Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Montere mikrofon og trekke/skjule kabel *LØST*

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2012
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Montere mikrofon og trekke/skjule kabel *LØST*

    Hei!

    Jeg har nokså nylig blitt den lykkelige eier av en 2007-modell XC70, og registrerte meg her for noen dager siden. Jeg bor i Tønsberg.

    Jeg har kjøpt nytt stereoanlegg (Alpine INE-W920R) for å få Bluetooth og navigasjon. Jeg har kjøpt ramme,
    CAN
    BUS-interface til rattkontrollene, antenneadapter og iPhone-tilkobling. Det følger med ekstern mikrofon til handsfree-delen. Jeg vil gjerne montere denne i taket ved bakspeilet, og lurer på om noen har noen tips til hvordan trekke kabelen. Jeg ser for meg å trekke den ned langs A-stolpen på passasjersiden, men lurer på om noen har en lenke, gjerne med bilder, til noen som har gjort dette før, eller kan komme med noen tips. Er dette den lureste måten å montere mikrofonen på?

    Jeg har, uten hell, forsøkt å søke litt i forumet og på Swedespeed.

    Jeg er sånn rimelig fingerferdig og har det som trengs av verktøy, men har ikke skrudd så mye på bil, og vil gjerne unngå å lage stygge merker eller knekke noen klips dersom det kan unngås.

    Med vennlig hilsen

    Jon Fredrik
    Sist endret av jonfs; 26/11/12 kl 11:33 Begrunnelse: Løsning

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    jeg monterte min ved å legge kabelen fra der spilleren er til over pedalene(over dekselet der) og til der sikringene er plassert på enden av dashen og opp gjennom a stolpen og dobbelsidig teip i framruten.
    a stolpen kan vere litt knotete å få av, der sitter på klips nesten hele som du løsner bare ved å drage ut a stolpen, men helt oppe er det ett klips med en liten bøyle som du må vri 90 grade for å få av. enklere å bare drage den av å la den henge i det siste klipset.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2012
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for tips, Vatnehol.

    Jeg endte med å trekke kabelen fra dekselet over sladrespeilet (jeg har ikke soltak), som var meget enkelt å ta av, og som egnet seg fint til en minimal modifikasjon for å få montert mikrofonen ganske pent. Trakk så kabelen mot høyre, til passasjersiden over taktrekket og bort til A-stolpen. På min bil var det bare enkle klips som holdt dekselet her, og disse løsnet greit uten at noe ble ødelagt. Her stripset jeg kabelen fast i eksisterende kabel som lå her, og passet på å trekke den langt nok ned før jeg krysset over og ut til siden, slik at den ikke kommer i konflikt med kollisjonsputen som ligger inni der. Dekselet som kommer til syne på siden av hanskerommet når døren åpnes, er jo helt genialt, god plass, lett å åpne og ideelt for å trekke kabelen videre gjennom bakveggen i hanskerommet og stripse fast i eksisterende strips. Videre over mot midten er det en kanal inn til midtkonsollen som er litt knotete å komme til/gjennom, men det gikk helt greit. Så var det bare å kveile opp overskuddet og plugge i spilleren.

    Montering/demontering av midtkonsollen gikk også rimelig greit, men det er ganske trangt bak der, så jeg var glad for å ha plassen bak dekselet til venstre for radioen (der det originalt var et lite stuerom, som jeg kanskje kommer til å savne litt) til kabelkveiler og CANBUS-interface.

    Alt i alt ble det fint og virker bra. Bra lyd, knirkefri Bluetooth og inntrykksmessig bra navigasjonsmodul. Jeg er litt fristet til å dra det ett hakk videre og montere ryggekamera, men får vente litt å se an motivasjonen. Jeg kjøpte alle delene fra Strømmen bilradio. Bortsett fra kvaliteten på faceplaten/dekselet, som er litt dårlig tilpasset, men ikke ille, var jeg veldig fornøyd med dem. Alt kom samlet, til avtalt pris og med rask levering i én bestilling og alt jeg trengte var med.

    Jon Fredrik

  4. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    du får kjøpt originalt ramme fra volvo til ettermarkeds spiller som holder knall bra finish. den er og mye rimligere, jeg betalte rundt 300 for min hos volvo.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

Lignende tråder

  1. Trekke Pluss kabel i Volvo S70. hvordan
    By CaRBoNE in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 15/06/12, 20:13
  2. Trekke om baksetet
    By Sebbe in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/02/12, 21:22
  3. Trekke sub.kasse
    By Nero in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 07/09/10, 18:27

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •