Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 30 av 30

Tråd: Volvo Vida Dice

  1. #26
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimmen Vis post
    Ladder, hvilken bruker du? fulgte ikke med noe til meg.
    Har PC med svært dårlig batteri nemlig så får max sitte i bilen 20 min jeg.

    Det jeg sliter med er at når jeg kobler
    DICE
    til bilen, og i PC skjer det absolutt ingen verdens ting.
    Normalt hører man ett lite pling i PC når man kobler til USB, men ikke når jeg plugger i
    DICE
    .

    Har prøvd og reinstallere software flere ganger, prøvd både
    VIDA
    2011 og 2013 uten bedring.
    Fant en ladder med lite strømutgang liggende hjemme som jeg prøvde med. Var til en ekstern hardisk. Fungerte greit til meg. Bruker en 7 år gammel pc som jeg la inn windows på nytt på. La inn vida før alle oppdateringene kom inn på pcen. Funker knirkefritt. Kjøpte nytt batteri på ebay så den holder i 1,5 til 2 timer
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    Hof, Hedmark
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    "Gammel tråd" men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med Vida og Windows7... har prøvd å innstalere Vida med windows7 pro 64 bit dette fungerte en stud helt til det kom en oppdatering.. da fikk jeg ikke kontakt med dice etter dette, Vida virker heller ikke helt som det skal da jeg ikke får logget meg ut der ifra, har dette på kontor pc'n enda. Løsningen er å legg inn WM Ware å kjøre xp virituelt, man setter jo opp hvordan den virituelle pc'n blir specet hvor mye ram hvor mange cpu kjærner/cores den skal ha. så hvis man har en laptop som ikke er helt utdatert (min 6gb ram) så setter man av ca 3,5GB ram til den virituelle pc'n i WM. har kjørt vida på en 5 år gammel Acer time line med en 1,4Ghz dual cpu og 8 gb ram å det gikk helt fint helt til den takket for seg her i vinter. (forvennt ingen racer men det går). har nå satt opp vida på en hp pc til 4k som gjør jobben uten å mukke. så det trenger ikke koste buksa,skjorta og det hvite ut av øye for å få dette opp å gå å få det til å fungere. OBS! SKYPE MÅ VÆRE DEAKTIVERT vida tryner hvis skype surrer og går i bakrunden...
    Sist endret av Sotengel; 07/04/14 kl 19:47

  3. #28
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker vida 2012d, med win7 x64 enterprise. Trikset er å ikke oppgradere IE (ikke høyere enn ie9), samt bruke java og all sql-dritten som installeres av vida. Fikk selv problemer med at dice ikke ble gjenkjent av vida hvis jeg oppgraderte java til nyeste versjon FØR jeg installerte vida. Etter at vida var installert (med javaversjonen som hører med) kunne jeg legge inn nyere java uten problemer.

    *Edit; Sotengel, jeg tror du støtte på samme problem som meg, og det var java som var problemet. Du fikk bare et rødt kryss der hvor dice-rullegardinen skal komme i vida ja?
    Sist endret av eab; 07/04/14 kl 20:16

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    Hof, Hedmark
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    Dice vinduet er gråa ut (i mangel på et bedre ord) har formatert kontor pc'n så der er det ikke lengere,men har det liggende på en pc til,skal jeg bare slitte all java og legge inn vida på nytt? i8 er inne (bruker ikke ie til noe annet alikevel så den saken er biff) men har WM Ware og xp pro fil liggende ferdig oppsatt med vida så hvis det tryner bruker jeg bare den igjen

  5. #30
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Denne tråden stenges pga at det strider mot paragraf §6, kap.3:

    §6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
    Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...%C3%A5-forumet
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Vida DICE software fra ebay?
    By GMV in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 17/01/16, 00:36
  2. Vida uten dice?
    By aeshj in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 14/06/11, 08:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •