Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 54

Tråd: Volvo V40 r-design

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard Volvo V40 r-design

    Hei!

    Jeg skal bestille en ny V40.
    Er det lurt av meg å bestille en r-design?
    hva mener dere?

  2. #2
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Klar det er lurt. Ser jo bedre ut

  3. Takk aarnes takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg bestilt en icewhite Volvo V40 R.design :-) Blir digg :-)

  5. #4
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Tidenes spørsmål...

    Martin.S : du avgjorde tydeligvis om Fjellrypa skulle bruke 15k ekstra på bil med tidenes mest ufornuftige svar
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  6. Takk Martin.S takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Hehe:P

  8. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    :-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)

  9. #7
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    :-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)
    de 10mm senk merker du ingenting til utenom at bilen er mer sportslig å kjøre.. kjører med 20mm senk på ene v50en min og det går fint overalt(orginale fjører) og den andre står det coilovere på som er justert så langt ned det går(60-65mm senk) det og går stortsett veldig fint å kjøre med..
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  10. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    :-) Var nok ingen andre enn meg selv som avgjorde den saken! Men er mange som har frarådet meg det,p.g.a. bilen er senket 10 mm. Og mange mener det går utover kjøreegenskapene på de veiene vi har her i Norge.Og 15 kr ekstra for å få en R-design stemmer ikke helt :-) Tror du må sjekke prislista litt nærmere aarnes :-) Kanskje lurt å ta på seg brillene :-)
    Prisdifferansen i forhold til en Momentum (R-design har Momentum utstyrsnivå) er ikke mer enn 23K, så han er bare 8K unna. 15K betyr forresten 15 000kr, ikke 15kr

  11. Takk Martin.S takket for denne posten
  12. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar gull pilen :-) Eneste fornuftige svaret jeg har fått her :-) V50 er en fantastisk god bil!! Er det jeg har nå.2009 mod.volvoRsport: Vet at R-design er momentum utstyrsnivå,så kan man jo velge hva man vil ellers av ekstra utstyr man vil ha på bilen!!
    Sist endret av Fjellrypa; 20/02/13 kl 19:21

  13. #10
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Fjellrypa: det var ment som en dose humor.
    Jeg ville ikke vurdert å kjøpt en ny bil uten R-designpakke :-) 15000kr var bare et tall som falt ut av hodet på meg.
    Legg ut noen bilder av bilen da, lag deg en egen prosjekttråd e.l. - morro å se litt annet enn S60 og V70
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  14. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    aarnes: Bilder kommer etter hvert :-) Får den i månedskiftet mars-april. Er jeg heldig,kan den komme et par uker før.

  15. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2011
    Sted
    Vindafjord
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Eg har v40 r-design rebel blue, fekk bilen sist fredag! Og vil sei sei at r-design e absolutt verdt kvar einaste kr

  16. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    stens:Gratulerer med NY bil Er en kjempekul farge,men turte ikke å være så dristig med fargevalget!!! Min er Icewhite,med sota ruter R-design er jo bare såååå mye penere å se på,men har aldri kjørt den.Hvor lang tid tok det fra du bestilte bilen til du fikk den??

  17. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Bestilte min midt i januar, med beskjed om produksjonsstart uke 7, og antatt levering til forhandler 11-17 mars. Mandag 18 februar kom bilen til forhandleren kjører forbi forhandleren hver dag på vei hjem fra jobben og så at den sto utenfor. Fikk beskjed om ca. levering ons. 27 februar. Tidlig hjem fra jobb, og gå bort for å hente bilen (10 min) den dagen.
    Min er titanium grå (465 tror jeg fargekoden var), sota ruter, sportschassi (10 mm senket), plusspakke med VOC, intropakke R design, premium sound lydpakke, DAB,
    RTI
    navi, 18" Ixion sommer, og 16" vinter. Charcoal delskinn seter.
    Sist endret av joso; 24/02/13 kl 23:34

  18. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    joso: Da er vel eneste forskjellen på din og min bil fargen,og at jeg har helskinn Jeg har også bestilt med premium sound lydpakke,og er veldig spent på om det er like fet lyd i det som de skriver om i VG Grattis til deg med nytt glis....

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2011
    Sted
    Vindafjord
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    stens:Gratulerer med NY bil Er en kjempekul farge,men turte ikke å være så dristig med fargevalget!!! Min er Icewhite,med sota ruter R-design er jo bare såååå mye penere å se på,men har aldri kjørt den.Hvor lang tid tok det fra du bestilte bilen til du fikk den??
    Hehe bestilte min 12 desember, så tok litt tid då, men vil sei at me panorama tak og Sota ruter så er de ein kombinasjon faktisk me rebel blue fargen

  20. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    joso: Da er vel eneste forskjellen på din og min bil fargen,og at jeg har helskinn Jeg har også bestilt med premium sound lydpakke,og er veldig spent på om det er like fet lyd i det som de skriver om i VG Grattis til deg med nytt glis....
    Hvis du har brukt konfigurasjonsprogrammet på volvocars.no, så vær obs på at introduksjonspakke til R-design kun inneholder ryggekamera med ryggesensor, og ikke frontsensor og parkeringsassistent.
    Oppdaget det først da jeg var innom for å kikke på bilen, og sa i fra til forhandleren. Det var en en feil i programmet på nettsiden til Volvo mente han, for når han valgte det i sin ordrebestilling kom det ikke med. Ingen stor greie, men hadde vært kjekt å ha de få gangene man trenger å lukeparkere. Så lenge man ikke gjør dette ofte blir man heller ikke særlig god på det.
    Under navnet på intropakkene står det les mer, og der står det korrekt oppført ser jeg nå men ikke når du faktisk legger den til.
    Sist endret av joso; 25/02/13 kl 11:56

  21. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Jeg har bestilt med parkeringssensor foran og bak + ryggekamera.Får jeg da parkeringsassistent?? Er det ikke standard med sportschassi på R-design??? Noen mener det er,og noen mener det ikke er!!!

  22. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    Jeg har bestilt med parkeringssensor foran og bak + ryggekamera.Får jeg da parkeringsassistent?? Er det ikke standard med sportschassi på R-design??? Noen mener det er,og noen mener det ikke er!!!
    Hvis det er intropakke R-design du har valgt, inneholder den kun kamera og sensorer bak. Sjekk under les mer der pakketilbudene står, der står det korrekte innholdet, men når man legger til pakka får man spørsmål om det skal legges til ryggekamera, parkeringssensor foran og bak, og parkeringshjelp. Villedende så det holder.
    Da jeg satte sammen min og fikk tilsendt pdf dokumentet med spesifikasjonene på epost sto det til og med der at sensorer foran og parkeringshjelp var på plass, men nå har bilen kommet, og ingen sensorer der.
    Tror det er snakk om 2.000,- kr i tillegg, og jeg hadde tatt det med. Sjekk med forhandleren din. Du kan vel fortsatt endre spesifikasjonene en stund etter bestilling. Har sendt en mail til Volvo og forklart problemet. Forhandleren min visste ikke om det før jeg gjorde han oppmerksom på det.

    Sportschassis koster 2.500,- og står oppført under valget "Eksteriør"/"Komfort", og senker bilen 10mm + at den blir noe stivere. I følge tester jeg har lest kler dette bilen godt kjøremessig.

    Håper du rekker å endre spesifikasjonene på bilen din før det er for sent , dumt at jeg gikk glipp av det, men blir nok fornøyd med bilen uansett. Er også veldig spent på om Premium anlegget er verdt pengene. Skal komme med tilbakemelding til deg når jeg får prøvd det litt. Får som sagt tidligere bilen på onsdag hvis alt klaffer.

  23. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    joso:Takk for en utfyllende opplysning Dumt at du gikk glipp av det utstyret du ønsket på bilen din :( men håper du blir fornøyd likevel Jeg snakket med forhandleren i dag,og har fått beskjed om at min bil kommer med parkeringsassistent.100% sikker var han,så da gjenstår det å se 2.000,- kr i tillegg har du helt rett i.Gleder meg til tilbakemelding fra deg,når du har fått testet ut Premium anlegget

  24. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    joso:Takk for en utfyllende opplysning Dumt at du gikk glipp av det utstyret du ønsket på bilen din :( men håper du blir fornøyd likevel Jeg snakket med forhandleren i dag,og har fått beskjed om at min bil kommer med parkeringsassistent.100% sikker var han,så da gjenstår det å se 2.000,- kr i tillegg har du helt rett i.Gleder meg til tilbakemelding fra deg,når du har fått testet ut Premium anlegget
    Fikk du med sportschassis også?

  25. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg kunne endre på bilen frem til 6/3

  26. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Glimrende, fikk telefon fra forhandleren i dag, og kan hente min i morgen . Har du fått vite hvilken uke produksjonsstart på bilen din er?

  27. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Nei det sa han ingenting om,men selger skulle sjekke status på bilen fremover og ringe meg underveis Håper det går fortere enn 2 mnd. som de sa,etter at den var bestilt Da kan får du bare rigge deg til bak rattet i morgen,og gnu opp anlegget Håper det blir heftige saker Lykke til,og kjør forsiktig

  28. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellrypa Vis post
    Nei det sa han ingenting om,men selger skulle sjekke status på bilen fremover og ringe meg underveis Håper det går fortere enn 2 mnd. som de sa,etter at den var bestilt Da kan får du bare rigge deg til bak rattet i morgen,og gnu opp anlegget Håper det blir heftige saker Lykke til,og kjør forsiktig
    Takk, og skal selvfølgelig kjøre forsiktig . Kommer med tilbakemelding og bilder om ett par dager. Det blir nok ikke noen innlegg fra meg her på forumet i morgen , fint vær er det meldt her også

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Chrisarn90: Min 2011 Volvo S40 D3 R-Design & 2009 Volvo V50 R-Design (Vurderes solgt)
    By Chrisarn90 in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 140
    Siste post: 31/12/16, 23:30
  2. Volvo V40 R design
    By joso in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 8
    Siste post: 08/03/13, 14:12
  3. Volvo R-design on tour!
    By C.Erstad in forum Arkiv
    Svar: 11
    Siste post: 06/05/11, 16:37
  4. Svar: 0
    Siste post: 10/01/11, 09:00
  5. Sportsseter Volvo XC 60 R-design
    By 153804 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 09/10/10, 12:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •