Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Motornr B5254FS

  1. #1
    Registrerte brukere Moken850 sin avatar
    Medlem siden
    26. nov. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Question Motornr B5254FS

    Hei! sliter litt å finne deler til en B5254FS motor som jeg har kjøpt, er usikker om motoren er fra 94 eller 93, har funnet motornret som står på den "hylla" som er bak vannpumpa , ved eksosmanifoilen. Der står det B5254FS 009631, skal ha register reim og strammere osv, på mekonomen står det (1993-, motnr *131035-) og (-1993, motnr -*131034) Stemmer jo ikke med det nr som står på blokka.

    På dekslet til insprøytninga står det også noen nr, men vet ikke om dette er relevant?

    6842086
    0146 9108

    Noen kloke hoder her som kan hjelpe meg ? Er jo litt kjedelig å bestille feile deler
    Volvo V70xc 2.5T AWD 98 *bruksbil*
    Volvo XC70 D5 08 *Konebil*

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moken850 Vis post
    Hei! sliter litt å finne deler til en B5254FS motor som jeg har kjøpt, er usikker om motoren er fra 94 eller 93, har funnet motornret som står på den "hylla" som er bak vannpumpa , ved eksosmanifoilen. Der står det B5254FS 009631, skal ha register reim og strammere osv, på mekonomen står det (1993-, motnr *131035-) og (-1993, motnr -*131034) Stemmer jo ikke med det nr som står på blokka.

    På dekslet til insprøytninga står det også noen nr, men vet ikke om dette er relevant?

    6842086
    0146 9108

    Noen kloke hoder her som kan hjelpe meg ? Er jo litt kjedelig å bestille feile deler
    Her er det viktig å holde tunga rett i munnen.
    Denne motoren er en 1992-modell motor. Og der gjelder en mengde ting som ikke gjelder fra 1993 og siden fra 1995.
    009631 er av de aller tidligste. Og her har ikke Mekonomen alltid det som skal til dessverre.

    Du skal ha DENNE kamremstrammeren
    Du skal ha DENNE Kamremmen
    Du skal ha DENNE strammerullen. NB: Langht rimeligere alternativer finnes!
    Og du skal ha DETTE løpehjulet.

    Alternativer:
    DETTE settet (Meget prisgunstig)
    Mellomhjul
    Strammehjul
    Komplett strammehjul og holder
    Strammer

    Eventuelt komplett sett inkl. vannpumpe og simringer til kammer og masse annet ræl.

    I alle tilfelle så må du passe på å få med DENNE delen. Særdeles viktig faktisk.

    Håper du finner det som passer lommebok etc.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere Moken850 sin avatar
    Medlem siden
    26. nov. 2011
    Sted
    Andenes
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    tusen takk for svar! du er en knupp! da ble jeg endelig hjelpen her etter mye frustrasjon og leting på nettet , Da trenger jeg trossalt bare å bestille kamrem, har nye ruller osv liggende etter 10v motoren jeg prøvde å ordne, ser att jeg har samme ruller, strammer osv liggende, som de delene du har annvist.
    Volvo V70xc 2.5T AWD 98 *bruksbil*
    Volvo XC70 D5 08 *Konebil*

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moken850 Vis post
    tusen takk for svar! du er en knupp! da ble jeg endelig hjelpen her etter mye frustrasjon og leting på nettet , Da trenger jeg trossalt bare å bestille kamrem, har nye ruller osv liggende etter 10v motoren jeg prøvde å ordne, ser att jeg har samme ruller, strammer osv liggende, som de delene du har annvist.
    Helt rett observert det ja.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 30/03/12, 08:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •