Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  60
Side 9 av 11 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 252

Tråd: flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update. Bremset!

  1. #201
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hehe... Bare dumt vi kjører rundt med 5-takts motorer, som klarer helt andre fyllingsgrader enn en otto-motor noen gang vil klare... Virkningsgrad på 60% KAN gjøres med diesel, og høyere faktisk, med andre drivstoff som også tåler høy kompresjon. Høy grunnkomp gir også høyere ekspansjonsforhold = grunnlag for større utnyttelse av drvstoffenergien. Diesel har faktisk egentlig en mindre effektiv forbrenningssyklus enn det en bensinmotor har, da den er adiabatisk, og det er i hovedsak komp/ekspansjonsforhold som gir den høyere virkningsgrad enn normale bensinmotorer. Bygger man feks. en SI motor med et drivstoff som tillater like høy komp og medfølgende ekspansjonsratio som en diesel har, så kan man nok passere 60% relativt enkelt.
    Hva mener du med at vi kjører rundt i 5-taktsmotorer, jeg er nysgjerrig mener du at virkningsgrad på 60% kunne blitt oppnådd hvis man hadde brukt et annet drivstoff som tåler like høy kompresjon, eller kreves det flere ting?

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hehe... Bare dumt vi kjører rundt med 5-takts motorer, som klarer helt andre fyllingsgrader enn en otto-motor noen gang vil klare.
    Hvem er "vi"?

  3. #203
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Hva mener du med at vi kjører rundt i 5-taktsmotorer, jeg er nysgjerrig mener du at virkningsgrad på 60% kunne blitt oppnådd hvis man hadde brukt et annet drivstoff som tåler like høy kompresjon, eller kreves det flere ting?
    Har du ventiloverlapp? Da kjører du rundt med en 5-taktsmotor En "Spark" Ignition motor med forhåndsblandig (typ det du har om du har EFI motor) med Kompresjon oppe på 22:1, som diesler har, bør starte på rundt 50% i utgangspunktet, da en slik form for forbrenning som "gnist" motorer har er mere effektiv enn forbrenningen som dieselen har, men du kan komme over 60% også skulle jeg tro med litt uortodoks tenningsanlegg og isolerende overflatebehandling av cylinder, stempel og brennkammer. Draw-back et er jo at det blir lite futt i varmeapparatet
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. Takk oppeez takket for denne posten
  5. #204
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvem er "vi"?
    Alle som har ventiloverlapp blir det samme som at 2-taktere som er i resonansområdet er 3-takt
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Alle som har ventiloverlapp blir det samme som at 2-taktere som er i resonansområdet er 3-takt
    Hehehe, ok.

  7. #206
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Fått testa litt mere i dag, med litt langkjøring ca. 0,70-0,75 L/mil på langkjøring med ei SLITT rødblokk med K-kam og grovmap kan jo ikke sies å være for dårlig Skal se om jeg får gjort ferdig den avhandlinga snart også, men i morra står det å sveise lyddemper til 24v'n på toppen av prioriteringer...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    E85l stiller i en HELT annen klasse og burdte vært PÅBUDT å finne på hver eneste bensinstasjon over HELE landet... ren metanol eller etanol kan ikke sammenlignes med noe "vanlig" bensin overhodet... Om det er interesse for det kan jeg ta en liten tech-talk om drivstoff og hvorfor de oppfører seg så forskjellig, men det er mye å ta fatt i om dere i det heletatt gidder å lese det banking er også et MEGET komplekst tema som også krever en hel avhandlig for å forstås men om det er interesse for det kan jeg vel sette av en kveld til å skribble ned...
    Hvordan går det med skribenten?

  9. Takk SirKim takket for denne posten
  10. #208
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wangen Vis post
    Hvordan går det med skribenten?
    Går bra Hadde helt glemt av denne tråden :S

    Hvilket minner meg på at jeg har den avhandlinga jeg skulle skrive Ellers er bilen fortsatt grovmappa, så ikke helt på nett ennå, men det kommer seg Det har blitt bar asfalt nå, så får se om det blir en liten video av sånn den er nå i alle fall, så får det komme en til når den er mappa skikkelig i benk
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. Takk sverre2210 takket for denne posten
  12. #209
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Målt på nava i Dynapack Har målt drivverkstapet til realistiske ~23Nm (ala 16hk ved 140km/t og 20hk ved 200km/t) ved forrige korsveg, så det betyr Momenttopp (veiv) på ~209Nm, gjennomsnittsmoment (veiv) på noe mellom ~190-200Nm, og en toppeffekt (veiv) på ~150hk. Har sagt tidligere at jeg ikke forventen noe mere heller Motoren har tross alt gått 467000km uten overhaling, eneste som er gjort er modifikasjonene og at pakningene i toppen er byttet ved så anledning. Kan ikke si meg missfornøyd akkuratt, hvertfall ikke over momentkurven...

    Rød graf var "før test", de to klistra sammen i midten etter justering av tenning, og den lyseblå etter jeg feita opp blandiga ved maks last til Lambda 0.88/AFR 13.1.

    Sist endret av Njål Nilssen; 21/06/13 kl 23:58
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. Takk Øyvind G takket for denne posten
  14. #210
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Dette er veldig fine tall syns nå jeg. Org f er vel 116hk - at det du har byttet utenfor motoren kan gi så mye effekt sier egentlig hvor dårlige oppsett de kommer med originalt. Hvordan er forbruket på denne nå vs original?

  15. #211
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Har du vært en tur sørpå med bilen? RR Motor ligger jo bare noen mil herifra.

  16. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Målt på nava i Dynapack
    Flott at du deler dette. Resultatet er nøyaktig som forventet.
    Her ser man med all tydelighet hvor viktig det er å få gitt motoren det motoren vil ha av fuel og tenning.
    20 hk ekstra og 30 Nm ekstra er en god oppgradering som gir mye valuta for de pengene man bruker på en slik seanse.

    Synes at 15% drivverkstap på hk og over 12,4% på dreiemomentet er ALT for mye ("Vi" bruker 0%!) og avslører at simulieringene som vanlig er ALT for optimistiske. :(

    Mener at "vi" tross alt hadde 142 hk og 202 Nm målt på NAV med E-manifold og 6,8:1 i komp.
    Med dine penisforlengende drivverkstapstillegg hadde skrytetallene "våre" blitt 224 Nm og 163 hk. (med 940 eksosmanifold, turbo og vidåpen 60 mm wg.
    Sist endret av Batland; 22/06/13 kl 16:53

  17. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott at du deler dette. Resultatet er nøyaktig som forventet.
    Her ser man med all tydelighet hvor viktig det er å få gitt motoren det motoren vil ha av fuel og tenning.
    20 hk ekstra og 30 Nm ekstra er en god oppgradering som gir mye valuta for de pengene man bruker på en slik seanse.

    Synes at 15% drivverkstap på hk og over 12,4% på dreiemomentet er ALT for mye ("Vi" bruker 0%!) og avslører at simulieringene som vanlig er ALT for optimistiske. :(

    Mener at "vi" tross alt hadde 142 hk og 202 Nm målt på NAV med E-manifold og 6,8:1 i komp.
    Med dine penisforlengende drivverkstapstillegg hadde skrytetallene "våre" blitt 224 Nm og 163 hk. (med 940 eksosmanifold, turbo og vidåpen 60 mm wg.
    Regner med at du ikke mener driverket i en gammel volvo ikke har 0% tap?

  18. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Det kryr etterhvert med Dynapack rundtom slik at de fleste har tilgang til dette.
    I teorien burde det derfor være enkelt å si Hk og Nm "Målt på Nav" slik at man slipper dette barnslige dillet med tilfeldige tillegg her og tillegg der for å pynte på egne prestasjoner.

    Variasjonene er MER enn store nok fra før siden svært få bruker dette fantastiske utstyret korrekt i forhold til Dynapack sine egne instrukser for effektmåling.

  19. #215
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Dette er veldig fine tall syns nå jeg. Org f er vel 116hk - at det du har byttet utenfor motoren kan gi så mye effekt sier egentlig hvor dårlige oppsett de kommer med originalt. Hvordan er forbruket på denne nå vs original?
    0,69 på langkjøring 0,8-0,85 på normal kjøring Slik den var originalt kunne man rope hurra om man kom under litern...
    Sist endret av Njål Nilssen; 23/06/13 kl 21:08
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #216
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det kryr etterhvert med Dynapack rundtom slik at de fleste har tilgang til dette.
    I teorien burde det derfor være enkelt å si Hk og Nm "Målt på Nav" slik at man slipper dette barnslige dillet med tilfeldige tillegg her og tillegg der for å pynte på egne prestasjoner.

    Variasjonene er MER enn store nok fra før siden svært få bruker dette fantastiske utstyret korrekt i forhold til Dynapack sine egne instrukser for effektmåling.
    talla i grafen er jo på nav da... tross alt ikke ille da den har runda 468000 uten overhaling da. Det er ikke urealisitiske tall... jeg HAR målt drivverket til 16hk tap allerede ved 140km/t på dette slitte rakkelet, ved en tidligere anledning, og det er KUN drivverket som triller med clutch-pedalen limt i gulvet som gav det momenttapet som jeg har oppgitt... Vi måtte faktisk sette en jekk under diffen under mapping og bremsing for å få lik fart på spindlene så ikke dritten skulle ta kvelden... Ikke noe drivverk jeg er gla for å ha på bilen heller akuratt...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #217
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Uansett effekten får være det den er i motor... noe særlig effekt var jo egentlig aldri kluet med denne uansett

    Fokuset på denne var eit breit register og lavt suppeforbruk, begge hvilket ble nokså bra syns jeg. Nesten flat momentkurve (fin til hverdagskjøring) og 0,7 på mila (0,8-0,85 blanda) i en tung gammel slite n740 holder for meg Så får det være så om det er 135 eller 150 i motor Sliten gammel møkk uansett.

    Vet ikke Hvordan DIN korrigieringa for temp og trykk funker helt, Men jeg vet at ved steady-state under mapping viste den 138hk (direktevisning fra Pod'ene) ved maks pedal på nava. Var 27°C utetemp og dagtrykket 998 ved bremsing... jeg har også noe som restrikterer i innsugssystemet, kom aldri over 94 kPa manifoldtrykk over 4000rpm (sannsynlig noe med filterboksen og spjeldplassering, men gidder ikke fikse, den skal jo bare vare til neste vår så) så var jo 4-5 kpa som mangla også
    Sist endret av Njål Nilssen; 23/06/13 kl 21:11
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #218
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott at du deler dette. Resultatet er nøyaktig som forventet.
    Her ser man med all tydelighet hvor viktig det er å få gitt motoren det motoren vil ha av fuel og tenning.
    20 hk ekstra og 30 Nm ekstra er en god oppgradering som gir mye valuta for de pengene man bruker på en slik seanse.

    Synes at 15% drivverkstap på hk og over 12,4% på dreiemomentet er ALT for mye ("Vi" bruker 0%!) og avslører at simulieringene som vanlig er ALT for optimistiske. :(

    Mener at "vi" tross alt hadde 142 hk og 202 Nm målt på NAV med E-manifold og 6,8:1 i komp.
    Med dine penisforlengende drivverkstapstillegg hadde skrytetallene "våre" blitt 224 Nm og 163 hk. (med 940 eksosmanifold, turbo og vidåpen 60 mm wg.
    Ja det var sikkert med en K-kam og kliss originale ventiler ja? Jeg har originalt 530 med littegranne epoxy og noen hakk i forbrenningskammera
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #219
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av [/QUOTE
    Batland;770492]Flott at du deler dette. Resultatet er nøyaktig som forventet.
    Her ser man med all tydelighet hvor viktig det er å få gitt motoren det motoren vil ha av fuel og tenning.
    20 hk ekstra og 30 Nm ekstra er en god oppgradering som gir mye valuta for de pengene man bruker på en slik seanse.

    Synes at 15% drivverkstap på hk og over 12,4% på dreiemomentet er ALT for mye ("Vi" bruker 0%!) og avslører at simulieringene som vanlig er ALT for optimistiske. :(
    Men vill du påstå att E innsuget er bedre enn flyaens home made? Eller hadde dere en "litt" modda topp også?

  24. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men vill du påstå att E innsuget er bedre enn flyaens home made? Eller hadde dere en "litt" modda topp også?
    Foreløpig er det ingen som VET hvordan flyfaen sitt innsug fungerer sammenlignet med E-innsuget.
    Vi hadde topp med urørte kanaler, forbrenningskamre lagt ut til toppakningen i området rundt ventilene og selvsagt 46 mm innsugsventiler og store eksosventiler.

  25. #221
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Foreløpig er det ingen som VET hvordan flyfaen sitt innsug fungerer sammenlignet med E-innsuget.
    Vi hadde topp med urørte kanaler, forbrenningskamre lagt ut til toppakningen i området rundt ventilene og selvsagt 46 mm innsugsventiler og store eksosventiler.
    Flødemessig er mitt sikkert littegranne MINDRE effektivt enn E-innsuget som faktisk er en av de bedre Volvo har laget

    Helst grunnet ekstraplenumet og sekundær-runnerne som er med å gi den meget flate momentkurven til denne motoren som i hovedsak var ment for breit register og lavt suppeforbruk, begge hvilket innsuget mitt ser ut til å funke helt greit til

    Til turbobruk og hvor det å hente effekt er poenget kunne alt av det dilldallet jeg har ekstra vært fjærnet, og det ville flødet fortsatt med like jevn fordeling men med betraktelig mindre motstand

    Skulle jeg laget ett nytt et og lagt litt mere "sjel" i det hadde det nok blit littegranne annerledes, fortsatt ett "tank" plenum men uten ekstra-runnerne og med bua endelokk osv, og til turbobruk enda litt mere volum, da helmholz er ute av bildet og lite vits i å bruke Bedre at motoren har litt luft i umiddelbar nærhet å hente av da

    Og har man ikke noe annet å velge mellom, eller ikke har mulighet å lage tank-plenum selv, vil jeg sterkt anbefale E-innsuget, hvilket er litt undervurdert, og dessværre for få av rundt om...

    Noe som kunne vært artig å teste hadde vært en 531 topp med KRYMPA kanaler, maksa på både innsug og eksos ventiler og med E-innsug eller et riktig tank-innsug og en EFR turbo av passelig sort Selvfølgelig noe rundt 8,6:1 utlagt kammer og med disse hakka som i praksis hever burn-rate og gjør det vanskelig å få tenningsbank
    Sist endret av Njål Nilssen; 27/06/13 kl 21:30
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. Takk TomX95 takket for denne posten
  27. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    ..... til denne motoren som i hovedsak var ment for breit register og lavt suppeforbruk, begge hvilket innsuget mitt ser ut til å funke helt greit til
    Det er en prematur konklusjon.
    Hvis jeg skulle bygget en motor for målet var er lavt forbruk VED ROLIG KJØRING så er de fordelaktig med bl.a.:
    1. Høyt kompresjonsforhold.
    2. Små dyser som er montert i topplokket.
    3. Tenningsanlegg som gir kraftig gnist.
    4. Datasprut.
    5. Økt forbrenningshastighet.

    Du har alt dette og mer til. Klart at dette har postiv effekt. Hvor mye innsuget ditt faktisk tilfører er det foreløping ingen som vet før du prøver med andre originalinnsug.

  28. #223
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er en prematur konklusjon.
    Hvis jeg skulle bygget en motor for målet var er lavt forbruk VED ROLIG KJØRING så er de fordelaktig med bl.a.:
    1. Høyt kompresjonsforhold.
    2. Små dyser som er montert i topplokket.
    3. Tenningsanlegg som gir kraftig gnist.
    4. Datasprut.
    5. Økt forbrenningshastighet.

    Du har alt dette og mer til. Klart at dette har postiv effekt. Hvor mye innsuget ditt faktisk tilfører er det foreløping ingen som vet før du prøver med andre originalinnsug.
    Hvordan det funkerer mot ett E-innsug gjenstår uprøvd. Noe "ræv-dynoen" min kan bekrefte er at det har løfta delen under 4000rpm betraktelig, hvor den var ganske så lat med F/FK/FT innsug. fakisk bedre enn bla simulatoren regnet med... i prinsipp stemmer kurven bra ift simuleringene, bare forskjøvet mere mot lavere turtall Det stemmer forsåvidt også bra med det andre folk har erfart med disse "spora" i toppen... men glad til jeg... passer upperlig til hverdagskjøring som motoren er ment for Også er det pulver nok til å kunne ta litt kjappe forbikjøringer. Eller såpass kjappe forbikjøringer som kan forventes med 1,5 tonn firkanta klosse med sugemotor da
    Sist endret av Njål Nilssen; 29/06/13 kl 20:23
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  29. #224
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men hvor stor pressisjon skal til på de spora?? Linjal og tusj + vinkelsliper? eller koordinatbord å fres?

  30. #225
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Neinei, det er da slettes ikke noe vanskelig. Du tar bare og merker deg noen faste holdepunkter, så tar du baufilbladet fatt og skjærer sporene så de peker inn mot pluggen. Deretter kan du ta en liten trekantfil og bredde sporene litt, for de skal ikke være bare rette skjær.

    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 9 av 11 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Rød kjølevæske ( Long life G30 )
    By Morgis in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 28/12/10, 13:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •