Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: 1978 volvo 244 turboprosjekt

  1. #1

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard 1978 volvo 244 turboprosjekt

    da legger jeg ut prosjekt tråd om bilen igjen,da jeg sletta den forrige pga planene ble endret og tiden gikk til andre prosjekter.

    litt info - 1978 volvo 244 l b19 gått kun 150 000,bytta den til meg i 2 mopeder å en ussel tusenlapp! sitter spærre på bilen

    gulv er rustfritt,kanaler er rustfrie,hjulbuer er rustfrie,eneste rusta er hull i hjulbrønna som er typisk volvo og noen småhull bakerst,men bilen har jo stått på en plen i 4 år før jeg kjøpte den så jeg er fornøyd! hekta på prøveskilt å kjørte hjem så gnistlågan sto ut fra bremsene

    dette er et turboprosjekt,blir en ft motor på rundt en 300 hk,motoren er et vintersprosjekt,først å fremst kommer det nok en b23a oppi bare for å få skilter på bilen da gammle b19 kvelda

    sikkert mange som kommer til å bli sure men den skal lakkeres matt svart,bare sprøytes med benga elns fordi jeg ikke har tid ell ork tel å begynne med noe skikkelig,og fordi jeg syns svart matt gammal firråførr er tøft! svart matt med rustpanser å bredda stålfelger

    legger ut et par bilder av sånn den var når jeg netopp hadde fått den hjem





    akkurat nå driver jeg å skal ha ut motoren,tok av bakakslingen i går,drar ut hele girkassa å,like greit,så om noen har en b23a motor liggendes så rop ut! ell en b23at kunne vært gromt imens jeg bygger ft motor trenger ikke girkasse,det har jeg!

    så i mårra skal jeg nok få løfta ut motorn,. åsså pelle reint hele motor rommet,lakkerer det samtidig,stygt med fargeforskjeller!

    kommer fler bilder i mårra,siden nettet her er så tregt nå,men sånn er det å bo i skævven! go kvæll!

  2. #2

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    liten update her da tok over 1 time å laste opp 7 bilder ,hehe,nå er mobile bredbåndet ødelagt å da så blir vel raskere nett snart

    litt bilder da


    litt profesjonell oppbukking








    eksosanlegget gikk forsovidt lett av da


    kappe kappe :P


    fekk en b21a motor av fettern min som je henta i dag med helt ubrukt kløtsj! hehe


    har også kjøpt topp tel den motoren av fettern min å,porta å planslipt topp - gjort hos sylinderservice, sitter på 940 grenrør å turbo å trøkkforgasser,å får med 2.5 t downpipe, 3000 kr,det syns je er gibortpris ! skar også kjøpe sjalusiet hans å sånn tårnstiverstag ell hva det heter av han,får d å sjalusiet for 1000 kr så nå blir det turbobygge,kjøper meg intercooler snart å må få fiksa no retur på bunnpanna,aluminium den ell ? noen som sveiser no billig ?

    har itte fått plukka tur motorn enda men drarn ut i mårra tenker je om været lar seg gjøre!

  3. #3

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    btw noen som har 4 dører tel firråførr ? som er rustfrie å som man har nøkkel tel framdørene ? je har nemmelig itte nøkkel tel dørene mine hehe,å helst hatt en lås tel bagasjen også med nøkkel

  4. #4
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    785
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette her men kan du ikke godkjenne med ft motoren? så bygge på den?

  5. #5

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    må ha godkjenningspapirer å drit,ekke sikkert d blir ft,har jo b21at nå så hehe,runner en par hundre hk så tenker d er greit på den gammle slitern je.

  6. #6
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bunnpanna er stål, bare å sveise på en rørstuss og dra slange fra retur.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  7. #7

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    hehe GOOD

    noen som har no bra tips for å få ut mest mulig hk ut av den b21atn rimeligst mulig,er jo frest,planslipt å porta topp,skar få tak i en kvassere kam å dobble ventilfjører,sitter 940 grenrør på toppen + turbo,aner itte åssen turbo d er men er grei størrelse på den,blokka å innmaten er orginal,2.5 downpipe,burde je ha 3 t downpipe ? noen forslag om noe ekstra som kan hjelpe ? å hvor mye kan man få ut av en sånn med orginal innmat,blir smidd etter hvert.

  8. #8

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    nei nå må je ha tak i en anna motor.... vannpumpa å den je fekk var sprekt,alle pakkninger MÅ byttes nå osv osv,noen som har en b23a ståendes som STARTER? å er d noen som veit om b21 topp passer på b23 blokk ?

  9. #9
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Minner om:
    §16 Skriftspråk
    SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
    Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.

  10. #10

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    jah,bare å slette innlegget d volvoRsport om du itte tåler at je skriver som je prater driter i d je

  11. #11

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    tatt ut motoren i går,men vurdere å bare nå å sparkle igjen hjulbrønna bak som je skar,å rullemale bilen å sette den fra meg å fikse den tel sommern,kjøper meg anna bil istede å bygger turbo så kommer tel å fortsette tråden her da med anna bil mulig je gjør detta prosjektet ferdig å men får se hva je rekker!

  12. #12

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    ser ut som d blir no andre prosjekter her så denna vurderes solgt,noen som vil komma med no bud ? gulvet å kanaler er RUSTFRIE synd om je etter hvert måtte skrota denna eller bare latt den stå .. må se hva je får tid tel ..

  13. #13

    Medlem siden
    31. jan. 2011
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    NOEN som vil redde denna gammle gjedda ? henter en 245 veteran tel helga,som blir turbobygge istede,volvon selges hbo vrakpant ell i deler! ALT av deler er til salgs uansett,kun karosseriet som blir skrota,alt av understell blir tatt av

Lignende tråder

  1. Kenar: Volvo 760 turboprosjekt. Nye oppdateringer:)
    By kenar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 64
    Siste post: 05/07/12, 15:46
  2. elephant: 1987 Volvo 740 turboprosjekt! - Montert front og bakfanger!
    By elephant in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 24
    Siste post: 18/06/12, 19:16
  3. Byern's 1992 Volvo 740 Turboprosjekt
    By byern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 13/06/12, 15:11
  4. Matgra`s Volvo 740 Turboprosjekt
    By matgra in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 21/04/12, 10:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •