Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: For å få ut eksosmanifold på en AWD R 04

  1. #1
    Tace
    Gjest

    Standard For å få ut eksosmanifold på en AWD R 04

    Skal bytte eksos manifold pakninger på denne nå, men har aldri gjort dette før. Har et spørsmål jeg tror jeg vet svaret på men ikke liker. Må jeg UT med turboen for å få ut manifolden? Det virket som her var god plass, så jeg løsnet turboen fra manifolden og" katalysator rør" fra turbo som dere ser på bildet. Men ikke F.. om jeg får lirket ut manifolden. Er det noe jeg MÅ passe på når jeg gjør dette ?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke svaret på hva du spør om men ser det ikke utenkelig at du må ut med turboen. Gjør deg selv en STOR tjeneste og bytt ut cbv ventilen mens du først er i gang.
    Denne http://forums.swedespeed.com/showthread.php?137152
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  3. #3
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Vet ikke svaret på hva du spør om men ser det ikke utenkelig at du må ut med turboen. Gjør deg selv en STOR tjeneste og bytt ut cbv ventilen mens du først er i gang.
    Denne http://forums.swedespeed.com/showthread.php?137152
    hmmm.. etter å ha lest den linken er jeg ikke spesielt lysten på å starte på den jobben, men jeg lærer vel så lenge jeg knoter :-)

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    ser den, men om du må av med turboen er det barnemat å skifte den. Anbefales på det varmeste.

    Forklares best med at det kjennes som andre enn volvo har tatt ut pulveret, mer direkte, null boostfade, den bare gir på..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  5. #5
    Tace
    Gjest

    Standard

    Men ved bytte av cbv ventilen, er det best å gå for en original fra Volvo, eller fra noen andre "leverandører" ? Noen som har noen erfaringer om det ?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Styr unna den originale, se i tråden jeg la ut. Forge CBV er hva som gjelder.
    Uansett bare en anbefaling fra min side, jeg vet det er et sant helv... å komme til for å bytte denne. Når du sannsynligvis må ut med turboen samma søren ville jeg ikke unlatt å bytte.
    Sist endret av gswede; 07/01/13 kl 13:25
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  7. #7
    Tace
    Gjest

    Standard

    Jeg tar gladelig imot alle tips/anbefalinger jeg får . Turboen er nå ute..var litt trangt å få den ut men den smatt ut til slutt (den må ned for å få den ut). Vasket og tørket . CBV ventilen er lokalisert og plukket ut, må jo se hvordan ting ser ut inni . Ingen hast å få den i hop igjen da jeg har en bil til. Får sette meg ned å lage ei lita bestillingsliste. Jeg går for en slik som du viser til i linken. Takk for tipset gswede.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    bare hyggelig, husk å få den orientert riktig når den monteres. Selvforklarende.
    CBV kommer med to fjærer, bruk den som står i - om du har trimmet noe noe voldsomt og økt turbotrykket betraktelig kan du bruke den andre - mye stivere fjær..
    Sist endret av gswede; 07/01/13 kl 14:07
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  10. #10
    Tace
    Gjest

    Standard

    Må bare spørre, er det noe forskjell på den du linker til og denne ? http://www.vivaperformance.com/cbv-u...r-v70r-s60-t5/

Lignende tråder

  1. Montere 19t på b230fk eksosmanifold
    By kokkogdrit in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 20/09/12, 15:43
  2. Kenkt bolt til eksosmanifold
    By Breide in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 31/10/10, 01:18
  3. 850-x70 N/A: Eksosmanifold bytte
    By Morgis in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 07/07/10, 17:35

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •