Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: bremsepedal vandrer og rattet rister voldsomt!!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard bremsepedal vandrer og rattet rister voldsomt!!

    Var ute på en liten kjøretur nå nettop og da merker jeg at ved bremsing vandrer rattet veldig og pedalen beveger seg frem og tilbake, er det da kast i bremseskiva? var sånn etter jeg skiftet til sommer dekk og vinterdekket satt hardt fast så sparket det løs med relativt stor kraft, kan dette ha gjort så bremseskiva har fått kast?? Merker nå at rattet beveger seg mer voldomt en før, kjennes ut som hele fortillingen skal dras av ved litt kraftig nedbremsning fra 70 km/t. Har også byttet hjullager på den siden i fjor da et hjullager fra biltema merker nå at den ruller tregt og kan virke noe "hakkete" de første 180 grader når jeg snurrer på den. Er det kjennt at biltemas hjullagere ikke er holdbare?? og kan dette hjullageret gjøre så det kjennes ut som jeg har kast i bremseskiva??
    Merket også at bremseskiva var litt varmere på ene siden en den andre!!
    Sist endret av lasse940; 15/05/10 kl 14:55

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Syns det høres ut som kast i skiva, ja. Trenger ikke være fra at du måtte slå av andre felgen, når du har på breiere dekk som biter bedre, vil du merke det bedre.

    Jeg har selv brukt hjullager fra tema, syns det funker fint.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere Popp sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    180
    Antall takk

    Standard

    Har nesten alltid måtte sparke av felgene på den forrige 940'en ettersom at det var noe feil med caliper på venstresida fram, ble aldri noe kast i skiva av det.. Men etter jeg bytta bremser til tema-skiver så var det ett reint helvette, spesiellt om sommer'n med 225 dekk og ET minus 2 i innpress...

    Har lest at tema-skivene får kast ganske kjappt, mulig jeg hjalp til litt ekstra med å sparke i felgene..

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    viss felgene setter seg på bremseskiva så er det lurt og kline på litt kobberfett på annleggsflatene, så kommer felgene av med en gang, neste gang de skal av..

  5. #5
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Var en tråd tidligere om dette med samme problemet. Hvis du ikke har styrepinne eller en annen skrue skrudd fast på skivene så kan det hende du har løsnet skiva fra navet og når du sparket løst felgen. Og når du satt på nye hjulet så sjekket du ikke at skiva lå ordentlig på senteret først, dermed har du fått satt på alt skeivt.

    En mulig årsak.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •