Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  60
Side 10 av 11 FørstFørst ... 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 252

Tråd: flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update. Bremset!

  1. #226
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Neinei, det er da slettes ikke noe vanskelig. Du tar bare og merker deg noen faste holdepunkter, så tar du baufilbladet fatt og skjærer sporene så de peker inn mot pluggen. Deretter kan du ta en liten trekantfil og bredde sporene litt, for de skal ikke være bare rette skjær.

    jeg ville lagt ut kammera litt også, i alle fall slik at det ikke er noe unødvendig "overhang" som kan skyggelegge deler av gropa i stempelet... Hvorvidt spora er trekanta eller ei spiller heller liten rolle bare de lar lys fra pluggområdet trenge inn, hele hovedoenget er at de peker mot plugg. Funksjonen er ganske enkel faktisk. De slynger noe av de tyngste ufordampa hydrokarbonene mot pluggen ved squish gap close og lar varmestråling fra den begynnende forbrenninga nå inn og fordampe en større del av den miksen som ellers ville ha kondensert i squishflatene. Er alt fordampa og det får brenne nogenlunde normalt er det ikke noe igjen som kan danne tenningsbank så snart squish-områdene begynner å åpne seg Her er min topp:

    Tatt midt i noe epoxy støping som pr. svenskene er helt feil, jeg fyller i taket isteden for å grave det ut...

    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #227
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Igrunn skulle pluggen vært løfta mye lengre inn i kammeret også, og plusser man på plasmatenning skal man ikke se bort fra at MBT kommer allerede ved 25-30 grader tenning
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #228
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Igrunn skulle pluggen vært løfta mye lengre inn i kammeret også, og plusser man på plasmatenning skal man ikke se bort fra at MBT kommer allerede ved 25-30 grader tenning
    For en som er idiot.. MBT?

  4. #229
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    For en som er idiot.. MBT?
    Mean Break timing, aka det punktet hvor maks moment/effekt for et gitt turtall kan hentes, relatert til tennpunkt. en original B230 når sjeldent eller aldri opp dit før det begynner å banke, nesten uansett komp...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #230
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Mean Break timing, aka det punktet hvor maks moment/effekt for et gitt turtall kan hentes, relatert til tennpunkt. en original B230 når sjeldent eller aldri opp dit før det begynner å banke, nesten uansett komp...
    Men mulig å få det till med spåra?

    Har lyst til å bygge en 400-500? hk 8v maskin etterhvert. Og da har jo slikt en "liten" rolle
    Er ett svensk firma som porter 530 toppen til 210cfm, 8 lapper trur jeg
    Så en slik topp, lavkomp 7,5? Orntlig turbo E innsug, grenrør+ nå sprut blir det vell en 400 ?? Men momentkruve som ser ut som en A er ikke intressant.
    Går det ann å få noe som drar jevn over spekteret med dette??

    Har ikke greie på slikt så får høre med rakkettforskern
    Sist endret av TomX95; 02/07/13 kl 19:42

  6. #231
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men mulig å få det till med spåra?

    Har lyst til å bygge en 400-500? hk 8v maskin etterhvert. Og da har jo slikt en "liten" rolle
    Er ett svensk firma som porter 530 toppen til 210cfm, 8 lapper trur jeg
    Så en slik topp, lavkomp 7,5? Orntlig turbo E innsug, grenrør+ nå sprut blir det vell en 400 ?? Men momentkruve som ser ut som en A er ikke intressant.
    Går det ann å få noe som drar jevn over spekteret med dette??

    Har ikke greie på slikt så får høre med rakkettforskern
    Spora jeg laga på min gjør at man må gå inn med vilje for å få det til å banke. Trenger ikke mere enn 35 grader selv over 6000rpm på min hvor den allerede har begynt å falle av. Med høyere tenning øker ikke effekten på min noe mere (så MBT er nådd, og den er dessuten lavere enn for urørte 8v topper) kan justere opp tenning til 45 grader også uten at det banker, i mitt tilfelle var det ikke mer å hente over 35 og opp til 40 grader, ved 45 gikk effekten ned igjen pga motoren begynner å motarbeide seg selv, jeg har 12.2:1 i komp på sugisen og ser vel ungefær 92% VE på maks. ca. 30 grader på momenttopp ved 4000ish. Mere tenning ga mindre moment/effekt. 35 grader på en sugemotor 2v som er over momenttopp begynner egentlig å nærme seg 4v regionen, hvilket er et godt tegn Ikke bare hjelper de spora mot banking, men den brenner fortere også da det er mindre uforbrent igjen i squishområder som suger varme eller brenner treigt). Man får bankemotstanden til en topp nesten uten squish, men kompaktheten og brennhastighet til en som har squish.

    400hk med 210cfm trenger endel trykk da 210cfm holder til noe rundt 190hk på en bra sugis, kammen som passer til turbo med noe høyere lobevinkel og lavere durasjon osv vil ikke gi i nærheten av 190 gamp på sug før ladd, så du må nok opp i minst 1.6 bar. (2.6 absolutt trykk)

    Så kommer det til hvor mye penger du vil legge i dette... Det skal gå å fikse en topp som er bedre enn 210cfm, som funker, enn til 8k (har en 530 liggende til å eksperimentere på, og bygger flowbenk, så om du har litt tålmodighet...). Sparer du der kan du heller investere mer i en custom kam, fjærer og retainere som vil gi i pose og sekk i større grad, dvs moderat durasjon og ventilløft som setter fart i sakene, selv med noe mere spredd lobevinkel og som holder eksostempen innenfor rimelighetens grenser.

    Legger du deg på 8:1 i komp med utlagt kammer og spor, så har du rom for en god slump ladd og en grei margin. Den bør tåle 200% VE med 8.6:1 hvis den blir like bankeresistent som den jeg har på sugisen nå... 200% VE holder til 440hk på 2.3L innen for normale turtall (typ 6k-6k5) E innsuget vil nok funke meget bra til en kam med noe rundt 250-255° durasjon, så bør passe bra til en turbovennlig kam som begynner tidlig

    Om du tar deg råd til det er plasmatenning vel værdt innvesteringen, Er glad i kraftig gnist disse toppene. En vanlig Bosch MS 2x2 coil ala den jeg har er fin da til å forsyne spenninga til å hoppe gapet, så tar plasman seg av resten og lyser opp brennkammeret

    Angående turbo så kan man skreddersy noe fint hos netics til en fair pris De har greit utvalg i komboer mellom turbiner og AR sammens med en rekke forskjellige kompressorer.

    Hadde målet vært noe lavere enn som 400hk skulle jeg anbefalt deg en 1.6L whipple skruekompressor istedet for turbo (kenne-bell har 2.1L skrue som minste, det blir for lavt turtall på den til å passe 2.3L). Kunne bygget motoren med mere grunneffekt på sug og gitt den 1 bar og hatt fullt trykk fra 1500rpm og minstemoment på 400Nm og høyere enn det store deler av regla Nesten så det er morsomere med noen hester mindre og drag fra 0, just saying
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #232
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Spora jeg laga på min gjør at man må gå inn med vilje for å få det til å banke. Trenger ikke mere enn 35 grader selv over 6000rpm på min hvor den allerede har begynt å falle av. Med høyere tenning øker ikke effekten på min noe mere (så MBT er nådd, og den er dessuten lavere enn for urørte 8v topper) kan justere opp tenning til 45 grader også uten at det banker, i mitt tilfelle var det ikke mer å hente over 35 og opp til 40 grader, ved 45 gikk effekten ned igjen pga motoren begynner å motarbeide seg selv, jeg har 12.2:1 i komp på sugisen og ser vel ungefær 92% VE på maks. ca. 30 grader på momenttopp ved 4000ish. Mere tenning ga mindre moment/effekt. 35 grader på en sugemotor 2v som er over momenttopp begynner egentlig å nærme seg 4v regionen, hvilket er et godt tegn Ikke bare hjelper de spora mot banking, men den brenner fortere også da det er mindre uforbrent igjen i squishområder som suger varme eller brenner treigt). Man får bankemotstanden til en topp nesten uten squish, men kompaktheten og brennhastighet til en som har squish.

    400hk med 210cfm trenger endel trykk da 210cfm holder til noe rundt 190hk på en bra sugis, kammen som passer til turbo med noe høyere lobevinkel og lavere durasjon osv vil ikke gi i nærheten av 190 gamp på sug før ladd, så du må nok opp i minst 1.6 bar. (2.6 absolutt trykk)

    Så kommer det til hvor mye penger du vil legge i dette... Det skal gå å fikse en topp som er bedre enn 210cfm, som funker, enn til 8k (har en 530 liggende til å eksperimentere på, og bygger flowbenk, så om du har litt tålmodighet...). Sparer du der kan du heller investere mer i en custom kam, fjærer og retainere som vil gi i pose og sekk i større grad, dvs moderat durasjon og ventilløft som setter fart i sakene, selv med noe mere spredd lobevinkel og som holder eksostempen innenfor rimelighetens grenser.

    Legger du deg på 8:1 i komp med utlagt kammer og spor, så har du rom for en god slump ladd og en grei margin. Den bør tåle 200% VE med 8.6:1 hvis den blir like bankeresistent som den jeg har på sugisen nå... 200% VE holder til 440hk på 2.3L innen for normale turtall (typ 6k-6k5) E innsuget vil nok funke meget bra til en kam med noe rundt 250-255° durasjon, så bør passe bra til en turbovennlig kam som begynner tidlig

    Om du tar deg råd til det er plasmatenning vel værdt innvesteringen, Er glad i kraftig gnist disse toppene. En vanlig Bosch MS 2x2 coil ala den jeg har er fin da til å forsyne spenninga til å hoppe gapet, så tar plasman seg av resten og lyser opp brennkammeret

    Angående turbo så kan man skreddersy noe fint hos netics til en fair pris De har greit utvalg i komboer mellom turbiner og AR sammens med en rekke forskjellige kompressorer.

    Hadde målet vært noe lavere enn som 400hk skulle jeg anbefalt deg en 1.6L whipple skruekompressor istedet for turbo (kenne-bell har 2.1L skrue som minste, det blir for lavt turtall på den til å passe 2.3L). Kunne bygget motoren med mere grunneffekt på sug og gitt den 1 bar og hatt fullt trykk fra 1500rpm og minstemoment på 400Nm og høyere enn det store deler av regla Nesten så det er morsomere med noen hester mindre og drag fra 0, just saying
    Er litt usikker økonomi så blir ikke imorra
    Har mer en nokk tid til å vente på att du får flowbenken oppegående. Veiledende pris på flyfaens 530 spessial?? eventuelt ossen tall håper du på den?
    Fjærer og retainere hjelper vell kunn for å følge turtall bedre? Skall vell ekstremt trykk till att ventilene blir trykt ned når de ikke skal. Men sikkert lurt
    Hvor mange cfm tror du er "idielt" å ha til dette effektuttaket?
    Kamaksel løses med en A kam? er vell 254* durasjon.
    Kompressor hadde vært morro det men drar vell en del krefter å dra på den hele tia. Er jo en ""bruksbil"", forbruket går vell opp i skyene/ elektrisk kløtsj hadde vært løsning?
    Men blir vell turbo tenker jeg.
    Hvor syk må toppen være for å oppnå 200% ve på 1,5 bar?? (turbo) Ikke mulig? Synns det er "teit" å ha "10 bars" ladetrykk for å få kjærra opp i fart . For å få med bunndraget kunne vel marinevieva hjælpa til? / stroke-kit?

    Er dum som ett brød på temaet, må bare beklage

  8. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Skjedd noe her da?

  9. #234
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Skjedd noe her da?
    bilen er i bruk hver dag den... fint ferdig pensjoneres vel til våren regner jeg med...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #235
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Da er 740'n pensjonert til fordel for en 850 20v hverdagstraktor, dog 740'n skal ikke avlives enda... det blir gjort i sommer med restene av 300-oppsettet som sto på min brors 940. Lover NA benchmark video og filming av testing med økende trykk og et garrantert sluttresultat med havari Skal se hvor langt strikken kan strekkes, mtp at jeg faktisk har noe margin på det oppsettet jeg allerede har
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #236
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard

    Blir det noe gøy med 850'en da?

  12. #237
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Forøvrig bilder av når toppen var av i vinter grunnet en lekkasje. Litt over ett år med epoxy i portene og hakk i kammera lambda 0,9 WOT og lambda 1.12 under 82kPa. Spiser endel olje, derfor er det noe sotete... INGEN revers flow på innsugssiden, det svarte er den grå epoxy'n som har skifta farge...



    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #238
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Loggy Vis post
    Blir det noe gøy med 850'en da?
    Neppe... de 170hk volvo påstår i den går nesten som de 130 hjul jeg hadde i denne 740'n så overlever... er bare en ren til og fra jobb etc. bil
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Du får sikkert solgt innsuget på 740n da. Virker jo som at det har endel for kjørbarheten på denne motoren.

  15. #240
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Du får sikkert solgt innsuget på 740n da. Virker jo som at det har endel for kjørbarheten på denne motoren.
    Helmholz delen blir kappa av ifm turbokonvertering...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Må lage nytt da? Altså uten Helmholz tuningen, da hadde det vel vært bedre og bytta det ut med et helt std e innsug?

  17. #242
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Må lage nytt da? Altså uten Helmholz tuningen, da hadde det vel vært bedre og bytta det ut med et helt std e innsug?
    Lettere for meg å kappe av ekstrarunnerne og sveise på et korrekt feed-pipe, enn å få tak i et E-innsug... Så trenger ikke lage et nytt. Fort gjort å modde det jeg har
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Da er 740'n pensjonert til fordel for en 850 20v hverdagstraktor, dog 740'n skal ikke avlives enda... det blir gjort i sommer med restene av 300-oppsettet som sto på min brors 940. Lover NA benchmark video og filming av testing med økende trykk og et garrantert sluttresultat med havari Skal se hvor langt strikken kan strekkes, mtp at jeg faktisk har noe margin på det oppsettet jeg allerede har
    Hvordan går det her da? Er spent på resultatet av dette.

    Singh spor er meget interessant. Ville det hatt noe for seg i en 16V (262) topp?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  19. #244
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Hvordan går det her da? Er spent på resultatet av dette.

    Singh spor er meget interessant. Ville det hatt noe for seg i en 16V (262) topp?
    Hvor ville du plassert de i en 262 topp?


    Sendt fra min Thaifon

  20. #245
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sånn ca... Skal det være mest "effekt" altså virkning av de så må man lage et platå til pluggen (må sveises og gjenges på nytt), slik at pluggen kommer ut i tumble-turbulensen hvor det er litt action, isteden for å surke i ei kald grop. Og ikke minst for sporene sin del, slik at man har sjangs å kunne se pluggen langs "dalen" i sporet, noe som er ganske essensielt da en god del av funksjonen til sporene handler om stråling... Det finnes nemlig plugger å få tak i som har 26.5mm gripelengde som passer ypperlig til formålet PS... kantene til squishområdene kan med fordel rundes av slik at de runder av mot resten av taket Kantene langs sidene kan også gis en liten radie istedet for kant, bare den ikke går ut over pakningsringen...

    Sånnsett er det mye enkelere på hvitmotorene... der er det allerede et platå, så det er bare å lage spor...

    Sist endret av Njål Nilssen; 19/06/14 kl 00:06
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. Takk Daniel.B takket for denne posten
  22. #246
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Hvordan går det her da? Er spent på resultatet av dette.

    Singh spor er meget interessant. Ville det hatt noe for seg i en 16V (262) topp?
    Må få tid til det, men den skal kjøres i filler så... Bare å være tålmodig Den står enda uttafor her, klar til sin siste dyd
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. Takk Daniel.B takket for denne posten
  24. #247
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Ville bare gi lyd fra meg og si at jeg ikke er død.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. Takk Øygard, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  26. #248
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Ville bare gi lyd fra meg og si at jeg ikke er død.
    snart ferdig med hus og garasje eller?

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. #249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Ville bare gi lyd fra meg og si at jeg ikke er død.
    Flott.
    Det er det nok flere som har lurt på hva som har skjedd med flyfaen og SWR.
    Har livet overtatt "leke med biler epoken?"

  28. #250
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    snart ferdig med hus og garasje eller?

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Skulle ønske jeg kunne si ja 😩
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 10 av 11 FørstFørst ... 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Rød kjølevæske ( Long life G30 )
    By Morgis in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 28/12/10, 13:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •