Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  105
Side 3 av 48 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 1176

Tråd: samaron/Frank sin '86 740 Turbo - originalprosjekt/oppussing

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ser snasent ut med poly er ikke orginale horn nei, skal være runde med "2lag"
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  2. #52
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdattering i dag. Var på Bilia å hentet et nytt rør til intercooler-systemet. Samt et par slangebiter for å erstatte noen uoriginale biter som ikke passet helt.
    Fikk også tilbakemelding om bakakslingen min. Den skal være klar til helgen! Visstnok var slarket innenfor toleransekravene, så ville ikke bli mye forskjell med sjims... Veldig rart egentlig, men kanskje det var en av foringene som ikke var helt bra som lagde lyder bak. Mellomakslingen er det litt værre med. Mest sannsynlig må den kappes for å få ut det løse, og da må den balanseres på ny. Den må egentlig det i utgangspunktet siden jeg ikke vet hvilket hakk den skal stå i. Må derfor ty til en annen brukt mellomaksling... Noen som kjenner til hva en passelig pris for det er, eventuelt hva det koster å sende noe slikt i posten?

  3. #53
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Fikk nettopp telefon fra Bilia, bakakslingen er klar! Dessverre kunne dem ikke gjøre noe med mellomakslingen min... Den løse biten var umulig å fiske ut, så den må eventuelt kappes og sveises. Dette ville da veldig raskt bli veldig dyrt siden da samtidig uansett må til balansering på ny. Så nå må jeg finne en brukt et sted, håper det ikke er vanskelig.

  4. #54
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Nok en oppdattering! Har i dag hentet mellomakslingen og bakakslingen hos Bilia, det hele kom på 1900kr. Ikke så værst sammenlignet med spådommen på 5000kr. De klarte selvsagt ikke å fiske ut den løse biten fra mellomakslingen. Derimot oppdaget jeg.. merking! Under all dritten så fikk jeg øye på noe gult. Det viste seg å være merking til posisjonen den skal stå i! Skal i morgen sette den sammen, og forhåpentligvis klar for prøvekjøring. Er jeg heldig så er ikke akslingen brutalt ubalansert som sist.

    Planen nå er å få bilen kjørbar igjen, så er det rett på verksted for å fikse takluka som ikke virker. Deretter blir det å få rettet ut et par bulker i kanalen og lakkering. Lakkering blir nok det aller dyreste vil jeg tro...

    Nå noen bilder av litt forsiktig påbegynt montering:



    Merkingen på akslingen (det gule krysset på akslingen ca midt i bildet):


    Hmm.. Ser ut til at det ble glemt litt rust. Må nok sveise på en liten bit til der gitt:
    Sist endret av samaron; 11/07/12 kl 21:44

  5. #55
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Kan melde at jeg fikk bilen på hjul igjen på fredag! Går som en drøm, helt fantastisk med nye foringer og dekk! Beklager, men fikk ikke tatt noen bilder når jeg monterte akslingen igjen. Gikk fort unna, hehe. Skal nå på mandag eller tirsdag svippe innom Bilia og få bestilt tid for reparasjon av takluken. Foreløpig er den bare teipet rundt med MacGyver-teip slik den forhåpentligvis ikke lekker. Kan ikke åpnes eller lukkes, lager bare skurrelyder når jeg sveiver. Selve luka er skjev også, så den har alltid en liten glipe. Usikker på om dreneringen er tett eller ikke. Derfor teipet jeg, ville ikke ta den sjangsen. Skulle ønske det var elektrisk luke, de fungerer alltid!

  6. #56
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Liten forandring i dag.



  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    godt å se at det er noen som kjøper riktige skilt så mycket bra ut med tidsriktig

    edit: skiltfrabrikken?
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 17/07/12 kl 17:30
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  8. #58
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Eg trudde berre det gjekk an til veteranbilar
    Men det vart i alle fall mykje finare
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #59
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Bestilte skiltene fra Lator Skiltfabrikk i Bergen. www.lator.no er nettsiden. Skiltene gjelder for biler fra dags dato og 30 år tilbake i tid står det på nettsiden. Tidligere var det skrevet (gikk ikke å bestille da) at de jobbet med å få skiltene lovlige å produsere og bruke igjen. Ser unektelig ut som det er tilfellet nå.

  10. Takk Øygard takket for denne posten
  11. #60
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Små fremskritt for tiden, men er detaljer som må til. De større fremskrittene skjer så snart takluken er reparert. Da blir det lakkering og nye dørlister. Har fått tid hos Bilia i starten av neste måned, skal bli herlig å få en fungerende takluke igjen! Foreløpig er den bare teipet fast med MacGyver teip for å unngå kjedelige lekkasjer.

    Fikk byttet hornene nå til korrekte "disc horn" som det heter på engelsk. Er uoriginale horn, men i det minste ikke fløytehorn med rar lyd som var på bilen når jeg kjøpte den. Ble fornøyd med resultatet:


    Har også stusset en stund på en bryter jeg har... Det er en fader til stereoanlegget (stille balanse mellom fremme/bak av høyttalere). Den ser tilsynelatende original ut, men har hørt rykter om at det er tredjeparter som lager brytere som passer til 700 og 900 serien. Noen som kan bekrefte om dette er ettermontert, eller originalt fra Volvo?


    Måtte også foreta en liten reparasjon. Bilen viste seg å dryppe litt bensin nå som jeg endelig har fylt den helt opp for første gang. Lekkasjen så ut til å stamme fra en slange som går til bensintanken som er inne i bagasjerommet. Heldigvis var det bare at den ikke var strammet ordentlig til, så ble nok så enkelt å fikse.

  12. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    plukk ut brytern og se på baksiden om det står volvo stempla der så ser du fort om det er orginalt eller ikke
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  13. #62
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Flott bil. Liker virkelig det du gjør med den. Skal bli morro å følge denne.

    Dette prosjektet er startet i grevens tid også, ser for meg at orginal delene til disse bilene snart tar slutt. Selv om de har et eget classic parts lager blir dette også tomt. Så tommel opp!!

  14. #63
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Er en del deler som allerede er umulige å få tak i nye. En god del er classic parts også, ja. Er fortsatt enormt imponert over hvor mye som fortsatt er mulig å få kjøpt nytt til disse bilene! Kan nevne at hjullager fremme, baklykter og det svarte plastikkskjørtet som henger rundt eksosen og hjulbrønnen bak er utgåtte deler. Skvettlapper kan fortsatt kjøpes, men noen av monteringsskruene er utgått. Klarte å få tak i nytt og ubrukt monteringssett til vingen bak til tross for at selve vingen er utgått del. Nesten all eksos er mulig å få tak i også, er bare downpipe til turboen som er utgått. Utrolig stillegående bil med 3 lyddempere!

    Dette er langt fra et billig prosjekt.. Har gått mye penger på nye deler siden jeg ikke tar sjangsen på å brukt brukte deler som kan gå i stykker, hehe.

    Kan også nevne at jeg var på postkontoret nettopp og hentet mellomakslingen jeg kjøpte av Dimmern her på forumet! Skal bli bra med en aksling som ikke klirrer når jeg kjører. Blir også girkasse til helgen. Da er forhåpentligvis all mekanisk drivverk i tipp topp stand!

  15. #64
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    I dag ble motorfestene byttet! Hadde kjøpt inn for lenge siden forsterkede motorfester fra Pedersens Racing. Det ene motorfestet som var på bilen var veldig deformert, så var på tide disse ble byttet. Girkassen har nytt originalt feste som ble byttet for noen uker siden.

    Sliter fortsatt med reim til dynamoen. Reimen jeg fikk hos Bilia passer rett og slett ikke! Alt for kort av en eller annen grunn, men ser tilsynelatende ut som det er original dynamo. B230ET skal visst ha 100A dynamo i følge spesifikasjonene. Størrelsen vil jo tilsi den er det, men kanskje den stammer fra en annen motor? Kostet jo 4500kr for byttedynamo, så er foreløpig uaktuelt å svi av penger på det. Likevel er det litt viktig å få orden på det snarest, siden reimen som er på nå er for stor i omkretsen, slik den spiser på det nye registerreim dekselet mitt og samtidig sliper inntil den ene bolten som holder dynamoen på plass. Vil tro dette kan føre til at den ryker før eller senere.

  16. #65
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdattering. Nå har jeg fått fatt i en ny girkasse som forhåpentligvis ikke lager lyder! Turen til østlandet var nesten smertefri også, hehe. Festene i bunn til radiatoren var visst rustet vekk, så var rett før det ble ett litt kjedelig uhell der. Fikk heldigvis litt strips til en midlertidig nødfiks. På vei hjem i regnværet sluttet også selvfølgelig viskeren på førersiden å fungere... Har ikke sett enda, men vil anta det bare er et ledd som har hoppet av under der.

    Girkassen skal visstnok være kjørt rundt 100.000km, men dette kunne ikke garanteres 100%. I seg selv ser den veldig bra ut utvendig, så må nesten gå ut i fra det. Den stammer fra en 240, men fikk med noe deler til å bytte ut slik den passer rett i 740en min. Eneste jeg må finne en litt lur løsning på er speedometer uttaket på girkassen som er overflødig... kan den mekanismen bare nappes ut og blendes?


  17. #66
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    dette ser bra ut!!
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  18. #67
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Bilen ble visst rygget på, så nå må jeg til innkjøp av ny lykt... Håper det enda er mulig å oppdrive komplett hovedlykt. Virket som bare glasset var ødelagt, men reflektoren var også ødelagt.


  19. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    kjipt :/ ny lykt er å oppdrive ja vil du ha orginalt er det bare å dra innom volvo kjøpte nytt i fjor av dem
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  20. #69
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Det er bra! Vet at baklyktene til denne bilen er ikke å få kjøpt lenger hos Volvo. Byttet dette glasset for ikke så lenge siden siden det var en steinsprutskade. Glasset i seg selv kostet 673 kr, så komplett lykt blir nok nærmere 2 høvdinger vil jeg tro?

  21. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    betalte 2300 ca da jeg kjøpte men du trenger vel bare reflektor og glass? eller har plasten og tatt skade ?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. #71
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ikke sikker, men ser ut som alt må byttes siden stilleskruene å det stikker ut bak. Har vært innom i dag hos Bilia og fikk booket ny time til verksted, siden takluke spesialisten dem har ikke er tilbake fra ferie før da. Sa ja til dette, siden det er bedre å la noen kyndige som jobbet med disse bilene på 80-tallet gjøre det, enn å slippe løs noen lærlinger som er født etter bilens produksjonstid. Får da også byttet lykta samtidig. Heldigvis betaler ikke jeg for lykta.

    Bestilte også ny radiator siden jeg visstnok har klart å skade den jeg har... Lekker bittelitt kjøleveske (fuktig i nedre venstre hjørne), men er snakk om at nivået er sunket fra maks til minimum i løpet av én uke med daglig bruk. Kostet 2000kr for ny radiator, men gikk for en uoriginal (men identisk) fra Radiatorservice AS.

    Sliter også med vindusviskerene mine... På veg hjem fra østlandet etter kjøpet av girkasse så sluttet vindusviskeren å fungere på førersiden. Viste seg å være et ledd som var hoppet av pga slitasje. Jeg fikk klemt det på plass igjen med en rørtang, men uvisst hvor lenge det varer før jeg har samme problem igjen. Når jeg skulle kjøpe nytt så viste det seg å være to ulike produsenter, der den ene var utgått del. Kanskje lurest å få dette også fikset på verksted?

  23. #72
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Fikk den nye radiatoren i dag sammen med nye gummiputer og nedre fester. Den ene av de øvre gummiputene var litt ødelagt, så stikker innom i morgen å får den byttet. Innså også at jeg glemte å spesifisere at jeg skulle ha skruene også til festene. Bestiller da samtidig de skruene og diverse annet småplukk jeg har glemt.

    Fikk også orden på dynamoreima... Ble en del hodebry, men viste seg til slutt at det var tredd helt feil, og derfor det ikke ville passe. Ulempen er at den uoriginale reima som var på allerede har spist hull i det splitter nye registerreimdekselet, så bestiller et nytt slikt også...


  24. #73
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Da var radiatoren byttet... satser på det løser "problemet" med at kjølevannet forsvant gradvis. Ble hvertfall fast og stødig med nye fester under for å si det slik! Blir ikke gjort noe mer før neste uke vil jeg tro, etter bilen har vært på verksted og reparert takluka og den knuste lykta.

  25. #74
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Ble en bitteliten oppdattering likevel. Er en liten detalje, men likevel kjekk å ha for utseende sin del. Slenger med før og etterbilder under:





    Ble ikke verdens beste bilder siden jeg brukte mobiltelefonen. Håper dere ser hva forandringen er.

  26. Takk Jan-Einar Jenssen, s4nd3r, R-israelsen, jacobsen, ovlov86 takket for denne posten
  27. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    fin detalje det dær
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Side 3 av 48 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. EspenAa: Volvo C70 Turbo. Bilder av BBS felgene
    By EspenAa in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 97
    Siste post: 25/03/14, 17:40
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •