Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 24 av 24

Tråd: Veldig irritert... 240

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard Veldig irritert... 240

    Irriterer meg over at selgeren av 240:ien har lurt meg.. Bilen ble EU-Godkjent 2 dager før jeg kjøpte den. Og selger sa den var rustfri..

    Nå 3mnd etterpå, viser det seg at teip og lakk/tectyl har blitt flittig brukt for og skjule store rusthull, veldig..veldig bra desverre.. Fant også ut at bakdøra var sparklet og lakkert, dårlig jobb selvfølgelig, så sparklet har begynt og sprekke. Virker som om fyren var interisert i og tjene penger, og "satte" istand bilen før salg. En ordinær naf bilkjøpskontrakt ble underskrevet.. Kan jeg fortsatt heve kjøpet tro? Eller har jeg noe og gå tilbake på? Er det noe jeg kan gjøre?

    Mvh: Frustrert naiv kjøper
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  2. #2
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Uff. :( Står løftene om tilstand og rustfrihet skriftlig i kontrakten...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Bilder av tape og juksereparasjoner er greie å ha dersom selger krangler.
    Selger har da klart forsøkt å skjule feil og mangler, og det i seg selv er mere enn nok til å få hevet kjøpet.

    Vil tro du har en god sak i en eventuell tur til konfliktsrådet.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Skal se hva jeg får gjort jeg :-) ville bare prøve å sjekke med dere om dere hadde noen gode råd.. Er litt kjipt å kjøpe en bil som er "strøken" i 3mnd.. :P Skal få tatt noen telefoner på mandag og høre litt
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  5. #5
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Er du lovd en strøken bil,men har fått en rustholk så mener jeg du har sak
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Er du lovd en strøken bil,men har fått en rustholk så mener jeg du har sak
    Er jo egentlig det som er hele case'n :-) Jeg er utdannet billakkerer og oppretter, så det er en grei jobb for meg og skifte kanalene og fjerne rusta. Men som du sier, jeg ble lovd en strøken bil uten rust, noe som visste seg og være langt ifra sant.. desverre :P Hvem er det best og få snakket med om saken? Selger? Eller forbrukerrådet eller noe kanskje? Bare for og få kartlagt hva jeg kan kreve f.eks?
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  7. #7
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg ville prata med selger først og informert han om at den ''strøkne'' 240'n er en drittbil full av rust..hvis han nekter deg å heve kjøpet da,ville jeg prate med politi eller konfliktråd tror umulig du kan tape med det Hvis du vil ha bilen og fixe den skjøl kan du jo høre med selger om du kan få refundert noe av det du gav for bilen
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  8. #8
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Eg ville først tatt kontakt med selgar og viss han ikkje er samarbeidsvillig kan du ta kontakt med forbrukarrådet eller kva dei kallar seg. Det er vist ei lov om at kjøparen har undersøkelsesplikt, also at du skal undersøka vara før kjøp, det har du sikkert gjort og, men det hjelper jo ikkje når han har skjult manglane for deg. Men selgaren har opplysningsplikt. Han har plikt til å opplysa om feil og manglar. Ikkje berre har han latt vera å opplysa om dei, han har til og med skjult dei og sagt at bilen er rustfri. Viss det ikkje står nåke om at han er rustfri i kontrakta er det jo ikkje so lett å bevisa det, men at han har skjult rusten for deg er jo lett å bevisa, og då sier det seg jo sjølv at han ikkje har sagt nåke om det heller.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Var akkurat det jeg tenkte :-) Jeg taper jo ikke noe på det uansett. Får jeg ikke refundert noe i det heletatt, så er det iværtfall værd forsøket. Ble så irritert idag når jeg fant utav det, at selger nesten fikk besøk ;D Skal se hva jeg finner ut på mandagen. Kan komme med en liten oppdatering her da Takker for svar
    Sist endret av V0lv0; 21/04/12 kl 22:12
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Eg ville først tatt kontakt med selgar og viss han ikkje er samarbeidsvillig kan du ta kontakt med forbrukarrådet eller kva dei kallar seg. Det er vist ei lov om at kjøparen har undersøkelsesplikt, also at du skal undersøka vara før kjøp, det har du sikkert gjort og, men det hjelper jo ikkje når han har skjult manglane for deg. Men selgaren har opplysningsplikt. Han har plikt til å opplysa om feil og manglar. Ikkje berre har han latt vera å opplysa om dei, han har til og med skjult dei og sagt at bilen er rustfri. Viss det ikkje står nåke om at han er rustfri i kontrakta er det jo ikkje so lett å bevisa det, men at han har skjult rusten for deg er jo lett å bevisa, og då sier det seg jo sjølv at han ikkje har sagt nåke om det heller.
    Nei, og det jeg lurer veldig på, er hvordan han kunne få den igjennom EU-Kontrollen 2 dager før jeg var der? Han har sikkert bekjente på verkstedet eller noe, mistenker jeg iallefall. For den bilen der har aldri kommet igjennom eu-kontrollen med ett hull på 15cm i diameter midt i kanalen!
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  11. #11
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Men viss han har teipa det og tektylert oppå er det vel ikkje sikkert dei såg det viss det gjek litt fort?
    Ja ring til han du kjøpte bilen hos først, det er det forbrukarrådet kjem til å be deg gjera når du ringer til dei, so då er det jo greit å allerede ha gjort det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    reis hjem til selger og snakk med han, tipper det er større sjangs for at han betaler for seg da blir lett for han og være bråkjekk over tlf, men kanskje ikke like lett om du besøker han med bilen

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V0lv0 Vis post
    For den bilen der har aldri kommet igjennom eu-kontrollen med ett hull på 15cm i diameter midt i kanalen!
    Jo faktisk.
    Så lenge det ikke er metallbiter som stikker ut og er til fare, så er kanalrust noe som er "tillatt"
    Ref: Verksted som driver med blant annet EU.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #14
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Kanalane er jo berande so det er jo grenser for kor mykje rust dei godtek.
    Viss han ikkje bur so longt veke kan du jo ta ein tur ja
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Rust i bærende konstruksjon på biler har vell aldri vært tillatt på Eu-Kontroll? Har hatt flere biler som ikke har kommet igjennom eu pga akkurat det tidligere også :P

    Back to topic; Selger hadde bilen i over 20 år, sier han selv iallefall, og da går jeg utifra at han f.eks visste at den ene bakdøra er sparklet opp og lakkert? Det er vell noe jeg bør få vite. For det er gjort så dårlig jobb, at jeg kan rive av sparklet på døra, og det renner rust vann ut.. Men da jeg kjøpte bilen, så det jo såklart perfekt ut.. Virker som om han i all hu og hast, bare har gjort "billig" arbeid på bilen rett før salg. Han har tilogmed kjøpt skjermbuelister, for og skjule rustbobler i hjulbuer :P
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Kanalane er jo berande so det er jo grenser for kor mykje rust dei godtek.
    Viss han ikkje bur so longt veke kan du jo ta ein tur ja
    Det er også ett problem... Han bor ca. 4timer, og 2 ferger unna, noe som kommer til og koste meg mer enn det smaker..
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  17. #17
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    er vel §19, som er gjør seg gjeldende her "§ 19. Ting solgt « som den er ». Auksjonssalg.

    (1) Selv om tingen er solgt « som den er » eller med liknende alminnelig forbehold, foreligger mangel når
    (a) tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet,
    (b) selgeren ved kjøpet har forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold ved tingen eller dens bruk som han måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å rekne med å få, såframt unnlatelsen kan antas å ha innvirket på kjøpet, eller [/B]

    http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-004.html#18
    Jeg ville hørt med forbrukerrådet først da du kan fortelle selger hva du fikk som svar fra de. At du har kontakta de kan "skremme" selge rtil å gjøre opp for seg.

    Hadde et tilfelle her i fjor når vi solgte vectraen hvor kjøper kom med utbedringsliste på div. på 38k(bilen solgt for 18k) hvor han ville ha dekt rep/penga tilbake. Kontakta forbrukerrådet som sa han ikke hadde noe sak på så gammel bil. Da han blei fortalt dette så ville han ha 10k, så 5k tilbake. Han fikk tilbake 1500(tilsvarende om.reg) som regn "goodwill". Han angra sikkert for at han ikke pruta så prøvde seg.

    Hadde motsatt tilfelle her

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V0lv0 Vis post
    Rust i bærende konstruksjon på biler har vell aldri vært tillatt på Eu-Kontroll? Har hatt flere biler som ikke har kommet igjennom eu pga akkurat det tidligere også :P

    Back to topic; Selger hadde bilen i over 20 år, sier han selv iallefall, og da går jeg utifra at han f.eks visste at den ene bakdøra er sparklet opp og lakkert? Det er vell noe jeg bør få vite. For det er gjort så dårlig jobb, at jeg kan rive av sparklet på døra, og det renner rust vann ut.. Men da jeg kjøpte bilen, så det jo såklart perfekt ut.. Virker som om han i all hu og hast, bare har gjort "billig" arbeid på bilen rett før salg. Han har tilogmed kjøpt skjermbuelister, for og skjule rustbobler i hjulbuer :P
    OT: Så lenge bilen ikke siger av skaden, så er det greit. Tror på han som driver det verkstedet jeg altså.

    Som det sies her så er dette å forsøke å skjule feil noe som straks rammes av lovverket ja.
    Så det er i grunnen en relativt grei sak trådstarter har å gjøre med her.
    Heving av kjøpet vil nok bli innvilget av forliksrådet der du bor.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  19. #19
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    OT: Så lenge bilen ikke siger av skaden, så er det greit. Tror på han som driver det verkstedet jeg altså.
    Hm, ikke at jeg har videre peiling på hvor yttergrensene går, men det der synes jeg i utgangspunktet høres ut som en vel lav standard å legge seg på.

    Ellers må det være vel verdt å prøve seg på en sak i dette tilfellet, når det er så åpenbart at det har blitt gjort innsats for å skjule feil (rust) som må ha vært kjent.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  20. Takk V0lv0 takket for denne posten
  21. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Kjip sak dette ja.

    Dessverre er det somregel sånn at hvis man blir forespeilet at noe er strøkent, så er det sjeldent det. Det er tatt opp mange ganger før, men ordet "strøken" er det mest missbrukte ordet når det gjelder bruktbiler. Nå vet ikke jeg hvor langt din er gått, men om den har et par hundre kilometer på baken, sier det seg jo selv at den ikke kan være strøken. Noen vil sikkert påstå det, men der er jeg veldig uenig.

    Uansett, jeg tror du vil ha en god sak hvis du får lagt frem alle bevis på ting som er jukset med. Har du ikke tilgang på løftebukk, så drar du bare til en bensinstasjon eller til NAF, så filmer du eller tar bilder mens du pirker på de "rustreparasjonene" selger har gjort. Da kan både selger og verksted bli stilt til ansvar for at bilen gikk igjennom EU-kontroll.

    Men hvis du er billakkerer og oppretter, hvorfor sjekket du ikke dette før du kjøpte bilen? Det pleier da ikke ta lang tid for fagfolk å se om noe er amatørmessig utført, for når det er gjort "fort og gæli" på et karrosseri, er det somregel ganske lett å se.

    Jeg kjører den regelen at jeg aldri kjøper en bil uten å ha hatt den på bukk først. Da er det bare å heise opp, ha med seg en syl, lommelykt og en magnet så er man klar for å avdekke de fleste grove feil. Ser jeg da sølvteip eller masse nysmurt tectyl under bilen, pleier jeg å snu, med mindre selger kan dokumenter med bilder etc hva som er gjort. Hvis selger sier "Nei det der, det er noe rust jeg fjernet her for en liten stund siden, så det er ikke noe å tenke på.." så blir i alle fall jeg skeptisk. Mange som tror at rust ikke finnes, så lenge man ikke ser det fordi det er et nysmurt lag med Tectyl eller annen understellsmasse på utsiden.
    Sist endret av Daniel V; 22/04/12 kl 02:37
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Trondheim, Norway, Norway
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Kjip sak dette ja.

    Dessverre er det somregel sånn at hvis man blir forespeilet at noe er strøkent, så er det sjeldent det. Det er tatt opp mange ganger før, men ordet "strøken" er det mest missbrukte ordet når det gjelder bruktbiler. Nå vet ikke jeg hvor langt din er gått, men om den har et par hundre kilometer på baken, sier det seg jo selv at den ikke kan være strøken. Noen vil sikkert påstå det, men der er jeg veldig uenig.

    Uansett, jeg tror du vil ha en god sak hvis du får lagt frem alle bevis på ting som er jukset med. Har du ikke tilgang på løftebukk, så drar du bare til en bensinstasjon eller til NAF, så filmer du eller tar bilder mens du pirker på de "rustreparasjonene" selger har gjort. Da kan både selger og verksted bli stilt til ansvar for at bilen gikk igjennom EU-kontroll.

    Men hvis du er billakkerer og oppretter, hvorfor sjekket du ikke dette før du kjøpte bilen? Det pleier da ikke ta lang tid for fagfolk å se om noe er amatørmessig utført, for når det er gjort "fort og gæli" på et karrosseri, er det somregel ganske lett å se.

    Jeg kjører den regelen at jeg aldri kjøper en bil uten å ha hatt den på bukk først. Da er det bare å heise opp, ha med seg en syl, lommelykt og en magnet så er man klar for å avdekke de fleste grove feil. Ser jeg da sølvteip eller masse nysmurt tectyl under bilen, pleier jeg å snu, med mindre selger kan dokumenter med bilder etc hva som er gjort. Hvis selger sier "Nei det der, det er noe rust jeg fjernet her for en liten stund siden, så det er ikke noe å tenke på.." så blir i alle fall jeg skeptisk. Mange som tror at rust ikke finnes, så lenge man ikke ser det fordi det er et nysmurt lag med Tectyl eller annen understellsmasse på utsiden.
    Er helt enig i det du sier! Og det virket jo for godt til å være sant. Og det var det jo selvfølgelig. Bilen så helt strøken ut, kunne ikke se noe galt noen plasser. Virket egentlig veldig bra gjort. Men det holder jo ikke lenge når det er jalla reperasjoner.

    Så feilene har begynt og dukke opp først nå. Veldig kjipt egentlig. Og siden bilen hadde vært på Eu-Kontroll 2 dager før jeg var der, og jeg fikk sett mangellappen, fattet jeg ikke mistanke engang. F.eks den ene bakdøra som er rettet og sparklet, la ikke merke til det når jeg kjikka på bilen engang. Helt til sparkelt begynte og sprekke, og det rant rustvann ut. Og kanalene er jo svart, så det kan være noe stålplast eller noe som er brukt der. Og lakkert over. Hadde ikke sjans til og se det, og ble iallefall ikke informert om det. Tectylen på bilen virket ikke så veldig ny, men når jeg fikk sjekka bilen på bukk når jeg kom hjem, la jeg merke til at tectylen "bulet" ut noen plasser, så jeg skrapa den bort, og ble ikke overasket over at rust var problemet.

    Selger sa jo bilen var så godt som rustfri. Å han viste meg den rusta som var på bilen, og det var bare noen rustbobler under frontruten. Jeg ante fred og ingen fare som sagt. Men jeg skal prøve å få gjort noe med dette så fort som overhodet mulig.

    Kan komme med en oppdatering på saken på mandag, når jeg får tatt noen telefoner.

    Takker for svar :-)
    Volvo 740GL B230K 1987 - Bruksbilen
    Volvo 240GLE B230A 1986 - Raggarbil

  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Hm, ikke at jeg har videre peiling på hvor yttergrensene går, men det der synes jeg i utgangspunktet høres ut som en vel lav standard å legge seg på.

    Ellers må det være vel verdt å prøve seg på en sak i dette tilfellet, når det er så åpenbart at det har blitt gjort innsats for å skjule feil (rust) som må ha vært kjent.
    Saken her er helt klart verdt å følge opp.

    At det kan godkjennes med rust i kanaler har faktisk ikke noe med den å gjøre. Det er nettopp selgers klare forsøk på å skjule rusten som er greia her. Og da spiller det faktisk ingen rolle om EU er i orden faktisk.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  24. #23
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er to forskjellige ting - EU-godkjenning er ikke noe tilstrekkelig forsvar hvis det tydelig har blitt jukset med tilstanden og informasjonsplikten.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juli 2011
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    2306
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Ut fra det du forteller, så er er vel dette en ganske klar sak sånn juridisk sett, selger har brutt informasjonsplikten og klart forsøkt å gjemme bort eksisterende feil, og da har du retten på din side enten du vil ha en prisreduksjon eller om du vil heve kjøpet.

    Det jeg ville gjort er følgende, omtrent i denne rekkefølga: Kontakt vedkommende som har solgt deg "vraket" først, om dette ikke fører noen vei, kontakt forbrukerrådet på 03737, de kan hjelpe deg videre. Om alt "går i stå", så har Jussbuss folk som gjerne hjelper deg helt gratis - Kontakt dem på 22 84 29 00 (www.jussbuss.no) - De ringer gjerne opp selger for deg også om nødvendig, og gir deg også gode råd og tips du kan bruke videre.

    Ville også tatt turen til biltilsynet med vogna sammen med eu-godkjenninga - mulig at du på den måten kan få gitt verkstedet som har godkjent dette en solid smekk på lanken her.

    Lykke til!
    Nuværende bil: 2001 Volvo S60 2.0T
    Volvoer jeg har eid: 1998 Volvo V70 - (Solgt) - 1990 Volvo 240GL Stasjonsvogn (Solgt) - 1984 Volvo 240GL Stasjonsvogn (Vrak - rust...) - 1990 Volvo 760GLE (Solgt - angrer...) - 1978 Volvo 244GLE (Solgt - angrer...) - 1975 Volvo 244DL (Vrak - kollisjon)
    Pluss en haug andre biler (24 med alt...)

Lignende tråder

  1. 240 går veldig dårlig..?
    By M.Engelsen in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/01/12, 21:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •