Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: kjøpe volvo S40 - 1.6d

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard kjøpe volvo S40 - 1.6d

    Ønsker å kjøpe volvo s40. Men ser det er mange biler med 1.6d 109 hk. Tror dette blir litt lite for mitt bruk, motorvei til jobben, og skal trekke liten henger med diverse (trelast/boss/etc)

    Ser at andre også kommenterer problemet med at 1.6d ble litt lite.

    Hva en en D2 motor (samme som 1.6d, men nyere motor)
    Hva er en DRIVEe modell?

    Bør jeg også vurdere V50 istedet for S40.

    Busdsjett: 220-230.000

    Helst en Summum utgave...

    Takker for tips/info

  2. #2
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Ønsker å kjøpe volvo s40. Men ser det er mange biler med 1.6d 109 hk. Tror dette blir litt lite for mitt bruk, motorvei til jobben, og skal trekke liten henger med diverse (trelast/boss/etc)

    Ser at andre også kommenterer problemet med at 1.6d ble litt lite.

    Hva en en D2 motor (samme som 1.6d, men nyere motor)
    Hva er en DRIVEe modell?

    Bør jeg også vurdere V50 istedet for S40.

    Busdsjett: 220-230.000

    Helst en Summum utgave...

    Takker for tips/info
    d2 er 1,6 d ja og DRIVe er også 1,6 d men med start stopp funskjon for å redusere forbruk.. jeg har 2 v50er med 2,0 D og er veldig fornøyd med begge 2.. jeg personlig føler det er veldig lite bagasjerom på s40en kontra v50. personlig hadde jeg ikke valgt noe mindre motor enn 2,0D hvis planen er å trekke henger og gjerne en ferietur i ny og ne, da er det greit å ha kreftene tilgjengelig kontra å ikke ha dem.. burde greie å finne deg en greit utstyrt 2,0D til rundt den prisen du tenker på, den ene min betalte vi 270 000kr for 2år siden da med 45 000km på telleren og det er en rimelig godt utstyrt summum utgave.. facelift er å foretrekke (2008--->)
    bare send meg pm og spør om det er noe spesielt du lurer på..
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Takke for godt svar gull pilen...

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Kan bekrefte overstående. Har 1,6D i min og henger med boss typisk vekt 400-500 kg ikke noe problem, men et lass med grus på rundt tonnet er ikke å foretrekke. Mye planlegging som må til da før bakkene, men alt går.. Det bør også nevnes at DrivE har mye lavere tillatt hengervekt enn vanlig 1,6D. 2.0 har vel 1500 kg tillatt total henger vekt, men skeptisk til hvor vidt det er noe å kjøre langt meg. Jeg føler at allerede på 1000-1200kg klarer hengeren å styre bilen mye. V50/S40 er jo ikke tunge biler i seg selv. Uansett hvilken grevling som er montert under panseret.
    Sist endret av AndreLuddvik; 02/08/12 kl 22:00

  5. #5
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreLuddvik Vis post
    Kan bekrefte overstående. Har 1,6D i min og henger med boss typisk vekt 400-500 kg ikke noe problem, men et lass med grus på rundt tonnet er ikke å foretrekke. Mye planlegging som må til da før bakkene, men alt går.. Det bør også nevnes at DrivE har mye lavere tillatt hengervekt enn vanlig 1,6D. 2.0 har vel 1500 kg tillatt total henger vekt, men skeptisk til hvor vidt det er noe å kjøre langt meg. Jeg føler at allerede på 1000-1200kg klarer hengeren å styre bilen mye. V50/S40 er jo ikke tunge biler i seg selv. Uansett hvilken grevling som er montert under panseret.
    har ikke prøvd med henger etter min enda men vil tro den er stabil og fin i og med at det ikke er så mye som fjører og vingler på den...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så mye som fjærer hos meg heller, men vekten på bakparten på bilen blir jo ikke større uansett hvor stivt ting er. Jeg tenker mest på sideveise krefter fra hengeren. Litt vind eller sporete vei, så kjenner du godt at bakparten på bilen ikke er en tung gammel 945.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Er en 2009mod 2.0D 136Hk spreke motor enn en nyere D2 (1.6d - 109hk)´. Vil tro at en 136Hk er spreke, selv om motoen er eldre....
    Noen innspill på dette???

    Vil jo ikke kjøpe bil med for liten motor.....

  8. #8
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Er en 2009mod 2.0D 136Hk spreke motor enn en nyere D2 (1.6d - 109hk)´. Vil tro at en 136Hk er spreke, selv om motoen er eldre....
    Noen innspill på dette???

    Vil jo ikke kjøpe bil med for liten motor.....
    ja 2 literen er sprekere... mer NM og større slagvolum hjelper godt på... mindre feil med 2.0D har jeg fått inntrykk av også..
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar. Har da kjøpt en s40 2,0d.

    Det var en stygg hakk/ripe i dør panelet på passasjer siden fremme. På den øverste delen på døren. Usikker på om dette er en egen del eller om det må byttes hele dør panelet.. Ønsker å bytte dette selv, og noen som vet hvor jeg kan bestille dette på nett eller hva det et koster hos Volvo. Delenummer? Takker for svar..

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    bump... noen innspill?

  11. #11
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Takker for svar. Har da kjøpt en s40 2,0d.

    Det var en stygg hakk/ripe i dør panelet på passasjer siden fremme. På den øverste delen på døren. Usikker på om dette er en egen del eller om det må byttes hele dør panelet.. Ønsker å bytte dette selv, og noen som vet hvor jeg kan bestille dette på nett eller hva det et koster hos Volvo. Delenummer? Takker for svar..
    vil tro du kan finne dørpanel hos en høgger men å bytte dette selv ville jeg vært forsiktig med... aner ikke om det ligger airbagger og slikt i dørene på disse bilene men skulle ikke forundre meg..
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    91
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe problem å bytte dørtrekk selv. Ligger ingen airbag tilgjengelig i døra, har selv hatt alle mine ute på V50 og det går som en lek.

Lignende tråder

  1. ønsker å kjøpe en volvo 240/244
    By chaa94 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 20/03/11, 15:27
  2. Lurer på og kjøpe Volvo S80
    By Volvo 850 GLT in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 18/05/10, 01:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •