Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  69
Side 10 av 13 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 325

Tråd: LØSNING: Oppgradering til DAB-radio i XC70 2008/2009 modeller uten prep.kabel

  1. #226
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansM Vis post
    Imponerende innsats du lagt ned i dette arbeidet. Rart at fibersløyfer skal stoppe å installere dette i bil bare fordi dem ikke lagt i fra fabrikk.
    Burde jo ikke være så vanskelig for Volvo å komme fram til dette og tilby en løsning, spørsmålet er vel heller hvor mye arbeid blir lagt ned for å tilby en løsning.

    Men DAB til FM-funksjonen savnes i enkelte plasser der dem ikke har klart å få til DAB ennå, men dette blir jo mindre og mindre.
    Ikke opplevd denne funksjonen i 2012 elller 2015-modellene.
    Takk takk. Det har vært en spennende og utfordrende reise i bilens indre. DAB-til-FM-kobling er nok ikke det største problemet. Det er verre med alle biler med original navigasjon der
    TCM
    (trafikkmeldinger via FM) ikke vil fungere etter at FM-nettet slukkes. Spørs om det kommer løsninger fra Volvo på dette systemet.

    Har for øvrig en kveil med original Volvo-fiber med noen plugger på for den som vil ordne seg sløyfe fra forsterker under passasjersetet foran og bak til DAB-brakett. Send evt PM.



    Klikk her for større bilde av fiberkabel.
    Sist endret av SagaPer; 12/04/15 kl 20:44
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  2. #227

    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    132
    Innlegg
    365
    Antall takk

    Standard

    Ja, du har et poeng der.
    Blir vel nok et adapter hvis dem slukkes for slike meldinger. P4 sier sender TPEG(tmc over DAB) i Norge. DAB til FM-adapter som støtter TPEG og RDS-TMC og linke inn på FM-antennen i bilen.

    Har TMC egen FM-antenne i disse billene eller går den på felles FM-antenne?
    - 2018 Volvo V90 CC D5 AWD Polestar
    - 2014 Volvo XC70 D4 AWD
    - 2009 Volvo V50 2.0D
    - 2020 Adria Alpina 763UK+
    x Div. Volvo

  3. Takk Haldix takket for denne posten
  4. #228
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Smile

    Man kan trygt si at man blir litt bortskjemt med over 20 DAB-kanaler i bilen. Programmer og musikk for enhver smak. :-)

    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  5. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  6. #229
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansM Vis post
    Ja, du har et poeng der.
    Blir vel nok et adapter hvis dem slukkes for slike meldinger. P4 sier sender TPEG(tmc over DAB) i Norge. DAB til FM-adapter som støtter TPEG og RDS-TMC og linke inn på FM-antennen i bilen.

    Har TMC egen FM-antenne i disse billene eller går den på felles FM-antenne?
    Jeg finner ikke TMC-modul inntegnet i kablingsskjema for MY2008/2009. Fra delekatalog så ser det ut til at modulen får signal fra FM-antenne i bilen. På denne siden ser jeg at TMC-modulen likner samme modul i senere årsmodeller:

    Link: http://www.volvopartswarehouse.com/a...GR-344876.html.

    I kablingsskjema for MY2011 ser man at modulen er plassert under dashbord på venstre side ved A-stolpe.

    Skal man oppgradere til TMC via DAB (TPEG) så vil jeg tro at man trenger ny modul samt tilgang på signal fra DAB-antenne.
    Sist endret av SagaPer; 15/04/15 kl 18:31
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  7. #230
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Den 16. april 2015 kunngjorde norske myndigheter at FM-nettet i Norge slukkes fra 2017. Slukkingen starter i januar 2017 og i løpet av året vil alle regioner være slukket. Enkelte lokalradioer vil fortsatt sende i FM-nettet i avgrensede områder.

    Våre gode svenske naboer som stort sett ikke har DAB-radio i bilen og som heller ikke kjøper DAB-radio eller DAB-prep på nye biler kan risikere å oppleve sin Norges-ferie i 2017 uten å kunne høre på norsk radio.

    Les mer om FM-slukkingen i 2017 her: http://radio.no/2015/04/fm-slukker-region-for-region.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  8. #231
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Den 16. april 2015 kunngjorde norske myndigheter at FM-nettet i Norge slukkes fra 2017. Slukkingen starter i januar 2017 og i løpet av året vil alle regioner være slukket. Enkelte lokalradioer vil fortsatt sende i FM-nettet i avgrensede områder.

    Våre gode svenske naboer som stort sett ikke har DAB-radio i bilen og som heller ikke kjøper DAB-radio eller DAB-prep på nye biler kan risikere å oppleve sin Norges-ferie i 2017 uten å kunne høre på norsk radio.

    Les mer om FM-slukkingen i 2017 her: http://radio.no/2015/04/fm-slukker-region-for-region.
    :(

    Sender deg PM om fiberkabel...

  9. #232
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 2 lengder med original antennekabel til salgs etter DAB-prosjektet. Lengde 1 er ca 3,2 meter lang med hvit Fakra-plugg. Lengde 2 er ca 2 meter og mangler plugg. Fakra-plugger kjøper du på eBay fra Kina. Koster noen dollar pr stk. Husk at fargen på pluggen indikerer forskjellige formål og at pluggen har ulike spor på innsiden alt etter farge. På DAB-modulen skal det sitte en hvit Fakra-plugg og en grå Fakra-plugg. Den hvite pluggen er antenne fra siderute bak via antenne-forsterker og den grå pluggen er kable fra haifinne. Bil uten DAB-prep har ikke kabel fra haifinne og det er derfor aktuelt å sette på en glassantenne på venstre siderute bak. For å sette på plugg i andre enden av kablene trenger du krympetang.



    Jeg skal ha kr 100 for kablene + brevporto kr 35.
    Sist endret av SagaPer; 17/04/15 kl 18:58
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  10. #233
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av way_ Vis post
    Hmm.. Fikk du noe skriftlig tilbud på dette? Jeg ringte Bilia på Økern og de skulle ha 3650,- inkl. moms for å montere i min 11-mod med prepkabler.

    De skulle riktignok ha over 5000,- tidligere, men prisen jeg fikk er fortsatt over 40% høyere enn din.

    Eller er det noe forskjell på monteringspakka på 11-, og 12-modell?
    EDIT 25.04.2015:
    Gjeldende kampanje hos Volvo på ettermontering av DAB+ i bil med DAB-prep er kr 2.499 inkl arbeid, programvare og mva.

    Det er ikke satt utløpsdato for kampanjen.
    Sist endret av SagaPer; 25/04/15 kl 09:55
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  11. #234
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool Det er ikke alltid det er billigere å handle deler hos bilopphøgger

    I forbindelse med tilkopling av strøm til DAB-modul så trengte jeg originale kabelsko til sikringsboks som sitter bak til venstre ved D-stolpe (blå sikringsboks). Der mangler det kabelsko i posisjon for sikring for DAB-modul i sikringsboksen. Jeg tenkte da at det kunne være greit å kjøpe en sikringsboks fra en vraket bil. Sendte forespørsel til noen høggere og fikk svar fra tre firma. To av dem skulle ha kr 600,- og den siste skulle ha kr 800.-

    Så sjekket jeg hva original sikringsboks koster hos Volvo. Den koster kr 86,- (åttiseks kroner). Kabelsko koster kr 19,- pr stk. Jeg kjøpte en pakke med 10 stk kabelsko. Er det noen av dere som trenger slike kabelsko til et prosjekt så bare ta kontakt så kan du få kjøpe en eller flere fra meg (priser eks mva og frakt).



    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  12. #235
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool En del plugger og kabler selges

    Etter prosjektet med ettermontering av DAB-radio så ligger det igjen en del plugger og kabler som selges til interesserte. Send PM og vis til bokstav på bildet og navn på objekt og antall du ønsker. Jeg sender i brev med porto kr 35 i tillegg til pris for delene.



    A: Avisoleringsverktøy for coaxialkabel og antennekabel kr 75 (1 stk)

    B: SMB hun-hun skjøt kr 35 (2 stk)

    C: SMB han-han skjøtestykke kr 150 (1 stk)

    D: SMB han med hylse og senterpinne for montering på antennekabel RG174 kr 35 (10 stk)

    E-K: Fakra-plugger med hylse og senterpinne for montering på antennekabel RG174 kr 35 (13 stk)

    L: Skjøtekabel Fakra hun til SMA han kr 75 (1 stk)

    M: Skjøtekabel Fakra hun til SMB han kr 75 (3 stk)

    N: Skjøtekabel Fakra hun til SMB hun kr 75 (1 stk)
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  13. #236
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Jeg jobber nå med å få montert DAB og
    SUB
    i min 2011 V70 uten DAB-prep, uten sub og med high-performance stereo.

    Jeg har kjøpt noen deler fra Sagaper og jobber for å dokumentere en god løsning. Så langt har jeg kun lett "nede" i bilen, og konstatert at min bil har ingen kabler dratt frem til braketten hvor DAB-modulen skal monteres. Optisk signal må hentes fra forsterker under passasjersetet. Etter å ha kikket på delene jeg kjøpte av Sagaper, og "brukt hue" litt, har jeg kjøpt dette settet: http://www.ebay.com/itm/DENSION-FOA1...item3aa6101f5e

    Dette settet gjør at jeg kan koble meg inn på sløyfen under passasjersetet, og forlenge frem til under baksetet uten å modifisere original kabling.

    Neste steg i prosjektet blir å ta ned deksler i taket slik at jeg ser hva jeg trenger av antennedeler.

  14. #237
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skripis Vis post
    Jeg jobber nå med å få montert DAB og
    SUB
    i min 2011 V70 uten DAB-prep, uten sub og med high-performance stereo.

    Jeg har kjøpt noen deler fra Sagaper og jobber for å dokumentere en god løsning. Så langt har jeg kun lett "nede" i bilen, og konstatert at min bil har ingen kabler dratt frem til braketten hvor DAB-modulen skal monteres. Optisk signal må hentes fra forsterker under passasjersetet. Etter å ha kikket på delene jeg kjøpte av Sagaper, og "brukt hue" litt, har jeg kjøpt dette settet: http://www.ebay.com/itm/DENSION-FOA1...item3aa6101f5e

    Dette settet gjør at jeg kan koble meg inn på sløyfen under passasjersetet, og forlenge frem til under baksetet uten å modifisere original kabling.

    Neste steg i prosjektet blir å ta ned deksler i taket slik at jeg ser hva jeg trenger av antennedeler.
    Det blir spennende dette her. Du får opprette en ny tråd og fortelle historien fra A til Å. Her er noen av mine antakelser:

    1. I bil med original
    SUB
    så ligger DAB-antenne ned til DAB-brakett. I bil uten original
    SUB
    så er denne kabelen ikke lagt ned til brakett.

    2. Dersom du har DAB-antenne støpt inn i høyre siderute så skal du ha en kabel som går fra høyre siderute til venstre siderute. Denne kabelen skal koples inn på ny antenneforsterker (se tidligere post i denne tråden).

    3. Jeg vil anta at det skal strekkes 1 stk DAB-antennekabel frem til
    IAM
    (Integrated Audio Module, radio i midtkonsoll) og 1 stk DAB-antennekabel fra forsterker i taket til DAB-modul.

    4. DAB-antenne nr 2, som egentlig ligger i haifinne), kan erstattes av en Connects2-antenne som du også finner beskrevet i denne tråden. Denne antennen kan monteres øverst og bakerst på venstre siderute og koples til antenneinntak nr 2 på DAB-modul.

    5. Løsning for strøm til DAB-modul finner du tidligere i denne tråden.
    Sist endret av SagaPer; 25/04/15 kl 18:15
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  15. #238
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Kanskje dumt spørsmål men; slik jeg leser koblingsskjema så er det kun FM-signal som sendes frem til
    IAM
    . DAB-signal blir dekodet i DAB-modulen. (Hvorfor skal vi ha antennesignal til to enheter?)

  16. #239
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skripis Vis post
    Kanskje dumt spørsmål men; slik jeg leser koblingsskjema så er det kun FM-signal som sendes frem til
    IAM
    . DAB-signal blir dekodet i DAB-modulen. (Hvorfor skal vi ha antennesignal til to enheter?)
    Det er et resonnement ut fra det faktum at det går ut 2 stk antennekabler fra hvit dobbel Fakra-plugg på antenneforsterker i taket. Den ene går til DAB-modul og jeg antar at den andre går til
    IAM
    . Jeg har sett et bilde av en brukt
    IAM
    på nettet og denne har 1 stk dobbel inngang for hvit Fakra (DAB) og 1 stk grå Fakra. Sistnevnte kan være FM-inngang (det går 1 stk FM-kabel ut fra antenneforsterker i taket). På DAB-modul er inngang nr 2 med grå Fakra-plugg DAB-antenne nr 2 (fra haifinne, beskrevet i koplingsskjema).

    Det er mulig at du må finlese koplingsskjema for bilen som du finner tidligere i denne tråden.

    Sjekk bilder på denne linken http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Vol...-&-Stereo/Alla

    Sist endret av SagaPer; 25/04/15 kl 19:09
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  17. #240
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

  18. #241
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Er ute i bilen min nå. Haifinne er dummy. (jeg har ikke
    RTI
    ) er den andre antennekabelen du snakker om til
    RTI
    kanskje? FM for trafikkmeldinger?

  19. #242
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skripis Vis post
    Er ute i bilen min nå. Haifinne er dummy. (jeg har ikke
    RTI
    ) er den andre antennekabelen du snakker om til
    RTI
    kanskje? FM for trafikkmeldinger?
    I koplingsskjema går det frem at at DAB-antennekabel fra haifinne skal gå til DAB-modul. I min bil er det kun kabel for
    GPS
    som er tilkoplet haifinne. Haifinnen er altså ikke i versjon med DAB/
    GPS
    /GSM.

    Kabel fra høyre siderute med DAB-antenne skal gå over til venstre siderute ved forsterker. Der skal det ligge en gul Fakra-plugg for tilkopling til antenneforsterker med DAB-støtte. Pluggen ligger med et klips på karosseriet.
    Sist endret av SagaPer; 25/04/15 kl 19:14
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  20. #243
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Da har vi forsket litt på min brors bil som har fabrikkmontert DAB. Jeg får ikke all info du legger ut her til å stemme med det vi ser, så jeg fortsetter å mase her.

    Min brors bil har haifinne med 3 tilkoblinger, men kun en er i bruk. Denne ser ut til å gå til antenneforsterkeren.
    Min bil har antenneforsterker med kun 2 koaksledninger inn- og ut, min brors bil har 2+2 koaks bakover og en enkel foran som da sannsynligvis er DAB fra haifinnen.

    Du skriver DAB i høyre siderute. Mener du original eller den du ettermonterte?
    Våre biler har like sideruter. 4 tråder i høyre siderute, denne er tydelig merket med AM/FM. Venstre siderute har 2 kretser med antenner - 4 tråder identisk til høyre, og en krets til vi ikke vet hva er. Begge kretser er koblet til antenneforsterker.

    Min brors bil har begge antenneledninger ved DAB-modul koblet til. Vi fikk ikke tid idag til å spore disse. Jeg har dog en teori om at dette er DAB+FM, hvor FM brukes til trafikkmeldinger. Min bror har som nevnt hele 4+1 koaks på antenenforsterkeren, så det er litt å spore på. (Han har ikke
    RTI
    .)
    Venstre siderute er like i våre biler.

  21. #244
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Før jeg kommenterer videre så hadde det vært fint om du la ut bilder fra din brors bil slik at vi ser hvordan en bil med original DAB-installasjon ser ut. Ta gjerne bilder som matcher mine bilder fra tråden slik at vi kan se forskjeller på en bil MED og UTEN original DAB-radio.
    Sist endret av SagaPer; 25/04/15 kl 21:01
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  22. #245
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    For ordens skyld: jeg har delenummer 31282409 på antenneforsterker. Ser at denne er ulik fra din originale, sikkert fordi jeg ikke har
    RTI
    .

    Det ble ikke tatt noen bilder, det begynte å bli mørkt+regne+middagen var klar. Har planer om å pille mer på DAB-bilen i morgen - hele baksetet + + + må ut skal vi bli klokere nå.

    Min teori om virkemåte og kobling av antenner i x70 er følgende: DAB tas kun inn gjennom haifinne. AM/FM-antenne finnes i begge sideruter. Hva krets #2 i venstre siderute er til aner jeg ikke.

    16/47 på koblingsskjema er haifinne.
    16/16 på koblingsskjema er antenneforsterkeren.

    Men basert på dette og koblingsskjema, ser det ut som at DAB-signal går uforsterket til DAB-modulen.
    Sist endret av skripis; 25/04/15 kl 21:15

  23. #246
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Det kan også tenkes at det er ulike konfigurasjoner i bilen i forhold til ekstrautstyr. Min bil har Premium Sound System med original
    SUB
    -woofer, Rear Seat Entertainment (
    RSE
    ) og navigasjon.

    Jeg har ikke byttet rute på høyre side bak. Legger ved tre bilder som viser høyre siderute med antennetilkopling og venstre siderute med original antenneforsterker i taket (bilde tatt før jeg byttet forsterker). Den gule pluggen som skimtes i bakgrunnen er antennekabel fra høyre siderute. Det var da jeg koplet til denne på ny forsterker at jeg fikk signal i DAB (tilkoplet hvit Fakra på DAB-modul). Før dette hadde jeg bare testet DAB-modulen med en passiv Connects2 antenne. Planen er nå å kople til en ny versjon av Connects2-antennen med 12 volt mating i venstre siderute slik at bilen har DAB-antenne på begge sider.





    Sist endret av SagaPer; 26/04/15 kl 10:34
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  24. #247
    Registrerte brukere skripis sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Har du sjekket hvilke tilkoblinger som er i bruk på haifinnen?

  25. #248
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skripis Vis post
    Har du sjekket hvilke tilkoblinger som er i bruk på haifinnen?
    På min haifinne så er det kun
    GPS
    som er tilkoplet. Jeg har sjekket artikkelnummeret på innmaten (synlig i taket) og denne enheten har kun
    GPS
    . Noter nummeret på haifinnen og så søker du opp dette på nett. Jeg har tidligere i denne tråden beskrevet de ulike versjonene av innmaten i haifinnen.

    Fra post 213 i tråden: Haifinne har 1 stk antennekabel tilkoplet og denne er lilla (Fakra-plugg). Dette er tilkopling for navigasjon (
    GPS
    ). Mobilantenne er ikke integrert i haifinnen da bilen ikke har original GSM-telefon (mobil kun via Bluetooth). Det ligger ikke kabel for DAB frem til haifinne. Varenummer på haifinne er 31210327 (kun GSM). Innmat i haifinne finnes i 5 versjoner.

    Sist endret av SagaPer; 26/04/15 kl 11:30
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  26. #249
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool Diverse plugger og kabler til antenner i V70/XC70 selges etter DAB-prosjektet

    Samlet tråd for salg av komponenter etter DAB-prosjektet finner du her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...r-DAB-prosjekt
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  27. #250
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    På en tur på landeveien i dag med NRK
    P2
    på DAB-radioen, ble plutselig sendingen avbrutt av en trafikkmelding fra NRK. Trafikkmeldingen dukket opp merket som FM i displayet. Den talte meldingen fra NRK Trafikk varte noen sekunder og deretter gikk radioen tilbake til å spille av NRK
    P2
    på DAB igjen. Så da fungerer altså innstillingen FM Trafikk som er en del av menyvalgene for DAB-radio. Dette var dagens trafikkmelding. :-)
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  28. Takk skripis, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
Side 10 av 13 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Forskjell på 2008 og 2009 xc70 d5
    By jatsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 31/12/11, 15:58
  2. Serviceintervaller på 2009 xc70 D5
    By jatsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 06/12/11, 23:47
  3. Oppgradering av radio/høytalere i S40N
    By Mats in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 1
    Siste post: 22/07/10, 21:46
  4. Oppgradering av XC70 understell, bremser?
    By RoJo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 23/06/10, 15:39

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •