Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Nivåregulering på 940 96mod

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. aug. 2010
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard Nivåregulering på 940 96mod

    Har postet denne før men ikke fått no svar.

    Er det noen som kan svare meg på dette?


    Er det noen som kan fortelle meg om det er nivåregulering på min 940 96 mod.
    Hvordan ser jeg evt om det er?
    Går det an å sette på vanlige dempere, isåfall hvilke?
    Trenger også litt info om trimming av denne bilen.
    Det er montert etter hva jeg kan se et t stykke som jeg kan justere trykket med. Er det no mere jeg kan gjøre. Hvor høyt trykk kan jeg kjøre på?
    Det er aut kasse på bilen. Tar den skade av å bli hardkjørt litt?
    Finnes det en hjerne som jeg kan chippe og hvor sitter evt den?

    Takker for eventuelle svar!!!!
    Volvo V70 07
    Volvo C30 08
    Volvo S40 96,Volvo 850 GLT 92
    Volvo 740 Turbo 86,Volvo 245 (T-Grå),Volvo 240 85, Volvo 244DL 77

  2. #2
    Registrerte brukere turbohjelle sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    263
    Antall takk

    Standard

    Dette med nivåregulering vet jeg lite om, men lurer meg på om du skal ha en knapp for å kunne stille nivået inne i bilen. Hvis det da ikke er automatisk etter hvor mye vekt du har. Har rett og slett ikke pipling. Tror ikke karosseriet er noe annerledes på en bil med regulerbare dempere, og hvis du skal ha nye er bilstein sine dempere aldri dumt å gå for, kombinert med lesjø fjører.

    T-stykket som er montert foran kan jeg tenke meg er for å lure litt mer trykk. Hadde et lignende på min bil da jeg kjøpte den, som gav 0,6, av orginalt 0,3. Merk at trykket blir ujevnt. På orginal chip anbefales det ikke å gå høyere enn 0,6. Automatkassen er vel heller ikke kjent for å tåle så mye herjing hvis det var det du mente.

    Du kan chippe bensinhjernen (tror jeg den het), som ligger bak dekselet til høyre på passasjersidens fotbrønn, inni bilen. Anbefales på det sterkeste hvis du har tenkt å skru opp trykket. Beste måten å få stabilt trykk er å kjøpe ny "wastegate actuator". Orginalturboen bør vel ikke overskride 0,9 bar, skal du ha mer må du begynne med ny turbo, kam etc..

  3. #3
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbohjelle Vis post
    Dette med nivåregulering vet jeg lite om, men lurer meg på om du skal ha en knapp for å kunne stille nivået inne i bilen. Hvis det da ikke er automatisk etter hvor mye vekt du har. Har rett og slett ikke pipling. Tror ikke karosseriet er noe annerledes på en bil med regulerbare dempere, og hvis du skal ha nye er bilstein sine dempere aldri dumt å gå for, kombinert med lesjø fjører.

    T-stykket som er montert foran kan jeg tenke meg er for å lure litt mer trykk. Hadde et lignende på min bil da jeg kjøpte den, som gav 0,6, av orginalt 0,3. Merk at trykket blir ujevnt. På orginal chip anbefales det ikke å gå høyere enn 0,6. Automatkassen er vel heller ikke kjent for å tåle så mye herjing hvis det var det du mente.

    Du kan chippe bensinhjernen (tror jeg den het), som ligger bak dekselet til høyre på passasjersidens fotbrønn, inni bilen. Anbefales på det sterkeste hvis du har tenkt å skru opp trykket. Beste måten å få stabilt trykk er å kjøpe ny "wastegate actuator". Orginalturboen bør vel ikke overskride 0,9 bar, skal du ha mer må du begynne med ny turbo, kam etc..
    Er ikke det samme system som på Volvo 960 ?. Nivomat systemet ?.

    Trodde ikke det ble solgt mange "manuelle" nivåheving systemer til de siste Volvo`ene.

    Men sjekk om du ser noen slanger som går ut ifra demperne. Finner du ikke de, så har du Nivomat. Og de er dyre å skifte ut til Nivomat systemet....

    Fortell oss gjerne hva du fant ut av. Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

Lignende tråder

  1. Nivåregulering på 940 96mod
    By Hank in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 23/06/12, 08:36
  2. Nivåregulering på V70 R-design?
    By lyskespark in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 22/02/12, 22:20
  3. nivåregulering??
    By Ove B in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 22/08/11, 19:33
  4. Er det nivåregulering på '90 mod 760?
    By Svirre in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 17/01/11, 13:29
  5. Nivåregulering på 242?
    By Erlend Dystland in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 12/04/10, 12:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •