Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 65 av 65

Tråd: Ryker veldig svart ifra bilen og den fjusker! Går ikke på tomgang..

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Du må se om KILEN som driver det nedre "tannhjulet" rundt har ryki. av med reimhjul på veieva å se etter..
    Jepp, skal det!

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Var oppe med registret i dag, men kilen var i orden.. Reima hadde ikke hoppet heller.. Huff, skjønner ikke hva det kan være.. Men får prøve å se over litt i morgen å prøve.. Hvordan er det med slik komp tester? Hvis det er noe galt med stemplene vil det bli mindre komp? Ser biltema selger en slik måler, noen som har erfaring med den? Rekner med bensinfiltret ikke er tett ettersom pluggene blir veldig våte..

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Kan det være temp føleren som styrer choken te hjernen? Eller?

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    jeg byttet en slik i går. men bilen oppførte seg ikke som du sa. den bare små druknet på tomgang..
    One Ring to rule them all

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    jeg byttet en slik i går. men bilen oppførte seg ikke som du sa. den bare små druknet på tomgang..

    Okei! Testet kompen og fikk 11 bar på alle sylindrene.. Ettersom det er 11 bar i trykk, må jo reg reima stå riktig også? Hvordan merker jeg om hjernen er ødealgt? Spruter bensin som f.. ut av plugghullene etter jeg har tatt ut de.. Har det noe og si om det er forskjellige nr på bensin boksen? Har testet 2 bokser.. Hvordan merker jeg om tenningshjernen er ødelagt?

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Så du vet ikke om regreima står riktig enda? Du får komp selv om regreima står feil..

    Men når du parkerte bilen. da gikk den bra. Så startet du den igjen. å da ble den sånn som dette? Eller har du endret noe? byttet noe?
    Du får prøve å bytte tempføleren (du kan jo måle den først). men den bilen jeg byttet på i går startet uten den. Du kan jo også sjekke om btr din er hel... kammerat byttet slik forleden fordi den gammle løsnes innvendig.. kjørte bensin inn i innsuget (hvor den egentlig skal ta vakum :P)
    One Ring to rule them all

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Så du vet ikke om regreima står riktig enda? Du får komp selv om regreima står feil..

    Men når du parkerte bilen. da gikk den bra. Så startet du den igjen. å da ble den sånn som dette? Eller har du endret noe? byttet noe?
    Du får prøve å bytte tempføleren (du kan jo måle den først). men den bilen jeg byttet på i går startet uten den. Du kan jo også sjekke om btr din er hel... kammerat byttet slik forleden fordi den gammle løsnes innvendig.. kjørte bensin inn i innsuget (hvor den egentlig skal ta vakum :P)
    Jo, har sjekket reima.. Er jo slik at hakket på den ytterste skiven på veivakslingen som tår imot det store reimhjulet skal peke mot det hakket på blokken? Det lille hakket? Eller? Var litt usikker på den, men de andre hjulene var grei..

    Etter jeg parkerte bilen var den helt grei, også var jeg ute og kjørte noen turer og merket at den fjusket litt.. Men ikke så mye i starten, så begynte den plutselig og variere veldig mye på tomgang.. Gikk opp og ned, også ville den bare gå på høyt turtall, og ikke på tomgang.. Så ble den helt vrang, startet etter litt filing, også ble den som den er nå.. Har ikke sjangs til å starte! Temp føleren? Den som står på innsuget? Hvordan skal jeg måle den?
    Og hvor står BTR?
    Sist endret av jbolaisen; 29/04/10 kl 09:04

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sjekket du kilen på "Tann" hjulet ikke var borte? (den som drives av reim hjulet?). liten liten tapp som kan være vanskelig å se.
    Men hvis du sjekket det å er 100% sikker på at den var der så kan du måle temp føleren. den sitter under innsuget. En hvit kontakt.
    BTR sitter på enden av fuel railen. men du kan sjekke bensintrykket ditt før du peller av den. det skal ligge på 3bar
    One Ring to rule them all

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Sjekket du kilen på "Tann" hjulet ikke var borte? (den som drives av reim hjulet?). liten liten tapp som kan være vanskelig å se.
    Men hvis du sjekket det å er 100% sikker på at den var der så kan du måle temp føleren. den sitter under innsuget. En hvit kontakt.
    BTR sitter på enden av fuel railen. men du kan sjekke bensintrykket ditt før du peller av den. det skal ligge på 3bar
    Jepp, er sikker på det ja.. Er jo 2 kiler på det hjulet.. Ja, må prøve og måle temp føleren i dag.. Hvordan klarer jeg og måle bensintrykket?

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitter en "sykkelventil" under fuelrailen. så det du kan gjøre er å stikke på en bensinstasjon og plugge "pumpa" inn der å se om trykket stemmer. Du må nappe ut vakum slangen til BTR først. den sitter på siden av innsuget og går til BTR.

    Har du kompressor og "dekkfyller" hjemme så kan du sjekke hjemme. Fungerte fint på 960n.. som har samme ventil som 940n
    One Ring to rule them all

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Sitter en "sykkelventil" under fuelrailen. så det du kan gjøre er å stikke på en bensinstasjon og plugge "pumpa" inn der å se om trykket stemmer. Du må nappe ut vakum slangen til BTR først. den sitter på siden av innsuget og går til BTR.

    Har du kompressor og "dekkfyller" hjemme så kan du sjekke hjemme. Fungerte fint på 960n.. som har samme ventil som 940n
    Okei! Får prøve dette når jeg kommer hjem! Men så på releoversikten, og det kan jo være noen rele som ikke fungerer også? Har en 940 1991 modell, er jo lh2.4 i den også, så er jo samme rele.. Så kan prøve og flytte over disse også..

  12. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Er du nå bombe sikker på at plugg ledningene står rett.
    Har du sjekka plugger?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Er du nå bombe sikker på at plugg ledningene står rett.
    Har du sjekka plugger?
    Ja, er nye plugger! Og pluggledningene står rett.. 1 - 1, 2 - 2, 3 - 4, 4 - 3..

    Kaller innterste sylinder 1 jeg da, men det er vel egentli nr 4..
    Sist endret av jbolaisen; 29/04/10 kl 15:32

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Da var feilen funnet.. Byttet rotoren, viste seg at halve rotoren hadde sprukket, så den klarte ikke å sende ut nokk gnist til å tenne! :(

    Takker for veldig gode svar!!

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er det første man skal bytte om våren som sagt
    Bra du fant feilen
    One Ring to rule them all

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •