Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Fra m46 til m47, HJELP

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard Fra m46 til m47, HJELP

    Hei. Klarte å rase m46 kassa mi med turbo bilen. Skal bytte til en m47 (var det eneste jeg fikk tak i der og da), så har jeg et problem. Jeg setter girkassa sånn halvveis på motoren, slik at den pinnen fra girkassa går inn i motoren sånn at jeg ikke kan vri på akslingen bak girkassa. Da er den jo i spor? Så skrur jeg 2 bolter som er litt fra hverandre i bunnen av kassa litt inn for at den ikke skal vri seg og at den skal holde seg på plass. Så prøver jeg å løfte opp kassa bak sånn at den skal bli i riktig vinkel i forhold til motoren slik at den kan bli dyttet inn, men dette går ikke. Prøver å skru den inn ved å skru inn disse 2 boltene, men den vil ikke inn i toppen! Ja, det er spor til svinghjuls sensor og det der. Hva er galt? m46 kassa var hudraulisk clutch, mens den nye var wire, men bytta bare over den armen som dytter det lageret. Det skal passe overens da? Det haster litt fordi jeg trenger bilen! Takker til tusen for svar!

  2. #2
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    501
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    sjekka at du ikke har dobbelt opp med styretapper, altså at det ikke sitter styretapper på både motor og girkasse?

  3. #3
    Registrerte brukere kenar sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Løten/ Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    72
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    kan hende utløserarmen står feil, ettersom du får dytta kassa litt inn, så da vil den butte atti armen. å for all del, ALDRI skru inn girkassa med bolter! dytt den helt inn. er du uheldig kan blokka di sprekke.
    1998 V70 Tdi bruksbil. http://forum.vccn.no/showthread.php?...558#post516558
    1988 760 gle (turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=kenar
    1989 245 gle x
    1989 760 Turbo delebil

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Fikk det til etter x antall banneord, mye rigling, jokking og svetting! Ups, det med boltene visste jeg ikke :P men det gikk bra, ingenting sprakk :P Men nå vet jeg det til neste gang! Takker for svar

Lignende tråder

  1. hjelp!!!!
    By Kristoffer Vollen in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/03/12, 18:52
  2. Svar: 11
    Siste post: 14/12/11, 18:01
  3. Hjelp!!
    By Tomme in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/08/11, 12:32
  4. hjelp hjelp. har en 940 som ikke starter
    By Lillegutt in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 30/12/10, 13:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •