Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: PPC-tuning V50 1.6 D

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard PPC-tuning V50 1.6 D

    Noen som kan dele erfaring?

  2. #2
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    har ikke gjort enda men tenkte å bestille meg rica isoftloader fra autopower(eller hvem andre som eventuelt er billigere) har hørt litt ymse om bsr så kommer til å styre unna de...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    har ikke gjort enda men tenkte å bestille meg rica isoftloader fra autopower(eller hvem andre som eventuelt er billigere) har hørt litt ymse om bsr så kommer til å styre unna de...
    Hva som er negativt med bsr da? At noen får bugs på softwaren etter eks antall inn og utmonteringer kan skje alle. Er altfor mange som legger inn bsr ppc med feilkode på bilen og dette kan lage problemer. Bsr ordner alltid opp om det skulle skje noe. Men bsr er laget for originale biler og ikke med alt mulig dilldall. Bsr her i Bergen lese tilogmed ut feilkoder på bilen din gratis om det ligger inne feil før ppc tuning og sier hva som må byttes før tuningen kan programeres.

    Alltid noen som får problemer, men i prosent av alle de som kjører ppc fra bsr i dag er overhode ikke mange
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  4. #4
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Hva som er negativt med bsr da? At noen får bugs på softwaren etter eks antall inn og utmonteringer kan skje alle. Er altfor mange som legger inn bsr ppc med feilkode på bilen og dette kan lage problemer. Bsr ordner alltid opp om det skulle skje noe. Men bsr er laget for originale biler og ikke med alt mulig dilldall. Bsr her i Bergen lese tilogmed ut feilkoder på bilen din gratis om det ligger inne feil før ppc tuning og sier hva som må byttes før tuningen kan programeres.

    Alltid noen som får problemer, men i prosent av alle de som kjører ppc fra bsr i dag er overhode ikke mange
    har bare hørt et par tilfeller på akkurat denne (1,6 og 2,0D) motorene at softwaren ikke fungerer som den skal å aldrig hørt noe negativt om rica så derfor tenkte jeg å prøve det... bsr e sikkert topp det men jeg vil prøve rica da den gjør akkurat samme jobben men leverer litt mer effekt
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Ok gutta. Kom med tilbakemeldinger når dere har erfaringer å dele. Har ikke fått kjøpt meg bil enda, så er ikke så hastverk:-) Har også hørt at Rica skal være bra, men så langt er det vel foreløpig bsr som ruler markedet. Får se om Rica holder seg feilfri på sikt...

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenker en ting, 1,6D har jo et noe svakt svinghjul fra før, spm er om det blir det lureste å betale bsr eller rica for å slite dette ut enda enklere. Gikk lenge med lysten til å chippe, men stoler ikke på at det som henger rundt motoren klarer "presset".

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreLuddvik Vis post
    Jeg tenker en ting, 1,6D har jo et noe svakt svinghjul fra før, spm er om det blir det lureste å betale bsr eller rica for å slite dette ut enda enklere. Gikk lenge med lysten til å chippe, men stoler ikke på at det som henger rundt motoren klarer "presset".
    Ok. Er dette kjennsgjerning, eller er det noe du antar? Ikke for å være negativ til ditt innspill, men greit å få dette bekreftet mener jeg...

    Siden dette er en PSA motor, så tenkte jeg den kanskje ble levert med mere hk i andre modeller?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Har googla litt og fant dette:

    http://www.honestjohn.co.uk/faq/dual-mass-flywheels/

    Men fant ikke v50 på lista deres:-)

    Det er også masse å finne om turbohavari. Men det er det heldighvis lett å unngå hvis man bare følger med litt.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    ehh.. i sverige får du jo polestaroppgradering hos volvoforhandleren. Samme garanti og alt, effektøkning lik rica, bsr osv..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  10. #10
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    ehh.. i sverige får du jo polestaroppgradering hos volvoforhandleren. Samme garanti og alt, effektøkning lik rica, bsr osv..
    såvidt jeg kan se med litt googling er det bare t5 utgaven polestar leverer sw til...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Ok. Er dette kjennsgjerning, eller er det noe du antar? Ikke for å være negativ til ditt innspill, men greit å få dette bekreftet mener jeg...

    Siden dette er en PSA motor, så tenkte jeg den kanskje ble levert med mere hk i andre modeller?
    Info om svakt svinghjul var det frydenbø som fortalte, fordi jeg har en svak vibrasjon i forstillingen i 1 og 2 gir ved pådrag. Og da ble jeg fortalt at det kunne være svinghjulet eller drivasklingene. Men de frytet svinghjulet siden dette var litt svakt.
    Så jeg tar hvertfall ikke sjangsen på å ryke det helt ennå. Koster jo en liten formue. Min bil er gått 60 000km, så det burde jo vare 100 000km til spørr du meg.
    Sist endret av AndreLuddvik; 03/08/12 kl 10:58

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    "såvidt jeg kan se med litt googling er det bare t5 utgaven polestar leverer sw til..."

    Tror jaggu meg du har rett i det, my bad
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  13. Takk gull pilen takket for denne posten
  14. #13
    Registrerte brukere Braathen142 sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sverige
    Innlegg
    235
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreLuddvik Vis post
    Info om svakt svinghjul var det frydenbø som fortalte, fordi jeg har en svak vibrasjon i forstillingen i 1 og 2 gir ved pådrag. Og da ble jeg fortalt at det kunne være svinghjulet eller drivasklingene. Men de frytet svinghjulet siden dette var litt svakt.
    Så jeg tar hvertfall ikke sjangsen på å ryke det helt ennå. Koster jo en liten formue. Min bil er gått 60 000km, så det burde jo vare 100 000km til spørr du meg.
    Vis den har gått så lite og fått problemer med det så må det vel være noe produksjons feil med bilen din eller noe sånt.
    Pappa har V50 1,6D og den har gått over 100tusen og ikke noe antydning til noe vibrasjon eller noe "feil" på den.
    Volvo V70 2008 D5 Summum
    Suzuki Swift 2011 1.2 Exclusive 4Grip

    X.Biler: Volvo V50 2005, Volvo 850 1997, Volvo 850 1995, Volvo 142 1971, Volvo 142 1973 og Volvo 240 1986

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Braathen142 Vis post
    Vis den har gått så lite og fått problemer med det så må det vel være noe produksjons feil med bilen din eller noe sånt.
    Pappa har V50 1,6D og den har gått over 100tusen og ikke noe antydning til noe vibrasjon eller noe "feil" på den.
    Får ikke håpe det er produksjonsfeil på bilen, holder med svinghjulet. Tja, du kan si at det sikkert er produksjonsfeil, men tror ikke volvo bryr seg om hva du sier. Nå vet jeg jo ikke om det er det da, venter på at det skal bli værre etterhvert som km teller, så blir det lettere å finne feilen.

    Merker det ikke ved normal kjøring, så det betyr lite for meg.

  16. #15
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Svinghjul og clutch er ikke overdimmensjonert på disse bilene. Du trenger ikke å være redd for å chippe, bare kjør med fornuft! Ikke brått slippe ut clutchen fra stillestående og belast den for mye (slure for mye). Ved trekking av tilhenger o.l, så vær litt forsiktig ved i gangsetting feks. Skal ikke mye til for å ta knekken på disse, men skal ikke så mye til for å få de til å holde lenge heller
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Det er det jeg også tenkte. Brå i gangkjøring i fra stillestående er vel det som sliter mest. Vettug kjøring med ppc vil nok gå tenker jeg.

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2011
    Sted
    Oslo, Norway
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    kan man ikke chippe en V50 1.8 bensin ? (2005/6)

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av thomasjojo Vis post
    kan man ikke chippe en V50 1.8 bensin ? (2005/6)
    Det kan du sikkert, men ikkje forvent ein sprekare bil.

    Er biler med turbo som får ein del meir hester med chipping. Man øker turbotrykket + litt andre parametere for å få ein del meir hester og dreiemoment.

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    ville ikke brukt penger på chip til 1,8litern nei..

    Kjøp heller noe fint til ungene og kjerringa.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

Lignende tråder

  1. tuning XC 90
    By sigg in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 25
    Siste post: 26/03/14, 20:45
  2. BSR tuning
    By iPaal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 12/03/12, 18:54
  3. Tuning av Lh 2.4
    By TeamBørnOut in forum Avansert trimming
    Svar: 2
    Siste post: 18/01/11, 05:23
  4. BSR PPC Tuning
    By Mr. RAH in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 47
    Siste post: 13/08/10, 22:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •