Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 92

Tråd: Hvilken kamaksel til B230FT ecomax @1,0bar?

  1. #26
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Kan kaste inn et par shabby mobil bilder som jeg tok nettopp.
    Oppsettet er:
    Kl-racing alu ic.
    KRX 400 turbo
    3"rør/slangegate
    968 dyser. Med for tiden linær btr.
    Portet 530 topp (portet av Batland) med A-kam
    3# eksos all the way med 100cellers kat.
    3" LMM på trykkside
    Tial 50mm dump. (anbefales)
    KN filter innsug og på veivhusvent.
    El. vifte
    H-profil råder og lavkomp stempler.
    Inne i bilen har jeg turbotrykk og oljetrykksmålere fra autometer og innovate Bredbåndslambda for å holde oversikten

    vccn.jpg
    vccn1.jpg
    Sist endret av Jonas Soldal; 28/12/12 kl 16:52

  2. #27
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Kan kaste inn et par shabby mobil bilder som jeg tok nettopp.
    Oppsettet er:
    Kl-racing alu ic.
    KRX 400 turbo
    3"rør/slangegate
    968 dyser. Med for tiden linær btr.
    Portet 530 topp (portet av Batland) med A-kam
    3# eksos all the way med 100cellers kat.
    3" LMM på trykkside
    Tial 50mm dump. (anbefales)
    KN filter innsug og på veivhusvent.
    El. vifte
    H-profil råder og lavkomp stempler.
    Inne i bilen har jeg turbotrykk og oljetrykksmålere fra autometer og innovate Bredbåndslambda for å holde oversikten
    Strøkent!!!! Oser seriøsitet lang vei!
    "Det er i motbakke det går oppover!"

  3. #28
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Seriøs og seriøs Bedre å bruke mye penger en gang enn å prøve å spare penger og bytte deler annenhvær uke
    Men chippene blir jeg ikke klok på :( Skal få prøvd vikingchipper og se om de kanskje er bedre enn de forskjellige jeg har prøvd til nå.

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Seriøs og seriøs Bedre å bruke mye penger en gang enn å prøve å spare penger og bytte deler annenhvær uke
    Men chippene blir jeg ikke klok på :( Skal få prøvd vikingchipper og se om de kanskje er bedre enn de forskjellige jeg har prøvd til nå.
    Ser bra ut dette og innstilligen er helt riktig.
    Synd at du sliter med disse elendige chippene, men det var jo også som forventet.

  5. #30
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    kos med litt småproblemer
    Må jo ha noe og gjøre på. Men nå blir det truetrack i rævve pluss fullt poly oppheng bak så da begynner det jo å bli litt artig og
    Vet du forresten Batland om en wgklokke med 1,5bar i grunntrykk? Får ikke mere enn 1,2 med den som står på orginalt??
    Har sett på turbosmart sin til Evo9 på 1,7 men er ikke å få tak i i norge :(

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    kos med litt småproblemer
    Må jo ha noe og gjøre på. Men nå blir det truetrack i rævve pluss fullt poly oppheng bak så da begynner det jo å bli litt artig og
    Vet du forresten Batland om en wgklokke med 1,5bar i grunntrykk? Får ikke mere enn 1,2 med den som står på orginalt??
    Har sett på turbosmart sin til Evo9 på 1,7 men er ikke å få tak i i norge :(
    Det er iallefall lærerikt og så setter man enda større pris på resultatet når man endelig har løst alle utfordringene.
    Hva mener du med grunntrykk? Du kjører vel ikke uten bleed ventil/manuel boost controller?
    Når det er sagt; joda jeg vet om flere forskjellige.
    Sist endret av Batland; 28/12/12 kl 22:47

  7. #32
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har forge unos men da ble det jo bare å justere ladetrykket med gassen. Å da må man ut å skru på slangeklemmer etterhvert Så satser heller på en skikkelig WG actuator

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Har forge unos men da ble det jo bare å justere ladetrykket med gassen. Å da må man ut å skru på slangeklemmer etterhvert Så satser heller på en skikkelig WG actuator
    Dårlige bleed ventiler er dessverre ikke uvanlig.
    Den originale actutoren derimot, er såpass god at jeg foreslår at du beholder denne og forsøker med en annen bleed ventil i stedet.
    Du skulle tatt deg en tur en dag så jeg fikk sett på dette.

  9. #34
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har prøvd flere. Men får samme resultat hvær gang Er veldig morro med 1,4/1 btren på for da trenger jeg ikke være redd for tenningsbank selv på godt over 2 bar forge unos er jo en ganske "dyr" bleedventil?? Ja er ingenting i veien for å ta en tur. Men nå som vinteren er her begrenser føret seg litt..

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Har prøvd flere. Men får samme resultat hvær gang Er veldig morro med 1,4/1 btren på for da trenger jeg ikke være redd for tenningsbank selv på godt over 2 bar forge unos er jo en ganske "dyr" bleedventil?? Ja er ingenting i veien for å ta en tur. Men nå som vinteren er her begrenser føret seg litt..
    Det å kjøre med bare én stk ladetrykksmåler er for barn og sivilister.
    Du bør derfor vurdere å montere én ladetrykksmåler til. Denne skal måle ladetrykket inn på actuatoren din.
    Du begynner med å se hvor høyt ladetrykket inn på actuatoren er nå du kjører uten bleedventil montert og du får deg sikkert en overraskelse her.
    Så monterer du bleedventilen og justerer denne slik at du reduserer ladetrykket inn på actuator med 0,1 BAR av gangen. Dette kan ikke slå feil.
    (Det har iallefall aldri sviktet oss og vi har etterhvert fått endel erfaring med dette.)
    Når du klarer over 2,0 BAR ladetrykk så viser det at actuatoren din er hard nok, det er justeringen av bleed ventilen som er problemet.
    Edit.
    UNOS er kule og fjær utgave, ikke sant?

    Sender ladetrykket fra turboen INN i bunnen av ventilen?
    Slik:
    http://www.forgemotorsport.com/media/Unos%20Install.pdf


    Dette er helt ok til sitt bruk.
    Min egen erfaring med moderne og effektive turboer er at en billig og enkel bleed ventil er bedre.
    Disse slipper luften UT i bunnen av ventilen.

    http://qwt.no/turbotrykk_justeringsventil/P_11695

    http://www.forgemotorsport.com/media...lveInstall.pdf
    Sist endret av Batland; 29/12/12 kl 02:52

  11. #36
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Er klar over at trykket kan bli litt forskjellig ja. Men alle de forskjellige boostcontrollerne og pysventilene jeg har prøvd så har det skjedd det samme. Trodde forge sin var bankers jeg puttet den på, skrudde den helt tilbake men fikk bare fritt ladetrykk. Stillte i alle bauger og kanter men var fremdeles likt. Kan det vere at jeg har strammet for mye på actuator? liker egentlig ikke sånne "fjuske" ventiler. Er bedre å bare ha en actuator som åpner når jeg vil
    EDIT: Lurte på en SLIK
    Sist endret av Jonas Soldal; 29/12/12 kl 11:21

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Er klar over at trykket kan bli litt forskjellig ja. Men alle de forskjellige boostcontrollerne og pysventilene jeg har prøvd så har det skjedd det samme. Trodde forge sin var bankers jeg puttet den på, skrudde den helt tilbake men fikk bare fritt ladetrykk. Stillte i alle bauger og kanter men var fremdeles likt. Kan det vere at jeg har strammet for mye på actuator? liker egentlig ikke sånne "fjuske" ventiler. Er bedre å bare ha en actuator som åpner når jeg vil
    EDIT: Lurte på en SLIK
    Det er akkurat derfor jeg anbefaler at man monterer en ekstra ladetrykksmåler som viser trykket inn på actuator.
    Når ladetrykket tar av slik du beskriver så er det BARE pga at ladetrykket inn på actuatore er for lavt og boost controllerene justerer for mye.
    Nei, det er IKKE bedre å kjøre uten bleedventil.
    En korrekt justerte bleed ventil er best! Sånn er det bare.
    Vi kan evt. teste en av mine bleed ventiler slik at du får det spool up resultatet du skal ha med KRX400.

  13. #38
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Ja det har jo jeg forstått også :P men er derfor jeg vil ha en actuator så jeg slipper å "lure" den. Men vi kan jo gi det ett forsøk en dag

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Ja det har jo jeg forstått også :P men er derfor jeg vil ha en actuator så jeg slipper å "lure" den. Men vi kan jo gi det ett forsøk en dag
    Nja. Når du får sett og kjent hvor godt en korrekt montert og justert bleedventil fungerer så endrer du mening.
    Det hadde vært artig ja.

  15. #40
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Kan jeg få spørre hvorfor det er bedre me en pysventil i stedenfor en actuator?

  16. #41
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    D er d heller ikke, man bør ha et grunn trykk så nære d trykke man vil ha, å gjerne kjøre motrykk på oversiden av meranet, spesielt på store wg's med stor ventil 44mm og opp.

    med d samme gjelder interne wg's/acuator, om manhar en acuator med 0.8bar grunn trykk og vil lade 1.5bar sier d seg selv at disse vil bli presset opp av motrykket og ha små lekasjer hele tiden på spool og bygging av trykk.

    har du mulighet og kjøre mottrykk inn på din?

    /mats
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Kan jeg få spørre hvorfor det er bedre me en pysventil i stedenfor en actuator?
    Du får bedre spool up og bedre dreiemomentkurve.

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    D er d heller ikke, man bør ha et grunn trykk så nære d trykke man vil ha, å gjerne kjøre motrykk på oversiden av meranet, spesielt på store wg's med stor ventil 44mm og opp.

    med d samme gjelder interne wg's/acuator, om manhar en acuator med 0.8bar grunn trykk og vil lade 1.5bar sier d seg selv at disse vil bli presset opp av motrykket og ha små lekasjer hele tiden på spool og bygging av trykk.

    har du mulighet og kjøre mottrykk inn på din?

    /mats
    Som vanlig er vi to helt uenige.

  19. #44
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Er bare en nippel på min.
    Grunnen til at jeg er så skeptisk med pysventiler og boostcontrollere er fordi jeg rett og slett bare har dårlig erfaring med de.. kan vere at det er jeg som ikke gjør det på riktig måte. Men de andre jeg har montert som har fungert, har blitt en del tull med. Greit at actuatoren begynner å åpne tidligere enn ved det trykket jeg vil ha det til, men er jo ikke en autoslalom bil heller Men du skal gjerne få prøve på bilen min batland

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2012
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Komme inn i loddefjord å få bilen i dynapack i et par timer så hadde sikkert mye småting blitt gjort for å optimalisere oppsettet :-)

  21. #46
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du får bedre spool up og bedre dreiemomentkurve.
    Hvordan blir d bedre spool med og uten pyseventil? wg er jo stengt uansett, med lr uten pyseventil
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  22. Takk Jonas Soldal takket for denne posten
  23. #47
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Hvor sikter du til Turbosnurr? Hadde jo vert koselig det ja

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Hvordan blir d bedre spool med og uten pyseventil? wg er jo stengt uansett, med lr uten pyseventil
    Med bleed ventil så blir det slik at wg begynner å åpne senere i forhold til maks ladetrykk.
    Jeg mener at den absolutt dårligste løsningen er å kjøre en slange fra trykksystemet og inn på en hard WG. Du vet, slik som ekstern WG gutta med revva spool up gjør.

  25. #49
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Du liker deg når du får fyre litt oppunder Bratland?
    Jeg eg sånn at jeg tror det ikke før jeg får oppleve det. Så her er det jo bare en ting og gjøre. Å det blir å prøve det ut

  26. #50
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Med bleed ventil så blir det slik at wg begynner å åpne senere i forhold til maks ladetrykk.
    Jeg mener at den absolutt dårligste løsningen er å kjøre en slange fra trykksystemet og inn på en hard WG. Du vet, slik som ekstern WG gutta med revva spool up gjør.
    I forhold til max lade trykk? turbons spool up er unnagjort før man nermer seg max ladetrykk, jeg har kjørt med og uten bleed ventiler på mange motorer, aldri har jeg sett forskjell i spool.

    Jeg kjører alttid slange fra innsuget til en "hard" WG og har aldri hatt treg spool, fordi så lenge WG er stengt spooler turbon så fort den kan uansett, MEN om du leser min post lengre opp her som du var så uening i, så ser du hvorfor "WG gutta med revva spool" har nettopp d, fordi mottrykket slår opp WG'n da det sitter for slapp fjær i den og d sjeldent kjøres motrykk inn over membranet og da blir spool og bygging av ladd lidende.

    /mats
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvilken clutch lamell til gammel M46 og B230FT?
    By Sondre93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 01/11/12, 19:04
  2. Svar: 1
    Siste post: 05/08/11, 02:31
  3. 1.0bar @4500RPM
    By Jobbe88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/07/10, 23:30
  4. Hvordan vite hvilken kamaksel man har?
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/10, 07:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •