Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Volvo 850 TDI lugger ved svakt pådrag. (LØST!!!)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard Volvo 850 TDI lugger ved svakt pådrag. (LØST!!!)

    Hei.

    Jeg har gått til innkjøp av en volvo 850 TDI 1997 mod.
    Jeg har ett lite problem med at den ligger og lugger såvidt ved svakt pårag (holder farten konstant) helst rundt 1200-1700 omd. Bilen har nettopp fått en fin justering av dieselpumpe og det hjalp VELDIG mye. Men er bitte litt fusk enda. alle retur slanger er byttet, LMM er flett ny fra frydenbø, Diesel filter er flett nytt og ingen luft I systemet.. Motoren Går som en klokke under hard acc, lugger bare når jeg holder farten konstant i nevnte turtal..


    Feilen lå i kontakten som går fra styreenhet til diesel pumpen framme i motor rommet.. Kontakten så bare ikke klok ut:P så da vet dere det






    MVH
    René Fredriksen.
    Sist endret av René Fredriksen; 25/09/12 kl 08:48

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2012
    Sted
    Holmstad, Nordland, Norway, Norway
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye har bilen gått?

    Motorfestene på disse kan begynne å bli slappe. bakre nede og bak topp er de mest vanlige tror jeg..

    Ble verre og verre med vibrasjon på fattern sin. Men forsvant etter bytte av 3 av 4 motorfester.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jmjt5r Vis post
    Hvor mye har bilen gått?

    Motorfestene på disse kan begynne å bli slappe. bakre nede og bak topp er de mest vanlige tror jeg..

    Ble verre og verre med vibrasjon på fattern sin. Men forsvant etter bytte av 3 av 4 motorfester.
    Er nesten 100% sikker på at det ikke er motor festene, de så ganske nye og fine ut.. og jeg hører tydeligt på motoren at den feiltenner.. Den var og fikk stillt inn fortenningen og ble veldig mye bedre. Den fjusker bare når den er varm, og merker ikke noe når den får turbotrykk, den går fint i noen minutter så fusker den i noen minutter og så går den fint i gjenn... Tomgangen blir helt jævlig å, men noen ganger går den som en klokke på tomgang å... Veldig vanskeligt og feilsøke når det er sporadiskt og ikke hele tiden, har lest ut feilkoder men er ingen koder lagret.... (Har sikkelig tester på jobben) Bilen er gått 523,473 men motoren er skikkeligt vedlikeholdt og sviver som en diesel puse katt når den går som den skal... Dette begynner og bli ganske frusterende og vil så jærne få den opp og gå som den skal, for en makan til god bil og kjøre skal man leite lenge etter.
    Prøvde og fjærne hele EGR ventilen i dag, blomberte vakum slangen til egr, fjærnet hele ventilen og blended hullet i manifoild og innsug med skikkelig pakkning og stålplater men til ingen nytte...

  4. #4
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Søk litt rundt problemet ditt på VW forumet.http://www.vwbus.no/forum/viewforum.php?f=5

    Er tilnærmet identisk motor som står i Caravelle/Transporter T4 (96-03 modellene)

    Fantastisk forum for dieselmotorene som står i 850
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  5. #5
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Det står ikke i en powerboks???

    For å sammenlikne med VW motorene (2,5 TDI) så "hater" enkelte av de motorene Powerbokser. Noen går greit, andre rykker og napper og får feilkoder.

    På noen er LMM (luftmengdemåler) defekt. Da vil boksen skape trøbbel
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Det står ikke i en powerboks???

    For å sammenlikne med VW motorene (2,5 TDI) så "hater" enkelte av de motorene Powerbokser. Noen går greit, andre rykker og napper og får feilkoder.

    På noen er LMM (luftmengdemåler) defekt. Da vil boksen skape trøbbel

    Hei
    Er ikke montert Powerboks på den nei, har en KCR boks men ikke montert. Vente til jeg finner ut av fuskingen. LMM er helt ny kjøpt på Frydenbø. Men bilen har ikke fusker på 2 dager nå etter jeg har romstert litt med kontakten til diesel pumpen fra styreenhet.. Men må gi den noen kilometer til på vegen før jeg friskemelder den.. Har og puttet dobbel dose med pro tec diesel rens.

Lignende tråder

  1. Startproblem 850 - svakt punkt på ledninger
    By magne850 in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 0
    Siste post: 02/08/12, 23:00
  2. Har problemer med att 940ien lugger ved pådrag, trenger hjelp
    By Dalaræcing in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 29/06/12, 21:55
  3. 940 FK Lugger veldig ved pådrag
    By bernt in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 24/02/12, 20:00
  4. Bilen lugger i pådrag!
    By Dagge91 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 15/05/11, 13:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •