Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Uforståelige delepriser.

  1. #1

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard Uforståelige delepriser.

    skal skifte stabstag fremme og bak på min s80 2003 mod pris for 4 stag volvo og mekonomen ca kr 2800

    Pris biltema ca kr 600

    Hva skal man tro når prisforskjellen er så formidabel,er biltema sine stabstag totalt ubrukelige eller er volvo mekonomen deler flere hundre prosent bedre.

    Ville gjerne høre synspunkter fra dere hva jeg burde velge.

    Er ikke ett stabstag en enkel sak uten noe hokus Pokus.

    Er det noen av dere som klarer å begrunne for meg att jeg skal ta volvo mekonomen deler.

  2. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Vel, stabstag eller lenkearmer?

    Stabstag = går på tvers av bilen, ganske store.
    Lenkearmer = ser ut som et hundebein, med kule i begge ender

    Uansett, lite jobb å bytte. jeg har kjøpt mitt fra www.trailerparts.no og kvaliteten på delene fra de er utmerket.
    Biltema sine har jeg DÅRLIG erfaring med. dårlige gjenger, dårlige foringer og masse unødvendig merarbeid.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. #3
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Vel, stabstag eller lenkearmer?

    Stabstag = går på tvers av bilen, ganske store.
    Lenkearmer = ser ut som et hundebein, med kule i begge ender

    Uansett, lite jobb å bytte. jeg har kjøpt mitt fra www.trailerparts.no og kvaliteten på delene fra de er utmerket.
    Biltema sine har jeg DÅRLIG erfaring med. dårlige gjenger, dårlige foringer og masse unødvendig merarbeid.
    Jeg har montert lenkearmer fra biltema på en V70 uten å ha noen problemer med gjengene. Det er ikke noe du gjør feil da?

    Til trådstarter:
    Siden prisen ikke er så høy hos biltema ville jeg gitt de et forsøk. Da skaffer du heller din egen erfaring isteden for å få 100 forskjellige meninger her.
    Går de istykker innen kort tid, så kan du få tilgodelapp på biltema og heller kjøpe noe annet (ta vare på kvittering).

  4. #4
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Dette er deler som har det med å få ganske mye juling under bruk. Bilen ramler ikke akkurat fra hverandre om en lenkearm hopper av, men jeg vil ikke ha slikt i roterende deler på min bil, så jeg velger kvalitet, dvs kjøper slikt originalt... Om lenkearmen hopper av i ett ledd og havner i hjulet kan man helt klart reklamere på biltema og man får igjen de pengen lenkearmen kostet, men hva hjelper vel det?

    Forøvrig ikke alltid like imponert over mekonomen-deler heller; de koster gjerne mer enn originalt men er sjelden like gode.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  5. #5
    Registrerte brukere Mikael sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    235
    Antall takk

    Standard

    Mekonomen har astronomiske priser (selv med 15% rabatt) og har ikke originale deler selv engang. Er selvfølgelig
    OEM
    produsenter, men det får du jo alle andre steder også.
    Mekonomen er stedet du handler deler om noe går ødelagt to timer før du skal dra på langferie, og absolutt ingen andre har delene du trenger...

    Har hatt endel Biltema deler på bilene mine, og noe har vært bra, mens andre ting har vært dårlig. Lenkearmer er en ting som blir utsatt for mye stress, spesielt på norske veier. Siden de ikke er dimensjonert veldig stort eller tykt, blir det fort slitt. Somregel bytter jeg stabstag-lenkearmer hvert år på bilene mine, uansett om det er originalt eller ikke.

  6. #6
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    www.fcpgroton.com , www.rockauto.com eller www.ipdusa.com har halve prisen av de fleste plasser og leverer veldig bra kvalitet. de også selger lav kvalitets produkt men da er det oppgitt men usedvanlig lav pris og eller oppgitt dårlig kvalitet.
    jeg kjøpte movotech endearmener/endelinker/hundebein hos rockauto til to forskjellige s60'er og de har vart over 20 000km nå og forsatt er gode. mekonomen er overpriset, volvo er overpriset på noen av delene, men volvo har også veldig gode priser på enkelte ting, så jeg sjekker alltid volvo før jeg vanligvis kjøper hos de tre overnevnte.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •