Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: 2,5 tdi

  1. #1

    Medlem siden
    02. feb. 2011
    VCCN medlemsnummer
    2080
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard 2,5 tdi

    Hei,har en V70 2,5 Tdi som er periodisk vanskelig å få start på etter att den har stått en stund. Når den starter så ser jeg att det kommer luft i den gjennomsiktige slangen som går inn på pumpa,den går seg rein etter en stund. Virker som det kommer luft inn i dieselsystemet.Har skiftet filter / ventilen for returen samt oringene og montert returventil før filtret.Returslangene er også skiftet.Motoren er gått 350k,ny regrem og pumperem,pumpe er timet. Sitter det en returventil på pumpen? Dette er mildt sagt irriterende:mad:

  2. #2
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Du har sikkert et hull eller en dårlig tiltrekt klemme på drivstoffslangen som drar inn luft. Sjekk også pakninger ved filter for falskluft.
    Slangene sprekker/morkner etter noen år.

    Trykksetter du drivstoffslangen ved tanken (ikke spreng slangen med for høyt trykk. Bruk sykkelpumpe) og sjekker slangen fremover har du evt utelukket feil eller funnet lekkasje.

    Kan også være nedi tanken. Er det forskjell på startproblemer ved full/halvfull/nesten tom tank?
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  3. #3

    Medlem siden
    02. feb. 2011
    VCCN medlemsnummer
    2080
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen forskjell om tanken er tom eller full,heller ikke om den står unna eller mot bakke.Kan stå i flere dager og starter omgående og går reint,kjører så en liten tur når jeg så skal starte etter kanskje 10 min så må jeg kjøre den lenge på starteren og da kommer det en masse sort røyk når den starter.Mistenkte slangen/røra til dieselvarmeren så jeg har blendet denne.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    slik var v70en til søstera mi og, og der hadde reima til dieselpumpa hoppa noen tenner slik at timingen blei feil, så vile sett etter om timingen var riktigt, hadde akkuratt samme symptomene som du forklarer her, er bare eit tipps;-) bilen fikk også en bedre gange i motoren etter det, og sluttet og røyke slik;-)

  5. #5
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av atsaeter Vis post
    Det er ingen forskjell om tanken er tom eller full,heller ikke om den står unna eller mot bakke.Kan stå i flere dager og starter omgående og går reint,kjører så en liten tur når jeg så skal starte etter kanskje 10 min så må jeg kjøre den lenge på starteren og da kommer det en masse sort røyk når den starter.Mistenkte slangen/røra til dieselvarmeren så jeg har blendet denne.
    Ustabilt gløderele er gjenganger på VAG motorene som står i VW caravelle/transporter T4. Gir symptomer som treg start og masse røyk. (Motoren har ikke glødet pga, rele har kutta)

    (men 10 minutter etter en kjøretur burde den starte med en gang)

    Kun til info,
    Sist endret av brynna; 11/07/12 kl 20:35 Begrunnelse: Skrivefeil
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  6. #6

    Medlem siden
    02. feb. 2011
    VCCN medlemsnummer
    2080
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Har hatt bilen inne på verksted.Semiringen inngående aksel på dieselpumpa var slitt så det var der lufta kom inn samt att tenninga var litt for sein.No virker alt normalt

  7. #7
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    rakk ikke å se denna tråden jeg.

    men var samme feilen på en 240 diesel jeg hadde.

    etter mye om og men og feilsøking fant jeg ut att var samme som deg, simring på pumpa
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •