Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 126 til 136 av 136

Tråd: Diesel/Park varmer Service

  1. #126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Gjelder samme vilkår for dieselvarmeren på en xc90 D5 2007 som det som drøftes her blant V70-eierne? Er det mye mulig misslykket start X3 og følgende feilkode som er årsak til at varmeren ikke vil starte? Timer lar seg stille, men starter ikke. Når jeg Aktiverer direktestart, går den til "av" igjen etter få sekunder. Ingen lyder som tilsier at brenneren forsøker å starte. Hvis så er, må det vel være noe annet galt som har forårsaket de misslykkede startforsøkene som har gitt feilkoden, eller? er det noen sjangs for at å nappe ut sikringen kan slette feilkoden? Sitter brenneren like enkelt tilgjengelig på xc90 som det hevdes at den gjør på V70? Er det samme brenner, som også er like enkel å pelle i biter å rengjøre? Kan bilen brukes mens brenneren er igjen i garasjen?
    Mvh Morten
    2007 XC90 D5 Sport RØD, med en 2013 Knaus Sudwind 580QS bakpå i ferien.
    2008 Renault Trafic 2.0DCI
    X: V70 2.4D Summum, S60 2.0 LT, V50 2.0 D, V70 2.5 LT
    Porsche, Opel, Jeep, Fordx2, SAAB, Chrysler, VWx3, Audi.

  2. #127
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av morrun Vis post
    Hei.
    Gjelder samme vilkår for dieselvarmeren på en xc90 D5 2007 som det som drøftes her blant V70-eierne? Er det mye mulig misslykket start X3 og følgende feilkode som er årsak til at varmeren ikke vil starte? Timer lar seg stille, men starter ikke. Når jeg Aktiverer direktestart, går den til "av" igjen etter få sekunder. Ingen lyder som tilsier at brenneren forsøker å starte. Hvis så er, må det vel være noe annet galt som har forårsaket de misslykkede startforsøkene som har gitt feilkoden, eller? er det noen sjangs for at å nappe ut sikringen kan slette feilkoden? Sitter brenneren like enkelt tilgjengelig på xc90 som det hevdes at den gjør på V70? Er det samme brenner, som også er like enkel å pelle i biter å rengjøre? Kan bilen brukes mens brenneren er igjen i garasjen?
    Feilkoden lagres i
    CEM
    og må slettes med
    VIDA
    .
    Samme brenner og styreenhet som på de andre bilene som omtales her, så ja. du kan føye deg inn i rekken! :-)

    Bilen KAN brukes uten varmer, men da må du koble fra slangene som transporterer vannet, blir en liten jobb.

    Varmeren min sleit senest istad, fordi jeg dreiv med start og stopp, plutselig satte vifta i den feilkode og da ville den ikke fyre.
    Inn med
    VIDA
    , slette feilkoder og så fyra den igjen.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. #128
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Hei Aarnes. Har vært innom det lokale volvoverkstedet i dag, de leste av feilkode; flammevakt. Mekaniker antok nedsoting, slettet feilkoden og sendte meg derifra. Beskjeden var at det kunne være den behøvde å gå lenge nok til å brenne rent. Hvis ikke må brenneren ut og i beste fall rengjøres uten noe bytte av flammevakt, hvis jeg er heldig. Jeg fikk ikke noe entydig svar på om flammevakt kunne kjøpes separat eller kun som innhold i et større repsett(?).
    Jeg hadde håpet varmeren ville gå sin fulle time ved direktestart, men: Den startet ved forsøk hjemme. Den summet en stund(få minutter) før den, slik jeg tolker det) duret i gang. Kjente antydning til eksoslukt. Så stoppet den igjen, etter ett minutt eller tre. Helt tyst! Ved dette forsøket var motor og kupe varm, ettersom bilen nettopp var kjørt. Gradestokken sa +1 grad. "Æsj" tenkte jeg, kan hende den ikke ville gå fordi bilen allerede var god og varm(?!). Senere på kvelden, når Volvoen hadde stått i ca 8 timer, direktestartet jeg den på ny før jeg dro ut et ærend på en halv time(ikke med den bilen). Varmeren startet (tror jeg), men det kom ikke noe eksos før jeg dro avgårde, men jeg dro ganske umiddelbart. Kom hjem etter en halv time, da var det tyst. Ikke varmt inni bilen, men ikke kuldegrader ute heller. Da aktiviserte jeg timeren til i morgen tidlig. Håper på kuldegrader i natt og is på rutene på kona sin bil, men varm og isfri Volvo ;-). Hvis ikke, er den sikkert defekt da eller?
    Sist endret av morrun; 28/11/14 kl 01:33
    Mvh Morten
    2007 XC90 D5 Sport RØD, med en 2013 Knaus Sudwind 580QS bakpå i ferien.
    2008 Renault Trafic 2.0DCI
    X: V70 2.4D Summum, S60 2.0 LT, V50 2.0 D, V70 2.5 LT
    Porsche, Opel, Jeep, Fordx2, SAAB, Chrysler, VWx3, Audi.

  4. #129
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Varmerne bør fyres noen ganger på sommerstid for å ikke stå seg ihjel fortalte ene mekanikeren meg. Veldig mange får problemer med varmerne nå på høsten for de har stått ubrukte ett halvt år.

    Er høysesong for feil på varmere nå som vinteren kommer, slår aldri feil

  5. #130
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Ok. Men bruk på sommerstid forutsetter vel at det IKKE er noen form for sensor som hindrer varmeren å drive med sitt, dersom utetemperatur eller motortemperatur er litt oppover på plussiden?
    Varmeren min startet ikke i dag, det var is på rutene. Dermed, etter to direktestartforsøk og et forsøk med timerfunksjonen, har feilkoden lagt seg på igjen. Ved forsøk på å direktestarte den i morges, slo den seg umiddelbart av igjen, altså gikk til "Av" i displayet. Fanken, da er det tilbake til start og tilbake til verkstedet.
    Mvh Morten
    2007 XC90 D5 Sport RØD, med en 2013 Knaus Sudwind 580QS bakpå i ferien.
    2008 Renault Trafic 2.0DCI
    X: V70 2.4D Summum, S60 2.0 LT, V50 2.0 D, V70 2.5 LT
    Porsche, Opel, Jeep, Fordx2, SAAB, Chrysler, VWx3, Audi.

  6. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Hadde jo vært jækla morro å plukket ut denne varmeren selv, renset den, fått feilkoden slettet og fått dri.... igang igjen (that`s the spirit), men vet ikke om det er ligger en realistisk oppfatning av egne evner og tid tilgjengelig til grunn for den følelsen... Det eneste som likner en modellspesifikk guide til jobben er;
    http://accessories.volvocars.com/en-...4S_TF-80SC_AWD (er det søkbart for dere?).
    Noen av de store spørsmålene i denne forbindelse er: Hvor mye av guiden må følges for å ta ut en allerede montert varmer? Er varmeren knyttet til bilens drivstoff- og kjølesystem på en slik måte at diesel eller kjølevæske renner ut?

    Nei, kanskje jeg bør bestille meg en dag(!) på Volvo-verkstedet og be de gjøre jobben. Det er tid for service likevel. Jeg kan spørre om jeg kan smøre meg matpakke og ta med en campingstol. Da kan jeg se på hvordan jobben gjøres denne gangen i håp om at jeg kan gjøre det selv neste gang dieselvarmeren stopper.
    Sist endret av morrun; 28/11/14 kl 09:10
    Mvh Morten
    2007 XC90 D5 Sport RØD, med en 2013 Knaus Sudwind 580QS bakpå i ferien.
    2008 Renault Trafic 2.0DCI
    X: V70 2.4D Summum, S60 2.0 LT, V50 2.0 D, V70 2.5 LT
    Porsche, Opel, Jeep, Fordx2, SAAB, Chrysler, VWx3, Audi.

  7. #132
    Registrerte brukere ojacobs1 sin avatar
    Medlem siden
    14. sep. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    108
    Antall takk

    Standard

    På min XC70 fra 2001 har jeg hatt ute min BENSIN varmer. Frontstøtfanger av. Drivstoff må frakobles og plugges. På kjølevann må to slanger frakobles og plugges. Litt knot for å skru løs men eller en grei jobb. Har fortsatt problemer med at min ikke alltid vil virke men feilsøking fortsetter bare jeg får tak i noe utstyr for å resette feilmelding ved tre starter... Har mistanke til pumpa...

    Brukte disse underveis

    http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic....ieselv%E4rmare

    http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7147
    -12 C30 D2 R-design
    -08 XC70 D5 Summum

  8. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Takk, interessant lesning!
    Mvh Morten
    2007 XC90 D5 Sport RØD, med en 2013 Knaus Sudwind 580QS bakpå i ferien.
    2008 Renault Trafic 2.0DCI
    X: V70 2.4D Summum, S60 2.0 LT, V50 2.0 D, V70 2.5 LT
    Porsche, Opel, Jeep, Fordx2, SAAB, Chrysler, VWx3, Audi.

  9. #134
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    På v70 (som jeg har mest erfaring med) er det ikke nødvendig å demontere varmeren fullstendig fra bilen. Drivstoff og kjøleslanger kan man med fordel sitte fast, og bare trekke selve brenneren ut fra bilen, så langt det går.

    Å bytte flammevakt er en relativt enkel operasjon som ikke krever så mye demontering av selve brenneren. Flammevakta ligger helt i toppen og er noe av det første man ser når man løsner de tre torxboltene som holder topplokket til brenneren. Man får kjøpt flammevakt løst, og jeg tror ikke jeg betalte mer enn rundt 150kr hos Meca.

  10. #135
    Registrerte brukere ojacobs1 sin avatar
    Medlem siden
    14. sep. 2013
    Sted
    Skien
    Innlegg
    108
    Antall takk
    -12 C30 D2 R-design
    -08 XC70 D5 Summum

  11. Takk Alfs80 takket for denne posten
  12. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.090
    Antall takk

    Standard

    Er dette samme brenneren som i Volvoen dokkers? Vet dette er samme brenner som i V70 I...
    http://www.ebay.com/itm/STANDHEIZUNG...item460dbcf23b
    Om det er samme brenner hadde eg heller kjøpt ny enn å skru og banne med den gamle....
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6

Lignende tråder

  1. XC 90 Park varmer
    By Catastrophe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 01/05/11, 19:47
  2. Diesel varmer
    By Alfs80 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 12/04/11, 17:33
  3. Diesel varmer
    By runepv50 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 07/12/10, 10:24
  4. ABS Volvo S80 og spørsmål ang. park varmer.
    By farrisbanden in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 22/11/10, 20:06
  5. Diesel varmer
    By runepv50 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 6
    Siste post: 19/11/10, 19:22

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •