desverre tok jeg lite med bilder, så jeg låner bilder fra r forumet fra swedespeed.com

jeg kjøpte disse fra pederesen racing, og de kom på 1100kr pluss frakt. disse måtte bli forhåndsbetalt og importes fra sverige. dette er da bakre foringen på bærearmene fremme. Dette er da superflex foringer.


jeg fikk også opplyst pris på de fremste, hinsides dyre så de ble ikke aktuelle for min del.
Vi skaffer de fra Sverige.
S60-ser 2000- länkarmsbussning främre nedre hö + vä, kit med bult.
1995,-

S60-ser 2000- länkarmsbussning bakre hö + vä, kit.
995,-

Sum 2990,- inkl. mva.
Ettersom dette ikke er vanlig lagervare hos oss må det forksuddsbetales. Hvis vi skal sende til deg blir det 3100,- inkl porto. Betales til konto 1135.10.83931.

Mvh Heine, Pedersens Racing
så da kjøpte jeg disse fra scstyling(kan også kjøpes fra vparts.se) og det fine med disse som ikke powerflex har er at du slipper å bruke opp igjen bolten som er gjennom foringen, pluss du trenger ikke den ytre hylsa som sitter fast i bærearma, den er bare å lage to snitt med bau fil og slå den ut. Dette er prof. parts of sweden, aka no name billig poly foringer, men absolutt god kvalitet på de.


monterte både på min 2.4t som har kw understell og diverse andre småtteri(har ipd stab stag og xc90 foringer til traversen fremme, og poly inserts til de på vei) samt på samboerens t5 som er helt original bortsett fra disse her.
18
jeg var noe skeptisk på min at det ville bli for stivt.
men den store overraskelsen var at dette skulle volvo kommet med originalt ! ingen kompromiss med komfort og sport, og utrulig nok så sporer bilen min mye mindre selv med 235/40/18.
bilene føles mye tighere i front, og mer direkt på styringen, på min med kw sette så følte jeg at noe var slakkete i fram enden, den feelingen forsvant nå.

beste av alt var at foringen forsvant og at komforten er der forsatt. kjenner no bilen min kjennes litt myk på bakenden, mens t5'en kjennes helt flott ut.

lånte monteringsbilder:
http://forums.swedespeed.com/showthr...A+POLY+BUSHING
er mange måter man kan gjøre dette på, jeg brukte bare piper på begge sider og skrustikke.






her kan du se han har latt den ytterste hylsa være igjen. denne fjernet jeg etter noen målinger på poly foringen(fra sc styling, kjøper du powerflex må du ha den) og hylsa kom jeg fram til det var best. denne må du ikke fjerne om du skal ha originale foring i bærearma igjen.




her kan du se hylsa sitter igjen.


bakre foringen var veldig enkel å montere, trenger ingen piper. kunn skrustikke.


der ligger flere bilder på linken.

annen viktig ting å poengtere, at fra 06 og nederover(ifølge ipd) så er det alu bære armer på bilene våre, og de tåler ingenting når du har de i skru stikke, så bruk mellomlegg i skrustikken når du fester den fast for å snitte den ytre hylsa. om du ikke har mellomlegg bruk tre.

jeg vil sterkt anbefale disse til alle som klarer å bytte foringer selv.
knall bra forbedring