Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Er virkelig tannstag på disse bilene så fordømt dårlige?

  1. #1
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard Er virkelig tannstag på disse bilene så fordømt dårlige?

    Nå må jeg virkelig spørre.

    Ifjor, ca på samme tiden, litt nermere vår. Så fikk jeg plutselig en lekasje under bilen, å det viste seg at tannstangen var sprengt. lekk som en sil. Kjøpte en brukt/overhalt en med nye belger osv. å startet det inkompetente
    drittarbeidet det var for å få skiftet denne. La også merke til at det ikke var noe beskyttelsesplate under motoren, å antok at på grunn av at denne manglet så var det grunnen til at min første tannstang gikk til h.

    Nå står jeg her med samme problemet , ene mansjetten på tannstangen er det nå hull i å hele servisystemet lekker som en sil. Er de virkelig så dårlige at de må skiftes hvert år, eller er det bare jeg som ikke klarer å holde disse intakte?
    Er det mulig å kun skifte belgene ? da det er de som det lekker ut av, eller er jeg nødt til å skifte hele stangen 1 tur til?

    Kom med svar noen, antar at det ikke kun er meg som har gjort denne bommerten. Isåfall, bilen blir til salgs med en gang dette og eukontroll er unnagjort. går tilbake til gammel volvo 700/900 hvor ford eller hvem det nå er ikke har tuklet med oppskriften over hva som er enkel og grei bil.

    BTW. fikk lagd en aluplåte av en lokal blikkenslager som ligger under motoren å passer på at skitt og smuss ikke kommer opp i dette virrvarret av ett makkverk.

    På forhånd takk,

    Mvh Robert Ove

  2. #2
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Hei. Tror du må ha vært maks uheldig med tannstanga de. Jeg hadde en tannstang som sprakk selv, men var mest sannsynlig årsak etter møte med en elg. Skade som oppsto, eller som mest sannsynlig oppsto på tannstanga ble ikke oppdaget der og da. Satt inn en brukt tannstang med opprinnelige (originale) mansjetter. Har kjørt med denne nå i.. tja.. 4-5 år i alle fall.. Ingen lekkasje, ingen sprukne mansjetter..

  3. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Er virkelig tannstag på disse bilene så fordømt dårlige?

    Tror du bare har vært maks uheldig.Tannstangen på bilen min 850, har sittet der siden bilen var ny i 1995, og den har nå gått 290 000km. Den har ingen lekkasjer. Kan jo være andre ting med bilen din som sliter på tannstangen.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. aug. 2010
    Sted
    Kirkenær
    Innlegg
    67
    Antall takk

    Standard

    Har nylig byttet tannstang i min v70, gått 325000km.. Der fantes det ikke lekasje, men var så slarkette så var nesten umulig å holde på veiien til slutt. Kjøpte NY tannstang og fungerer fint nå

  5. #5
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard Re: Er virkelig tannstag på disse bilene så fordømt dårlige?

    Må jo være den overhalte som ikke holdt mål. Ei original ny tannstang holder jo flere hundre tusen kilometer.

    Foreslår at du reklamerer på den defekte.



    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  6. #6
    ThePlace sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    50
    Innlegg
    336
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sankeru'n Vis post
    Har nylig byttet tannstang i min v70, gått 325000km.. Der fantes det ikke lekasje, men var så slarkette så var nesten umulig å holde på veiien til slutt. Kjøpte NY tannstang og fungerer fint nå
    Sikker på at det var i selve tannstangen det var slark?!?
    Mener det ble nevnt i en annen tråd, at det var leddet inn på tannstanga som det oftes ble slark i.
    Vet ikke om jeg har funnet riktig del, men kanskje det er denne: http://www.skandix.de/en/spare-parts...lower/1025277/

Lignende tråder

  1. Kjøp av '07 C30 1,6d - Noen vanlige feil/problemer med disse bilene?
    By volvoRsport in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 2
    Siste post: 12/11/12, 17:53
  2. Kjøp av volvo V40 1,8l 2000mod hvordan er disse bilene?
    By Bjørnstad in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 07/08/11, 19:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •