Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: 305mm skiver.. Kjøper jeg da caliper brakett, eller nye calipere til (16" hjul) fra biltema ?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard 305mm skiver.. Kjøper jeg da caliper brakett, eller nye calipere til (16" hjul) fra biltema ?

    Volvo V70 D5 07 mod.. Km 106000..
    Skal oppgradere skiver framme og bak.. Bak er saken grei, men framme ønsker jeg å gå opp til 305 skivene.
    Da må jeg enten kjøpe brakett ( kr 500-600) å bruke orginal caliper, eller kan jeg gå for Biltema sine calipere for 16" hjul ?
    er desse "bolt on" uten bruk av brakett?
    Biltema har to typer caliper , 15" hjul og 16". Prisen er kun 699 pr stk (så prisen blir omtrent de samme som braketter)

    Noen som har gode forslag til gode bremseklosser ( lite støving)

  2. #2
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Gjorde nettopp same oppgradering på min egen. Så vidt eg veit må du uansett kjøpe holdere originalt delenr "8251316 Feste caliper foran 16" ". Klin til og bytt calipper og slanger når du er igang. Blankt og fint gitt. Kjøper du hos Auto og trailerparts får du
    OEM
    -deler og ok pris på braketten originalt (STK NOK 602,00).

    20130215_223736.jpg
    Sist endret av GLTOslo; 03/03/13 kl 23:14

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Gjorde nettopp same oppgradering på min egen. Så vidt eg veit må du uansett kjøpe holdere originalt delenr "8251316 Feste caliper foran 16" ". Klin til og bytt calipper og slanger når du er igang. Blankt og fint gitt. Kjøper du hos Auto og trailerparts får du
    OEM
    -deler og ok pris på braketten originalt (STK NOK 602,00).

    20130215_223736.jpg
    Hei, å takk for svar..
    Forstår jeg det rett, att originalt delenr 8251316 ( er til braketten) som jeg treng for å bruke 305mm skivene.?
    Har du kjennskap til bruk av "greenstuff" bremseklosser eller lignende ? er det vært å legge ekstra penger i å kjøpe slike?

  4. #4
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Ja det er rett delenr. til nye holdere. Ikkje kjennskap til slike klossar. Kjøp skiver og klossar av
    OEM
    kvalitet (Original_Equipment_Manufacturer) så er du safe. Biltema er ikkje i den kategorien. Fordelen med Biltema er at du får nye deler om du klager. Om du er glad i å skrue er jo det et alternativ.

    Så vidt eg veit er det forholdet mellom klossar og skiver som er viktig. Rette klossar til rett bruk. Til racing er jo bremseklossar lagd for å tole høgare temperatur. Feks på Volvo police er klossane hardare, ergo meir slitasje på skivene.

Lignende tråder

  1. Biltema caliper, erfaringer?
    By s0lv3 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 04/06/12, 18:37
  2. calipere fra biltema? 240 ventilert.
    By SkjenneM in forum Produkterfaringer
    Svar: 1
    Siste post: 26/05/11, 07:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •