Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 5 av 8 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 184

Tråd: 142power volvo 142 b20 turbo, filler igjen..

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Har nu min tvil jeg. Alt under 1.5liter milen ved 1bar i ladetrøkk og blanda kjøring ser jeg ikke før meg er mulig!

    Blir litt dumt og og si at 90% av forummedlemmerne her kødder seg bort i noe "dårlig". Da det har visst seg og fungere, gang på gang!
    Den som lever får se.

    Vi legger nok merke til forskjellige poster. Jeg synes ikke at jeg ser noe annet enn problemer.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ghlight=940lpt

    Her ett typisk eksempel:
    ... ...
    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post
    Vi har og prøvd en haug med chip på 940en til min bror, ingen funker godt. Det beste tennings chippet er det orginalet, det gir god spool i bunn men henger ikke med ut på turtall.De andre er motsatt revva i bunn og bedre på topp. Den motoren kommer til og få datasprut, gidder ikke mere tull med en motor styring som ikke funker tilfredstillende. Motoren lingner litt på din krx400 med litt lavere komp
    Jeg kjenner til flere med nøyaktig samme resultat, erfaring og konklusjon.

    Hvis man søker:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?52855-bensinsluker!
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ghlight=fusker
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...rkelig-problem
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-skrur-n%C3%A5
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...B230fk-problem!
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-starter-ikkje
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...29#post1064929

    B230FKchip B230chip
    Sist endret av Batland; 25/05/20 kl 20:06

  2. #102
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hehehe, det sier de alle. Sånn går det når man har gjort gode valg. Bare vent til du får på intercooler, slipt forgassernål, bleed ventil og lader over 1,0 BAR.
    Du har mye god morro i vente her.

    Bruk fint smergelpapir og puss lett over den kanten i forgasserlokket som røret til forgasserstempelet går inn i. Hvis tidligere eiere har vært uforsiktig her så kan man få den type problemer som du beskriver.

    Se til at stempelet går lett opp og ned i lokket når du holder begge deler i hendene og prøver å kile de fast. Det skal man aldri kunne klare uansett hva man forsøker.
    skal se om jeg får orden på det i morra, blir arti å få opp turbotrykket og litt smått etterhvert

  3. #103
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Den som lever får se.

    Vi legger nok merke til forskjellige poster. Jeg synes ikke at jeg ser noe annet enn problemer.

    Ett kort søk:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?52855-bensinsluker!
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ghlight=fusker
    Jeg vil gjerne se bevis på bensinforbruk ja!

    Det blir før dumt og nevne 2 tråder slik på rappen. Jeg mener at når det i snitt er 3-4? biler med B230Ft/k som har problemer av 50. Allså i snitt 10%. Jeg ser også at mange ganger er problemerne lette og løse og som regel er det snakk om deler som er normalt og bytte ut etter et vist antal kjørte kilometer.

    Men nu ønsker ikke jeg og ta denne diskutionen videre trådstarter sin prosjekttråd. Nokk offtopic!
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  4. #104
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Artig med førgasserturbo Har ikke bensinforbruket vært så inn i F høyt har jeg vurdert dette på bruksbilen
    tror ikke bensinforbruket blir så ille bruker nok litt på hard kjøring, men på finere langkjøring så er det nok til å leve med tror jeg.
    dette blir bruksbilen min da jeg får lappen, bare 2 måneder igjen gleder meg!

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Jeg vil gjerne se bevis på bensinforbruk ja!

    Det blir før dumt og nevne 2 tråder slik på rappen. Jeg mener at når det i snitt er 3-4? biler med B230Ft/k som har problemer av 50. Allså i snitt 10%. Jeg ser også at mange ganger er problemerne lette og løse og som regel er det snakk om deler som er normalt og bytte ut etter et vist antal kjørte kilometer.

    Men nu ønsker ikke jeg og ta denne diskutionen videre trådstarter sin prosjekttråd. Nokk offtopic!
    Hehehe..oouuuiiiii...

  6. Takk Mathisen takket for denne posten
  7. #106
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hehehe..oouuuiiiii...
    Klarer du å være enig i noe med noen andre enn deg selv?
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  8. Takk Marius Skau, chrisbjorklo takket for denne posten
  9. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142power Vis post
    tror ikke bensinforbruket blir så ille bruker nok litt på hard kjøring, men på finere langkjøring så er det nok til å leve med tror jeg.
    dette blir bruksbilen min da jeg får lappen, bare 2 måneder igjen gleder meg!
    Det er i stor grad tenningsanlegget som bestemmer drivstofforbruket, ikke bensinsystemet.
    Hvis du ikke blir fornøyd med forbruket så investerer du bare i bedre tenningsanlegg.

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    ser jeg ikke før meg er mulig!
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Blir litt dumt, gang på gang!
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Det blir før dumt og nevne 2
    Direktøren befaler:
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Nokk offtopic!
    Sist endret av Batland; 08/03/13 kl 17:05

  10. #108
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Du må være den mest trangsynte og egne personen som eksisterer på VCCN.
    Til du klarer og innse at det ikke er KUNN dine oppsett osv som funker lar jeg denne diskutionen ligge død!

    Og med nokk off topic mener jeg at vi heller kan ta en slik diskution en annen plass en i prosjekttråden til 142power!
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  11. #109
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christer Vis post
    Smuuuuuth
    hehe ja, var arti å kjøre den nå

  12. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Du må være den mest trangsynte og egne personen som eksisterer på VCCN.
    Til du klarer og innse at det ikke er KUNN dine oppsett osv som funker
    lar jeg denne diskutionen ligge død!
    Og med nokk off topic mener jeg at vi heller kan ta en slik diskution en annen plass en i prosjekttråden til 142power!
    Ser man det. Her postes subjektive påstander over en lav sko og negative karakteristikker i tillegg også. Det er gutten sin det. Posivit bidrag, not.
    Ja jeg ser helt klart at du klarer å la være.
    Videre diskusjon på dette nivået er overhode ikke interessant. Fokuset er på motor, ikke på direktører som ikke bidrar med noe nyttig for noen.

  13. #111
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    har kjørt litt med bilen idag, funker veldig fint går jevnt og fint på tomgang også. jeg dro etter toppen og justerte ventil klaring
    idag også. men har problemer med att stemplet setter
    seg i forgasseren så da starter den ikke. men hvis jeg løfter opp så starter den igjen. var en del riper og hakk
    på røret i stemplet og i lokket, og var hakk og riper på stemplet også. jeg slipte bort alt, men hjalp ikke :(
    jeg tror det kan væra nåla i forgasseren
    som setter seg, att den er justert for lavt ned kanskje, for når jeg løfter opp stemplet så står det stråle opp fra hullet til nåla.
    så da er det jo trykk der.

    her er det litt bilder av bilen i garasjen






    har satt i led pærer i skiltbelysning og i parklys. vart fint syns jeg


    interiøret




    turbomåler fra biltema




    satt i blinkersspak fra 240, den orginale knakk. ratta litt fælt så slo jeg borti den med hånda


    fant helt nye hi-jackers til 140 i garasjen så tror jeg skal montere det på min






    Sist endret av 142power; 08/03/13 kl 22:31

  14. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142power Vis post
    har kjørt litt med bilen idag, funker veldig fint går jevnt og fint på tomgang også. jeg dro etter toppen og justerte ventil klaring
    idag også.

    Har problemer med att stemplet setter seg i forgasseren så da starter den ikke, men hvis jeg løfter opp så starter den igjen. var en del riper og hakk
    på røret i stemplet og i lokket, og var hakk og riper på stemplet også. jeg slipte bort alt, men hjalp ikke :(
    jeg tror det kan væra nåla i forgasseren
    som setter seg, att den er justert for lavt ned kanskje, for når jeg løfter opp stempelet så står det stråle opp fra hullet til nåla.
    så da er det jo trykk der.
    Flott.
    Hovedproblemet med forgassere er tidligere eiere. Det er tildels utrolig hvordan de har behandlet dem.
    Det skal ikke stømme bensin ut av dysen når du trekker opp stempelet og nålen. Hvis dette skjer så er det enten som du sier pga trykk i flottørhuset eller fordi bensin nivået er alt for høyt. Dette skyldes nesten alltid at nåledysen er utslitt og ikke lukker.
    Ta av forgasseren, sku av flottørhuset, koble til bensinslangen, snu forgasseren på hodet og start bensinpumpen.
    Nåledysen skal holde tett.
    Når du løfter flottøren kommer det bensin, men når du slipper den SKAL nåledysen tette igjen, hver eneste gang.

    Legger du ut ett bilde av hvordan nålen står i stempelet og av hvor dypt dysen står i forgasseren?
    Sist endret av Batland; 08/03/13 kl 23:02

  15. #113
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott.
    Hovedproblemet med forgassere er tidligere eiere. Det er tildels utrolig hvordan de har behandlet dem.
    Det skal ikke stømme bensin ut av dysen når du trekker opp stempelet og nålen. Hvis dette skjer så er det enten som du sier pga trykk i flottørhuset eller fordi bensin nivået er alt for høyt. Dette skyldes nesten alltid at nåledysen er utslitt og ikke lukker.
    Ta av forgasseren, sku av flottørhuset, koble til bensinslangen, snu forgasseren på hodet og start bensinpumpen.
    Nåledysen skal holde tett.
    Når du løfter flottøren kommer det bensin, men når du slipper den SKAL nåledysen tette igjen, hver eneste gang.

    Legger du ut ett bilde av hvordan nålen står i stempelet og av hvor dypt dysen står i forgasseren?
    da skal jeg sjekke det, kan ta bilde av det i morgen. nåla står ganske høyt, men det går å justere litt opp ennå
    men nåla og sete ser hvertfall fint ut, ser ikke ut som det er noe særlig slitt

  16. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142power Vis post
    da skal jeg sjekke det, kan ta bilde av det i morgen. nåla står ganske høyt, men det går å justere litt opp ennå
    men nåla og sete ser hvertfall fint ut, ser ikke ut som det er noe særlig slitt
    Flott.
    Hvis den starter lett med choke når den er kald og stopper hvis du tar inn choken igjen rett etter den har startet, da tyder det på at nål og sete er i ok tilstand.

  17. #115
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    har funnet ut av problemet med forgassern, nåla var justert langt ned så den satte seg fast i sete. jeg justerte den litt opp
    så nå fungerer det sjekket co idag også var litt høy ca 8 på tomgang, skal få justert det bedre snart. bilen starter lett når den er
    kald, og stopper hvis jeg tar inn choken igjen. så da er vel nål og sete i grei stand.

    slik var nåla før jeg justerte, skrudde den 1 runde opp


    noen bilder av bilen i sola





  18. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142power Vis post
    har funnet ut av problemet med forgassern, nåla var justert langt ned så den satte seg fast i sete. jeg justerte den litt opp
    så nå fungerer det sjekket co idag også var litt høy ca 8 på tomgang, skal få justert det bedre snart. bilen starter lett når den er
    kald, og stopper hvis jeg tar inn choken igjen. så da er vel nål og sete i grei stand.

    slik var nåla før jeg justerte, skrudde den 1 runde opp
    Se her ja.
    Akkurat! "Sete" eller "dyserør" er montert for lavt i forgasseren og da blir CO for høy. Det enkleste er å justere nålen nedover til man oppnår korrekt co, men med ulempen som du hadde.
    "Menneskelig kompetansesvikt" - var som vanlig problemet.

    Du ordner opp etterhvert og er på vei mot enda større suksess. Bare fortsett slik du.

    CO på 8 feitere enn hva man skal ha på maks effektuttak og øker forbruket merkbart.
    Sist endret av Batland; 09/03/13 kl 19:17

  19. #117
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Tøff bil dem demperne, er det sånn man fyller luft i ? Kom volvo med kompressor og+- brytere? Tror jeg har sett det på en 240

  20. #118
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Friksen Vis post
    Tøff bil dem demperne, er det sånn man fyller luft i ? Kom volvo med kompressor og+- brytere? Tror jeg har sett det på en 240
    takk for det ja det er slik man fyller luft i for å heise opp bilen da den er tungt lastet. tror du fikk kjøpt med kompressor og brytere og alt
    jeg har kompressor til mine

  21. #119
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Passer blinklyshendelen fra 240 rett på?
    Er litt slapp min også, skulle vært byttet!
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  22. #120
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Madice Vis post
    Passer blinklyshendelen fra 240 rett på?
    Er litt slapp min også, skulle vært byttet!
    den passet på ganske bra ja, må bare bruke litt lenger skruer med muttere også legge 2 muttere i mellom. også klippe litt i plasten rundt.
    men hvis du skal ha så den slår seg av når du svinger så må du bygge om feste litt jeg klarer meg uten det så da funker det fint

  23. #121
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    hei! en stund siden jeg skreiv nå, men bilen funker fint ennå, og går bra
    men har ett problem, når jeg har kjørt og herja en stund med bilen så har det virket som clutchen har sluret, det har skjedd ett par ganger når
    jeg kjører på 3 og 4 gir og sladder. men det er bare en liten stund så blir det helt borte igjen. men jeg syns det er rart
    om clutchen skulle slure nå på snø og isføre? har jo ikke så mye effekt heller, burde jo holde, hvertfall på snøføre.
    jeg har overdrive kasse i den, jeg lurte på om det kanskje kunne
    være noe i den som kan slure? jeg har aldri hatt problemer med clutchen før.

    her er det en film av bilen
    Sist endret av 142power; 16/03/13 kl 01:49

  24. Takk Eskil95 takket for denne posten
  25. #122
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Haha! Så morro ut virka frisk egentlig?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  26. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 142power Vis post
    hei! en stund siden jeg skreiv nå, men bilen funker fint ennå, og går bra
    men har ett problem, når jeg har kjørt og herja en stund med bilen så har det virket som clutchen har sluret, det har skjedd ett par ganger når
    jeg kjører på 3 og 4 gir og sladder. men det er bare en liten stund så blir det helt borte igjen. men jeg syns det er rart
    om clutchen skulle slure nå på snø og isføre? har jo ikke så mye effekt heller, burde jo holde, hvertfall på snøføre.
    jeg har overdrive kasse i den, jeg lurte på om det kanskje kunne
    være noe i den som kan slure? jeg har aldri hatt problemer med clutchen før.
    Hehehe, du koser deg nå ja?
    På generelt grunnlag er det slik.
    Med en god intercooler så øker 0,6 BAR ladetrykk det det praktiske motorvolummet fra "B20" til "B32" og det høye dreiemomentet og den gode responsen (hvor raskt motoren klarer å øke turtallet) overvelder en orginal clutch selv på snø.
    Du trenger en betydelig sterkere trykkplate slik som BCB, Pedersens-racing m.f selger. Den tilhørende lamellen tåler mer juling enn en orginal og anbefales.
    Foreslår at du ikke gir etter for fristelsen til å kjøpe 4 og 6 puck lameller.

  27. #124
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Haha! Så morro ut virka frisk egentlig?
    er morro å kjøre ja! går mye bedre enn før hvertfall

  28. #125
    Registrerte brukere 142power sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Sted
    hedmark, grue-finnskog
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hehehe, du koser deg nå ja?
    På generelt grunnlag er det slik.
    Med en god intercooler så øker 0,6 BAR ladetrykk det det praktiske motorvolummet fra "B20" til "B32" og det høye dreiemomentet og den gode responsen (hvor raskt motoren klarer å øke turtallet) overvelder en orginal clutch selv på snø.
    Du trenger en betydelig sterkere trykkplate slik som BCB, Pedersens-racing m.f selger. Den tilhørende lamellen tåler mer juling enn en orginal og anbefales.
    Foreslår at du ikke gir etter for fristelsen til å kjøpe 4 og 6 puck lameller.
    da må jeg vel kjøpe ny clutch da, men er jo så mye å velge i veit ikke hvilken som er bra til denne motoren

Side 5 av 8 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo 142, 1970 mod selges 4500kr.. **SOLGT!!**
    By Bambo in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 18/02/12, 09:45
  2. Oddwar: 1970' volvo 164 - solgt
    By Oddwar in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 78
    Siste post: 30/09/11, 19:02
  3. Volvo 142 1970 modell selges!
    By Vetle in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 11/07/11, 20:08
  4. 1970 Volvo 145 express
    By Nyland in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 25/04/11, 15:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •