Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Programvare med uorginal gps.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard Programvare med uorginal gps.

    Hey, har i bilen min et pioner navi system med nye høytalere og alt det der og så har jeg fått et problem hvor systemet gir feil på motorstyrings enheten.

    Har levert bilen på verksted og de har slettet feilkoder og alt er i orden, MEN de mener programvaren er veldig utdatert og mangler store oppdateringer. De tror derfor at selv om feilkodene er slettet, så er det fare for at de kommer tilbake. Det skulle jo være greit å bare oppdatere programvaren, men det viser seg at det uorginale anlegget hindrer bilen i å ta imot programvare oppdateringen!

    Noen som har vært borti noe tilsvarende og har noe tips til hvordan jeg kan ordne dette utenom å bytte tilbake til orginal anlegget?

    Bilen er en 2003 s60 2.0t. Alle deler er orginaldeler bortsett fra gps-systemet og høytalerne.

  2. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Jepp - kjør en "Radio bort" software: 9499067
    Men dette burde verkstedet ha foreslått synes jeg.
    Jeg er usikker på om du må ha den originale spillern montert i når du kjører den.. tror ikke det men

    grunnen til at det feiler nå er at bilen sjekker at alle styreenheter er koblet til før den oppdaterer for at ingen ting skal feile, siden den originale spillern din er borte ser bilen det som at den er defekt og dermed vil den heller ikke oppdatere.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. Takk seppo, locked takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Skal ta å foreslå det for verkstedet neste gang jeg snakker med de!

    "Radio bort" software, hva gjør den egentlig? Utifra navnet høres det ut som at den fjerner radio-en ifra styreenhets sjekken så man kan i etterkant oppdatere? Stemmer det?

  5. #4
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Ja den fjerner stereo fra carconfig, så bilen ikke forsøker å leite etter den osv.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    sa i fra til de om dette i dag tidlig. De har visst begynt å se på det og prøver denne metoden. Om dette fungerer så skal du få en internett klem, aarnes

  7. Takk aarnes takket for denne posten
  8. #6
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Det fungerar garantert. Og sidan du som kunde må lære opp bilverkstedet så bør du få en god pris...
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    De sa de ikke fikk det til. Tror jeg må få noen andre til å se på dette. De har hatt bilen i over en uke og de klarer ikke oppdatere programvaren :/ Fikk fast pris tho' så den går nok heldivis ikke opp.

  10. #8
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Det er fordi steroen din mangler.
    Det betyr at du må sette den tilbake, deretter kjøre den software-fila som jeg skrev
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Okai, så det som nå har skjedd var at verkstedet klarte å kvitte seg med alle feilmeldinger ved å feste en ledning til motorstyrings-enheten. Den var visst løs. De mener også at bilen kan være chippet (igjennom software ettersom det ikke finnes noe fysisk chip). Han jeg kjøpte bilen av sa den ikke var chippet da jeg spesifikt spurte om dette, men bilen har hatt flere eiere før det, så det kan bare være han som ikke visste om dette?!

    Fungerte strålende i... tror det var hele 5-6 dager til! Jeg hadde "lampfel positionsljus" hele denne perioden. Skiftet noen lyspærer, noe som ikke hjalp. Tror venstre kjørelys forran står for høyt, men har ikke prøvd å fikse dette. Så på søndag skulle jeg starte bilen. Veldig tungt. Måtte gi litt ekstra gass for å få den i gang, men fikk den i gang. Da kom feilmeldingen tilbake med "Motorprestanda Nedsatt" kjørte en liten stund likevel i håp om at det bare var batteriet som var utladet (igjen) og at meldingen gjaldt. Da jeg var kommet hjem igjen, prøvde jeg å la bilen stå i 5 min og så startet jeg den igjen. Fungerte utmerket. Tenkte da dårlig batteri. Bilen har nemmelig vært på verksted pga akkuratt det for litt siden! Samme feilmelding, men det var bare utladet batteri og feil spenning til det. Så jeg lot bilen stå i håp om at det bare var derfor. Neste dag (mandag) da jeg skulle på jobb, nektet bilen å starte.

    Det jeg så har prøvd er å bytte batteri. Men det hadde ingen effekt. Det nye batteriet gjør som det gamle. Gir strøm til alt inni bilen (lyd, vindusviskere, lys, display, gps osv osv) men klarer ikke å få start på motoren.
    Noen som vet hvilke andre grunner det kan være til dette?

  12. #10
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Har du sjellet lading? Om børstene er dårlige, så vil den etterhvert komme med varsel om "låg batterispenning" og du vil da ikke få start.. Dette har jeg hatt på min. Byttet børstebroen og da var den fin igjen. Ellers kan du sjekke strømtrekk når bilen er avstengt. Kople amperemeter mellom plusspol og plusskabel (bople fra, alternativt bruk tangamperemeter) og mål strømtrekket. Du kan måle på minussiden også på samme måte.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    Har du sjellet lading? Om børstene er dårlige, så vil den etterhvert komme med varsel om "låg batterispenning" og du vil da ikke få start.. Dette har jeg hatt på min. Byttet børstebroen og da var den fin igjen. Ellers kan du sjekke strømtrekk når bilen er avstengt. Kople amperemeter mellom plusspol og plusskabel (bople fra, alternativt bruk tangamperemeter) og mål strømtrekket. Du kan måle på minussiden også på samme måte.
    Jeg er helt ny når det gjelder bil. Er liksom super nygd over at jeg har i det heletatt klarte å bytte batteriet :P - Men skal se hva jeg klarer å finne ut av Thx!

Lignende tråder

  1. Sette motor tilbake til original programvare?
    By iStereo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 11/12/12, 21:15
  2. Uorginal forsterker til orginal spiller?
    By Joakim in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 06/03/12, 12:44
  3. Cd veksler på uorginal spiller
    By F86 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 0
    Siste post: 11/01/11, 20:36
  4. Uorginal Cd-Spiller.
    By tromidt in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 12/04/10, 12:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •