Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 132

Tråd: hans1's Volvo 240 92 mod turbo

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    har fått handla litt og vaska litt idag handla K/N power filter, girolje og motorolje. også har jeg fått kjørt festebrakettene til girkassa, dynamo og servo i oppvaskmaskinen

    hva tror dere om å sette K/N filteret rett på turbo'n ?




  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Horten , vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1231
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Flott bil! :-) kjenner forrige eiger jeg også. Har siklet etter den bilen en del ganger for å si det sånn! :-)
    Jeg ville brukt et rør mellom turbo og filter.
    Skal følge med på dette prosjektet! :-)

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stord/Hordaland
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    Godt å sjå at "svanhild" blir tatt vare på:-)
    Kjekt at den blir oppjazza. Var inne hos BT og fekk den godkjendt ombygget til turbo uten å søke på forhand. Fekk skryt om kor flotte den var av inspektøren Einaste negativa var at dei tok ein god del med bilder av motor. Så vær obs hvis du blir stoppa av BT. Så hvis du skal selge den ein gong, så kommer eg å henter den tilbakers
    Sist endret av egil; 04/01/13 kl 09:47

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av azod Vis post
    Flott bil! :-) kjenner forrige eiger jeg også. Har siklet etter den bilen en del ganger for å si det sånn! :-)
    Jeg ville brukt et rør mellom turbo og filter.
    Skal følge med på dette prosjektet! :-)
    takk mange som kjenner forrige eier her inne :P hadde han worklogg på bilen ? hadde hvert morsomt å sett i så fall ! ok. er kanskje smart, men hadde hvert enkelt å greit for hadde sluppet noe festeannordning til filteret, og lmm'n er allerede dratt over motoren til turbo siden, så slipper å skjøte lmm kabelen

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av egil Vis post
    Godt å sjå at "svanhild" blir tatt vare på:-)
    Kjekt at den blir oppjazza. Var inne hos BT og fekk den godkjendt ombygget til turbo uten å søke på forhand. Fekk skryt om kor flotte den var av inspektøren Einaste negativa var at dei tok ein god del med bilder av motor. Så vær obs hvis du blir stoppa av BT. Så hvis du skal selge den ein gong, så kommer eg å henter den tilbakers
    prøver så godt jeg kan ! blir ikke så veldig oppjazza sånn motormessig, men blir litt stivere og lavere med koni dempere ryddig og pent ombygd, hvert veldig fornøyd og fått mye skryt ! jeg hadde litt problemer med eksosen da.... ble stoppa av politi på kontroll og de mente eksosen var litt for grov. så måtte opp til biltilsynet en tur. hele 3 ganger faktisk ! til slutt dro jeg til svendsen eksos og sa at de skulle gjøre det som var nødvendig. de kjørte bare noen tester og mente eksosen var mer enn bra nok. fikk dokumentasjon på dette, og eksosen ble godkjent på biltilsynet. da fikk jeg se alle bildene av den hadde du worklogg på bilen ?

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stord/Hordaland
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hans1 Vis post
    prøver så godt jeg kan ! blir ikke så veldig oppjazza sånn motormessig, men blir litt stivere og lavere med koni dempere ryddig og pent ombygd, hvert veldig fornøyd og fått mye skryt ! jeg hadde litt problemer med eksosen da.... ble stoppa av politi på kontroll og de mente eksosen var litt for grov. så måtte opp til biltilsynet en tur. hele 3 ganger faktisk ! til slutt dro jeg til svendsen eksos og sa at de skulle gjøre det som var nødvendig. de kjørte bare noen tester og mente eksosen var mer enn bra nok. fikk dokumentasjon på dette, og eksosen ble godkjent på biltilsynet. da fikk jeg se alle bildene av den hadde du worklogg på bilen ?
    Spurte om ekosen(forøvrigt eit 3"JT) på BT når eg var der, men fekk beskjed at det trengte eg ikkje tenke på, men dei snakker ikkje i lag dei folko Solgte den til han du kjøpte den av pga innkjøp av babyfrakter. Worklogg har eg vel heller dårleg tolmodighet til, men hadde vore artigt å fått laget på neste prosjekt. "ny" kvit 240 som er kjøpt inn sammen med ein 945 turbo (delebil) som skal parast sammen Du må bare holda tråden oppdatert med bilder å tekst. Kjekt å følga med på
    volvo 240 turbo-kjæledeggen
    volvo 240-kånebilen

  7. Takk azod takket for denne posten
  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av egil Vis post
    Spurte om ekosen(forøvrigt eit 3"JT) på BT når eg var der, men fekk beskjed at det trengte eg ikkje tenke på, men dei snakker ikkje i lag dei folko Solgte den til han du kjøpte den av pga innkjøp av babyfrakter. Worklogg har eg vel heller dårleg tolmodighet til, men hadde vore artigt å fått laget på neste prosjekt. "ny" kvit 240 som er kjøpt inn sammen med ein 945 turbo (delebil) som skal parast sammen Du må bare holda tråden oppdatert med bilder å tekst. Kjekt å følga med på
    JT anlegg ja ! :P takk nei, var på jessheim 2 ganger, ble rimelig lei de kara der oppe, så dro heller til skien. der lurte de på hvorfor jeg hadde med dokumentasjon ! :P skjønner det ! tar tid med worklogg. men skal prøve å oppdatere så mye som mulig ! du får prøve å lage worklogg om det nye prosjektet. blir nok bra !

  9. #33
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    flott bil dette! har hørt mye finprat om den av nyhagen
    er vel gamle bilen til yengis her på forumet om jeg ikke tar feil?

  10. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Horten , vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1231
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Den har iallefall gått på Stord i noen år.
    Egil som skrev over her som har fått den godkjent med turbo. :-)

  11. #35
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    okei, kanskje jeg som rører litt da

  12. #36
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    745
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Du burde vel kansje flytte på LMM'en tilbake der han satt føre innsuget siden du har åpen dump, da vil den gå renere på tomgang også slipper du den skjøte ledningen som strekker seg over hele motorrommet
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    Hehe hiver meg på jeg og, jeg og kjenner forrige eier vi hadde vel strengt tatt ikke rukket noen worklog på det motorbyttet for så effektivt og ryddigt tror jeg det er få her inne som har bygd om en 240. ta godt vare på den, det er den verdt.

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    morsomt at så mange kjenner til bilen fra før ! skal ta godt vare på den ! skal prøve å holde dere oppdaterte og ta mye bilder

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik.H Vis post
    Du burde vel kansje flytte på LMM'en tilbake der han satt føre innsuget siden du har åpen dump, da vil den gå renere på tomgang også slipper du den skjøte ledningen som strekker seg over hele motorrommet
    det var det som var planen, når jeg skal ha filteret rett på turbo'n

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    har fått gjort litt i helga. har fått malt/lakka blokka, sendt toppen på planing og henta koni demperene, fjørtårnstaget og nye kallipere får toppen tilbake til helga forhåpentligvis, og da begynner monteringen igjen

    klargjøring av toppen før planing. kammen og "tønnene" må ut.






    spørs om ikke jeg trenger nye dempere :P


    fjørtårnstaget


    koni demperene og kalliperene. sitter helt nye foringer i toppen av demperen. noen som vet hva de heter ?


    delebilen


    henta fra delebilen håper å ikke finne noen riper under all møkka :P


    slik ble da blokka. det jeg gjorde: vaska ned hele blokka med avfetting, pussa med stålbørste på drill, vaska til slutt med tynner. 3 lag med benga lakk. PENTA RØD mener jeg den het




    trengte ikke akuratt 1 liter !

  17. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Horten , vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1231
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut!

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stord/Hordaland
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    Looking good
    volvo 240 turbo-kjæledeggen
    volvo 240-kånebilen

  19. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Horten , vestfold
    VCCN medlemsnummer
    1231
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Skjedd noe mer her?

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    beklager at det ikke er så ofte oppdateringer folkens. bor i lillestrøm i ukedagene, og sandefjord i helgene. derfor blir det kun skruing i helgene. uke 4 og 5 skal jeg jobbe i sandefjord, så da regner jeg med at det blir litt oftere oppdateringer har fått gjort litt i helga. fikk tilbake toppen fra sliping og overhaling. ble fortalt at motoren var gått varm en gang, så var visstnok ganske skeiv. men fikk plana den ned og vacum testet den. skal nå være i flott stand

    toppen etter vask og overhaling.




    fjerning av gamle pakning og annen shit.


    fikk låne motorbok av en kamerat


    1 gang: 60 nm. 2 gang: 110 nm



    fikk byttet kjølepluggene. hjalp veldig på helhets inntrykket av motoren syns jeg



    fått hentet demperene til ventilene
    Sist endret av hans1; 14/01/13 kl 12:13

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    hei ! da har jeg endelig fått gjort noe på motoren igjen har montert kammen, toppdeksel, regreim er på plass, fordeleren, dynamo, bunnpanna, festebrakketten til girkassa. har slipt toppdekselet (ble ikke pent, men skal lakke og polere det gamle) polert dekslene til regreima, og vaska girkasse og masse andre deler thomas var med og hjalp til(nyhagen93)

    montert bånnpanna. brukte endel tetningsmasse :P


    ventiltønne.


    ble selvfølgelig krøll i systeme. så måtte måle opp alle tønnene :P Finn 2 feil:P

    montering av kammen. 20 nm.





    sliping av toppdeksel (ble ikke pent, men skal lakke opp det andre der og gjøre det ordentlig senere )



    montering av regreim


    slik motoren ser ut nå.




    vasking av girkasse. den lekker som faen, så tror det blir til at jeg tar den fra delebilen.
    før:

    etter:

  22. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    da har jeg endelig fått gjort noe på bilen igjen ! ryddet litt opp i ledningsnettet. dessverre glemte jeg å tå bilde. montert turbo og smøring, demontert innsug for å bytte o-ringer og pakninger, og montert innsuget. Har også tatt ut girkassa fra delebilen, som jeg tenkte å montere om 14 dager.



    girkassa fra delebilen.(den borterste)


    Før:

    Etter:

    trenger noen tips til hva jeg skal passe på, og hva som er lurt ved første oppstart etter en slik overhaling !!!

  23. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. des. 2011
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    936
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    Super nice eksemplar du har der, følger spent med videre

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2011
    Sted
    sandefjord
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av G.M Vis post
    Super nice eksemplar du har der, følger spent med videre
    takk. hyggelig å høre

  25. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Den motorn ser ånkle bra ut! gjorde seg med de blanke "lokka"
    keep up the good work!

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2012
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se motoren montert i bilen igjen, skal bli gøy å se forandringene fra da du tok den ut
    Nyhagen's 940 Turbo!
    Låv å ta en titt! http://forum.vccn.no/showthread.php?...940turbo-94mod
    Sjekk min gamle 240 volvo og da! http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-240-GLE-1986!

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •