen?




    Lurer åsså på om noen har no tips til reimer på denne? B230FK uten servo. Eller må jeg bare måle med tau og ta med til en forhandler?


    Hjemmesnekra feste te Wastegate'n. Fulgte med et feste til den, som var hjemmesnekra men det var hvis turboen var vridd en anna vei, så måtte kappe og bøye litt





    Noen av gamle målererne blir bytta ut mens noen forblir der de er.


    Fått tak i turbo og oljetrykksmåler fra en 460Turbo som har blitt kobla opp, bare finne en grei plassering på det




    Som en ser litt dårlig har jeg også fått tak i orginale Volvo rullegardiner te bakruta. Stod i en Sedan med passa fint her også, følger med luka opp når jeg åpner den.


    Lurær også på om tomgangsregulatoren må koblas til på innsugssida for at den ska gå på tomgang..? Ikke vant med innsprøytningsmotor :P Og LMM kommer fra nevnte 460Turbo, vil dette gå bra tru?


    Uklart, men bilde av motoren unnafra


    Org. turteller og forbruksmåler forblir der de alltid har vært
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og intelligens, så er jeg en jævla ålreit type!

Lignende tråder

  1. Bytte om fra "Manuell" klima til "Automatisk"
    By regeli in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/12/12, 21:00
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. S60 2002 - Telefon med "sos" og "Volvo on-call"
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 21/11/11, 12:13
  4. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •