Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Antilag, er det mulig å få det holdbart?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Antilag, er det mulig å få det holdbart?

    Hei!

    Jeg vet antilag er noe som utgjør stor belastning på manifold/grenrør, turbo og eksos, men er det mulig å overdimensjonere noe eller designe det på en slik måte at det blir holdbart?

    Nå tenker jeg ikke holdbart som i daglig bruk, men for banebruk. Har liksom ikke lyst til å bytte turbo/eksos/grenrør etter hver trackday

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Det enkleste du gjør er å holde antilagen så mild som mulig og ikke kjøre den over lengre tid i strekk. Med datasprut kan du ofte programmere den til å slå seg av etter så så mange sekunder når motoren ikke brukes. I tillegg til det du nevner så er antilag også hard mot eksosventiler.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Antilag, er det mulig å få det holdbart?

    Ventilene også ja, det burde jeg skjønt, så det er litt gambling å kjøre med? Man setter jo grenseverdier i sprutet, at TPS må over 5% og turtallet må være over 2500omdr f.eks, slik at hvis man slipper gassen helt, så er den ikke aktiv, man må legge foten lett på.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har eksperimentert litt med mild antilag, men ikke brukt det aktivt under kjøring. Uten å gi gass, kunn med den maksimale luftmengden orginal uporta tomgangsmotor leverer, klarte jeg å bygge opp ca 0,2bar ladetrykk i trykkrøret før gasspjeld på litt over 2000rpm. Under kjøring har jeg fult ladetrykk på ca 3200rpm.
    Dette var kunn med tenningsenking, ekstra drivstoff og ekstra luft fra tomgangsmotor. Jeg brukte ikke tenningskutt.
    Men klart, om du har en turbo som er treg å spoole så kan innstillingene du foreslår hjelpe for å holde den i gang.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Lignende tråder

  1. Er det mulig å få tak i...
    By HarryVolvo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 30/03/12, 21:15
  2. rattnav fra 240 vi 142 '74 mod?Mulig?
    By NikolaiB in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 17/02/12, 00:26
  3. ET 40 på 240? mulig?
    By Sollien in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 10
    Siste post: 28/02/11, 16:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •