Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: V50 On Call

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard V50 On Call

    Hei.
    Litt usikker på om dette blir rette stedet å skrive første post, men jeg prøver.
    Har nettopp kjøpt meg V50, 2012 modell. Den har bl.a. On Call systemet installert, men jeg sliter med å få det i gang. Da jeg hentet bilen hos Volvo forhandler, ble den gjort klar for at jeg skulle kunne linke tlf (iPhone 5) og bilen sammen. Jeg prøver å gå gjennom registreringen på telefonen og alt går bra helt til steg 3(av 3). Da skal jeg trykke On Call knappen i bilen mens telefonen leter. Og slik kan den stå og lete i det uendelige. Har prøvd et par dager, men det samme skjer hele tiden. Telefonen blir bare stående å lete. Har kansellert oppsettet etter 20 minutter for det kan da ikke være mulig at det skal ta lengere tid enn det??

    Er det noen som har tips til hva jeg kan prøve? Dersom jeg ikke får det til selv, bærer det rett tilbake til forhandler i løpet av uka.
    Volvo V50 Limited Edition, 2012

  2. #2
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mceven Vis post
    Hei.
    Litt usikker på om dette blir rette stedet å skrive første post, men jeg prøver.
    Har nettopp kjøpt meg V50, 2012 modell. Den har bl.a. On Call systemet installert, men jeg sliter med å få det i gang. Da jeg hentet bilen hos Volvo forhandler, ble den gjort klar for at jeg skulle kunne linke tlf (iPhone 5) og bilen sammen. Jeg prøver å gå gjennom registreringen på telefonen og alt går bra helt til steg 3(av 3). Da skal jeg trykke On Call knappen i bilen mens telefonen leter. Og slik kan den stå og lete i det uendelige. Har prøvd et par dager, men det samme skjer hele tiden. Telefonen blir bare stående å lete. Har kansellert oppsettet etter 20 minutter for det kan da ikke være mulig at det skal ta lengere tid enn det??

    Er det noen som har tips til hva jeg kan prøve? Dersom jeg ikke får det til selv, bærer det rett tilbake til forhandler i løpet av uka.
    prøvd å google for å se om det er noen andre som har samme problem.. apple har jo litt sært bluetooth system så er faktisk ikke sikkert iphone er kompatibelt med volvo on call...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Har prøvd å google, tro meg
    Men On Call systemet går vel ikke på Bluetooth? Bluetooth fungerer forresten optimalt, både opp i mot handsfree og audio. On Call har jo en egen app som virker via internett, men som nevnt sliter telefonen med å koble seg opp.
    Volvo V50 Limited Edition, 2012

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Av en eller merkelig grunn gikk det plutselig å linke tlf og bil sammen. On Call systemet er nå oppe og går

  5. #5
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    OnCall systemet har vært nede. Vet ikke når det var oppe å gå igjen, men kan jo være du har vært rammet av
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om de har sagt det, men du må stå utendørs når du trykker på oncall knappen.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Joda, jeg stod utendørs alle gangene jeg prøvde. Når jeg fikk det til å virke hadde jeg akkurat tatt en liten kjøretur og bilen stod på tomgang. Da gikk det med en gang.
    Volvo V50 Limited Edition, 2012

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Står vel i manualen at det kan ta opp til 20 minutter før bilen har etablert kontakt og funnet possisjon hvis den har stått inne en stund.

    Stod hvertfall det i min, dog det er en 08.

  9. #9
    Registrerte brukere Ivar Hestø sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Ytre Namdal, Nord-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    43
    Innlegg
    329
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    prøvd å google for å se om det er noen andre som har samme problem.. apple har jo litt sært bluetooth system så er faktisk ikke sikkert iphone er kompatibelt med volvo on call...
    Volvo reklamerer jo med apple som ypperlig til å koble sammen med bilen. Både på on-call-reklamene og i utstyrslistene står det de passer ypperlig sammen.
    Audi A4 B8 Quattro 11`
    VW Transporter 4-Motion 10`

    Suzuki Bandit 600 97`
    Polaris Sportsman 500 11`
    X-Volvo V70 T5 97`
    X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`

  10. #10
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Hestø Vis post
    Volvo reklamerer jo med apple som ypperlig til å koble sammen med bilen. Både på on-call-reklamene og i utstyrslistene står det de passer ypperlig sammen.
    okei, vet veldig lite om apple annet enn at det er noe sært på enkelte områder...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Lignende tråder

  1. How to Comfort Call :)
    By TeamBørnOut in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 16
    Siste post: 03/01/21, 20:34
  2. Volvo on call V60 MY11
    By Stig in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 28/10/12, 11:36
  3. Volvo On-Call ettermontering
    By DKSL in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 05/01/12, 15:41
  4. Volvo On Call.
    By Osteklund in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 4
    Siste post: 25/04/11, 14:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •