Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Spacer til volvo topplokk.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard Spacer til volvo topplokk.

    Har en 405 topp liggende som desverre er planet alt for mye.
    Å så har jeg lyst til å prøve å få brukt denne i kombinasjon med turbo.
    Så det jeg lurte på om noen veit om det er å få kjøpt en "spacer" til topper.
    Altså eks ei 3mm stålplate med samme utforming som topppakningene å så har man eks ei toppakning påhvær side av den.
    Hvis dette ikke er å få skaffet så får jeg prøve å få laget ei selv.

  2. #2
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    få laget hos noen som har en cnc fres
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  3. #3
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Er det pga regreim eller komp du skal ha spacer? Om det er komp kan du vel bare gnage av litt i forbrenningsrommene og dreie stempler?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #4
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Tviler på at dette er noe som er å få kjøpt. Men er ikke noe problem å lage en slik plate.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    jeg jobber som cnc freser så å lage den skal jeg altids få til. tenkte bare å undersøke om noen viste om det var å få kjøpt. er jo i bunn å grunn både reg reim å komp, men har hylse til å ha på spennrulla så d er ikke noe problem. toppen er plana 3mm å sist jeg brukte den på sugemotor så hadde jeg tenningsbank på tomgang. har tatt ut litt av forbrennings kammrene, men siden jeg skal ha turbo så kan jeg jo få ned kompen litt.
    får finn fram ei topp pakning som mal å frese ut ei plate å så prøv å få lånt mæ plansliper slik at jeg får fjerna eventuelle ripa i plata å få ei fin overflate.

  6. #6
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    cometic har 3mm topppakning


    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  7. #7
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke like greit å få tak i en topp som ikke er ihjelhøvla og heller selge din til noen som skal kjøre sugis?
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    Har en 405 topp liggende som desverre er planet alt for mye.
    Å så har jeg lyst til å prøve å få brukt denne i kombinasjon med turbo.
    Så det jeg lurte på om noen veit om det er å få kjøpt en "spacer" til topper.
    Altså eks ei 3mm stålplate med samme utforming som topppakningene å så har man eks ei toppakning påhvær side av den.
    Hvis dette ikke er å få skaffet så får jeg prøve å få laget ei selv.
    Tør påstå at det er en kriminelt dårlig løsning. Det "vi" har gjort i stedet er å kjøre doble MLS pakninger. Det har vært problemfritt til tross for godt over 2,0 BAR ladetrykk.
    Grunnen til at denne løsningen ble valgt var at eieren ikke gadd å ta ut stemplene og dreie dem.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Tør påstå at det er en kriminelt dårlig løsning. Det "vi" har gjort i stedet er å kjøre doble MLS pakninger. Det har vært problemfritt til tross for godt over 2,0 BAR ladetrykk.
    Grunnen til at denne løsningen ble valgt var at eieren ikke gadd å ta ut stemplene og dreie dem.
    det å kjøre med dobble pakninger fungerer sikkert bra det. men uten å ha prøvd det så synes jeg at planen om å ha ei fast stålplate mellom 2 topp pakninger høres ut som en mere stabil løsning.
    stemplene jeg kjører med er borginale b23e stempel som er dreid ned litt. husker ikke hvor mye. har kjørt med disse stemplene å org 530 topp med 1,5bars trykk i flere år no uten noe problem, kan seff demontere motoren å dreie stemplene mere, men satser på å prøve ut 405topp med spacer først. får se på det som forskning. enten funker det eller funker ikke.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ikke frese ut så kammerene i toppen blir større ?
    Volvo fantast?

  11. #11
    Registrerte brukere CheVolvo sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vestnes
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    For en del år siden fikk vi dette firmaet til å skjære ut en plate i eksakt kopi av topp-pakning laget i autocad. http://www.sanko.no/
    B23A'en fikk da forgasser turbosett rundt 1 bar og vanninnsprut, gikk i 2 år før han klarte å odelegge den.
    Husker bare ikke om det var rustfritt eller syrefast, tror det var 2 eller 3 mm
    81 Chevrolet K20
    72 Volvo 142 taksenket
    99 BMW 320D
    92 B10M Festivalbuss

  12. #12
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Skaff deg en ny topp, de er jo nesten gratis... En løsning med plate i midten og to "myke" originalpakninger, samt en tynnere bunn i toppen = millimeterskjevheter. men lurer fært på hilken kam du hadde tengt å bruke (brukte) på den toppen i sugeformat med 3mm høvla av...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    det å kjøre med dobble pakninger fungerer sikkert bra det. men uten å ha prøvd det så synes jeg at planen om å ha ei fast stålplate mellom 2 topp pakninger høres ut som en mere stabil løsning.
    stemplene jeg kjører med er borginale b23e stempel som er dreid ned litt. husker ikke hvor mye. har kjørt med disse stemplene å org 530 topp med 1,5bars trykk i flere år no uten noe problem, kan seff demontere motoren å dreie stemplene mere, men satser på å prøve ut 405topp med spacer først. får se på det som forskning. enten funker det eller funker ikke.
    MLS pakning er da faktisk stålplater. F.eks Cometic lager pakninger til flere bilmerker, og fins i flere varianter, med f.eks 3 eller 5 lag stål. Enkelte er bare i stål, og krever veldig finmaskinerte teningsflater på blokk og topp. En annen utgave har færre lag med stål, og en type gummibelegg på begge sidene, som ligger mot teningsflatene. De fins i tykkelser fra ganske så tynn til tykk.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    men lurer fært på hilken kam du hadde tengt å bruke (brukte) på den toppen i sugeformat med 3mm høvla av...
    kan vell med trygghet si at jeg brukte ikke hodet når jeg høvla av 3mm på toppen. tanken var mere er bedre, å det viste seg å være en stor fiasko. fant ut at det var litt mere som skull til for at det skulle bli bra.
    men det er på feil å tabber man lærer.

  15. #15
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    kan vell med trygghet si at jeg brukte ikke hodet når jeg høvla av 3mm på toppen. tanken var mere er bedre, å det viste seg å være en stor fiasko. fant ut at det var litt mere som skull til for at det skulle bli bra.
    men det er på feil å tabber man lærer.
    Jupp man lærer Stadig, normalt sett... KUNNE faktisk godt med så mye plana men da snakker vi drøyt over 320 dur... da skal man varve litt også så da hadde nok en 4v topp vært mer på plass uansett
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Lignende tråder

  1. Topplokk fra GLT 96' på T5 97'?
    By OlavS. in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 13/12/12, 18:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •