Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 1 av 10 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 227

Tråd: FinnjSpinnj`s VOLVO 740 Bruksbilprosjekt!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Red face FinnjSpinnj`s VOLVO 740 Bruksbilprosjekt!

    Daylight Turbo Cruiser

    [IMG][/IMG]





    Kjøpte bilen av en kompis og skulle bare ha den som bruksbil, men så ballet det bare på seg, og ble mer og mer ta en titt og se forandringen

    Fakta:

    1987mod k-motor og blått kjedlig interiør, = kjedlig bil..

    Så har jo jeg brukt endel tid og penger på denne bilen så da må den jo bli bra !

    Snart klar for godkjenning av Fk motor og senk !











    [IMG][/IMG]
    Her er et av bildene da den ble kjøpt.. Sliten gammal K-Motor .. Som fort ble montert en A forgasser på


    Enda et bilde av den..

    [IMG][/IMG]
    Og enda et bilde av den Fin Høyde ? NEI. men greit utgangspongt for en bra bil Minimalt me rust, bra kanaler og alt.

    [IMG][/IMG]
    Fikk trykt på Luisi-rattet og lakka listene på dash i samme farge som bilen alt de blåe i dash er lakkert sort silkematt.. med lakk ifrå europris.. for jeg ikke gadda og skifte ut

    Jeg fikk med noen kjekke deler på kjøpet Addon framme. Kvite blink å snowcap og dette fekk jeg lakkert på bilverksted.. han var ikke fornøyd med grunnarbeidet. men problemet var at han tynnet ut lakken alt for mye .. Har jo bilder av ferdig lakkerte deler
    [IMG][/IMG]
    Der har vi det ! ble en del masing på lakkerer for han gadda å lakkere, men ! ferdig produkt !

    [IMG][/IMG]
    Da tengte jeg som så at jeg må legge ut bilder av hvordan bilen ble, med lakkerte speil og div... bildene taler vel for seg selv Er vinter enda.. så tengte addon framme kunne ligge på hylla litt til

    Så ! ble det litt testing og montering av "ekstralys"
    [IMG][/IMG]
    De ble 1000metringer inne i grillen som jeg har bårret hull i og såtte inn lyspærer fra speedometeret til en Suzuki Tsx.. koblet til grøftelys, og bruker 1000metringene bare til parklys

    Resultatet ble som så.

    Som dere og ser. har jeg fått klistermerke i frontrute !


    Vart litt lei av høyden på bilen.. så jeg fikk noen Kappede Lesjø og satt på framme resultat :

    så ble det et helvetes stuk på bilen.. noe som IKKE er fint på en 740.. men kjørde med det en stund.

    Jo.. tar ting litt etter litt..
    [IMG][/IMG]
    Fikk jo kappet 1,5 ring bake og.. så og si fornøyd med høyden. ikke alt for lav. men passe for desse veiene her !!



    [IMG][/IMG
    Her er et lite stemningsbilde av bilen her er den ryddet og vasket ! klar for en helg på Bjorli

    [IMG][/IMG]
    Jo jau.. Felger ble no kjøpt til bilen Super dtm 17" Vart vell meir julegave til meg selv
    Her er dem nettop vasket etter henting. dekk med lavere profil er i hus



    [IMG][/IMG]
    Fikk vindavisere både framme og bak med en kompis desse var stygge og oppripa.. så dem ble lakkert svart matt :P

    Slenger ut flere bilder av bilen, Ettersom det er lite snøv i sikte.. tok jeg å monterte addon framme og vindavisere.
    Bildene taler for seg selv
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]



    Såå... ble det fint nok vær i sikte til å begynde å tenke på nye dekk på sommerfelgene.. dette ble lakt om på verksted klokken 1. om natta men klarde IKKE å vente.. nye hjulmuttere fra pedersens-racing var i garasjen. og dermed ble det til at jeg la om til sommerdekk klokken 3 om natten






    Vart vell ikke alt for gale ?

    Etter litt om og men. så vart jeg gaanske pisslei forgassermotor.. bruker mye.. og lite effekt..
    Dermed vart det handlet en B230FK som jeg tengte hadde vert fint i bilen
    Bilder av motor:


    Som dere ser ... er den skitten og fæl:P endel vask og gnikking må til
    Og en bitteliten service før den puttes i bilen :P Nytt oljefilter og registerreim ble handlet til motoren. hadde planer om å skifte noen pakninger på den med.

    Så var det bare og starte litt nedplukking av motor.. Fikk litt hjelp av en kompis som vi kaller "ji faen da"

    Etter en stund med skruing og gnikking. så den slik ut



    Her er et lite stemningsbilde utenfor garasjen jeg låner meg plass i

    på det bildet ser dere og hva slags vær vi har på sunnmøre.. Regn regn regn .. yay..

    Fikk lakkert bunnpanne:


    Plukket av begge motorfestene, og feste til dynamo og diverse smådeler
    tok dem med på jobb og sandblåste delene. la på et strøk med sinkspray og et tynt lag med klarlakk :P

    MORE TO COME !!!
    Sist endret av Finnjspinnj; 28/01/13 kl 23:19

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut dette ta en halv ring til på fjørene forran og bak å litt lys sotfilm på alle rutene så bli det gull

    kansje den har kledd en litt diskre takvinge og?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Jo ! Takvinge er vurdert men har litt dårlig med penger for tiden :P Er bare en fattig lærling men tar ting litt etter litt

  4. #4
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Syntes den var pen akkurat som den er, bra jobba !!

    Takvinge har ikke noe å gjøre på en sedan...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Har hatt en plan om takvinge, men er på utkikk etter addon side å addon bak :P muligens få noen til å lakkere noen baklykter, så jeg får helrøde baklykter ! kommer en pakke med motordeler nå,
    Vannpumpe,pakninger til turbo,turbo-Clutch, registerreim og slike deler :P !

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Slenger ut et bilde av forge helgs tur til Ørsta
    [IMG][/IMG]

    Så idag den 27.03.2012 fikk vi en pakke
    [IMG][/IMG]
    I pakken fikk vi ny clutch,vannpumpe,registerreim og diverse pakninger til FK motoren

    Er Nå på Jakt etter et LH2,4 motorelnett til en 240 etter 89 ROP UT OM DERE HAR !

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    [IMG][/IMG]
    Slik står motoren nå. med ny registerreim og vannpumpe. fikk byttet en simring på kammen og.
    Plukket av turboen, for der var en pinbolt som var knekt på ekoshuset, Tengte og ta den med på jobb å få borret ut pinbolten
    da er det bare og sette på turbo igjenn og få på oljereturen med nye pakninger, så er motoren klar for bilen (omtrent) Trenger LH2,4 Elnett til Volvo 240 !

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    I dag ble det litt skruing bare pittelitt Fikk satt på turbo, med nye pakninger på oljeretur, og diverse
    Bilder av motor: nå, med turboen påmontert
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Liten søt turbo, men for holde ;P Fikk ut bolten, som var en rustfri skru .. det er jo kjempesmaaart ! Men, etter mye borring og banning.. fikk vi den ut og ny pinbolt ble satt inn.

    [IMG][/IMG]
    Nytt oljefilter: WIX gode saker ! .. kjøpt på bilextra 77kr. Som dere ser er jeg ikke perfeksjonist.. gidder ikke å male oppat blokk og div.. litt skitten for den baaare værraa!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått kjøpt meg LH2,4 elnett.. kommer i posten snart håper jeg! så da blir det og skifte motor en helg

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut detta her.. forsett med update
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Påskeupdate !
    Vi var jo i Strømstad med en gammel og god Volvo 264 (General-aasen`s) bil. Var en kar so spurde, Hvorfor i hælvete har dere vinterdekk` a ?! -Vi kjeme no ifrå sunnmøre ! der e snøv der !
    [IMG][/IMG]
    Vegvesenet var helder ikke så glad i bilen da vi vart stoppet på grensen til sverige
    [IMG][/IMG]





    Jess ! menst jeg venter på elnettet. som sikkert kommer ut i uken.. så har jeg drevet litt interiørfakter i bilen
    fikk noe "teddystoff" med en kompis,(General-aasen) på forumet. han hadde noe liggende til overs fra en høytalerkasse.. så hadde jeg et komplett sett med blåe dørpanel.. eller "pappgreiene" inni dørene..
    desse vart trekt opp
    [IMG][/IMG]
    Ser jæævlig harry ut, men egentlig helt greit, mye bedre enn dem som var der før !
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Tøft ? Hva synest dere ?


    Slenger også ut andre bilder av interiør.. skulle hatt svart dørkteppe.. ja jeg vet !
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Hva synest dere ? Ok.. ?
    Sist endret av Finnjspinnj; 10/04/12 kl 22:24

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Jaggu ein flott garasje gitt, hehe...Bra noen tar bedre vare på den gammle 740en min ja, tar bedre hand om den du, enn hva eg hadde gjort så.
    Vi får kaste inn FK motoren så snart kroppen min gir klarsignal..hehe

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Jess elnettet er på vei posten er jo mongo ledningsettet er vel i vormsund enda :P !

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    Må si du har gjort mye bra med bilen din! få på Add on bakdel, sideskjørt + orginal vinge så er bilen din suuuper!

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jensen Vis post
    Må si du har gjort mye bra med bilen din! få på Add on bakdel, sideskjørt + orginal vinge så er bilen din suuuper!
    Står for den eg også..men desverre så er ikkje smaken med orginal vinger noe for oss her på det lille Hareidslandet..hehe

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av general-aasen Vis post
    Står for den eg også..men desverre så er ikkje smaken med orginal vinger noe for oss her på det lille Hareidslandet..hehe
    hehe, kan trekke det med vingen om han bytter ut den med 90 lykter med blanke blinklys + 90 mod refleksplate

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Har ikke sansen for 90mod lykter på 740 alt ettersom, men denne for bli 80`s ! skal ha helrøde baklykter. tenker det gjør susen !

  18. Takk general-aasen takket for denne posten
  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Fra helgen: skulle skifte om til sommerdekk IGJENN.... hadde fått på 3 hjul.. hadde siste igjenn.. satt på. og merket at ene bolten jekk så lett rundt.. tenkte dette var en sprengd mutter.. så jeg skrudde av hjulet igjenn. og kikket over hjulboltene.... da så jeg en tvilsom en.. som jeg knakk rett av med handa. joda.. går jo and å kjøre med 4 en stund.. så trykte på hjulet og fikk på 4 muttere. -.- da jeg skulle etterteite, så knakk jeg faen meg av en til ! bare med skralle :( da tørde jeg ikke å teite mer ! så jeg kjørde bilen rett opp til General aasen og den ble stående der.. gadd nå ikke å bare skifte boltene.. så menst General aasen skrudde av en stikkaksling frå en annen aksling, så tok jeg av kalipper og skive.. fikk skifta stikkakslingen og fekk ihop, så det var jo flott :P

    På søndag så vasket jeg bil. etter det var det noen kjekke gutter som ville polere.. De var jo greit de !
    [IMG][/IMG]

    Ferdig polert panser ble jo noe blankere
    [IMG][/IMG]

    Guttene som polerer og maskerer..
    [IMG][/IMG]

    så bilen ble no noe blankere enn før.. mye riper i dører og panser som er borte.. men hadde ikke mer poleringskrem, så d ble noe jalla

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Så kom dagen da vi måtte bygge om til FK legger ut et bilde fra Fredagskvelden Før vi satt den inn og begynte skruinga
    [IMG][/IMG]
    B230K med A gasser :P gikk dass og slukte som et dass (JETS DASS)
    [IMG][/IMG]
    Fin Veivhusventilasjon ? hah..

    Men joda ! etter mye rydding og kosting i verkstedet til (General aasen) så fekk vi inn bilen og begynte å demontere,
    [IMG][/IMG]
    Var jo jævlig dårlig lys der vi hålt på med bilen, men det gikk jo !

    Klar til demontering her
    [IMG][/IMG]

    Og litt ut på natta så var K-Klompen ute
    [IMG][/IMG]
    Det der var på fredagen, og da fikk vi bare tatt ut motoren, tok kveld da. og kom tilbake lørdags ettermiddag,

    Lørdagen: Hadde en kompis som var ganske ivrig etter å skru .. hehe lørdagen gikk med på å sette på ledningsnettet på Fk`en og satt på svinghjul og clutch. vi fikk satt på nye motorfester og diverse.
    [IMG][/IMG]

    Tomt gitt !
    [IMG][/IMG]
    clutch-huset = det sorte hull..

    [IMG][/IMG]
    her ja ! Fikk puttet nedi motor. og skrudd fast i girkasse og motorfester. da var d bare ledningsnett og slanger og alt annet igjenn. dette bildet ble tatt sent på lørdagskveld

    [IMG][/IMG]
    Men ! fordi om at det var seint.. så gadd ikke vi å ta kveld.. skrudde ut natten.. ga oss vell i 3-4 tida om natta

    [IMG][/IMG]
    Begynner og se helheten i denne malmklompen her (`:

    [IMG][/IMG]
    når du skrur bil konstant.. uten å rydde, så blir jo det endel rot ! bildet ble vell tatt søndags ettermiddag

    Stemningsbilde Ble tatt rett etter vi fekk fyrd opp bilen, tror det var på tirsdag. ? og fra vår lille prøvetur.
    [IMG][/IMG]

    Før og Etter bilde !

    [IMG][/IMG]
    FØR ...

    [IMG][/IMG]
    ETTER

    FK som starter og går.. litt mongo til tider.. har en tendens til å stoppe når det regner ute.. men men ! finner vell ut etkvart

    Siste bildet for denne gang the FK !
    [IMG][/IMG]
    Sist endret av Finnjspinnj; 05/05/12 kl 17:07

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Jooda.. da kom dagen da diffen på bilen tok kvelden. lite gøy men.. slik kan det gå !
    [IMG][/IMG]
    Her er en kompis i arbeid med å ta av hjula. så var det av med bremser og hadbrekk og dere vet sikkert.. tok av heile dritten å bytta.. dessverre ikke sperre på bilen lenger.. men den går i det minste frammover

    Som dere sikkert ser så er jeg på jakt etter addon bak i brukbar stand.. ta kontakt i PM om dere har

    Vart litt lei av desse Orginale klistermerkene på fangere.. så dette ble pirket av med varmluftpistol når jeg vart lei av å skru bakaksling, så ble det litt pirking tok av oblat i samme slengen.
    [IMG][/IMG]
    Det var det for denne gang ! kommer helt sikkert med flere updates

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Fikk handla noen sideskjørt til bilen orginal plast addon Luringen som hadde dem, sa som så.. (Dei e ferdi nedpussa.. e bære å lakke dei..) joda.. dei hadde no peiling på pussing.. såg ut som det hadde blitt brukt vinkelsliper for å få vekk lakken :S så d ble endel eller (god del sparkel) for å få fjernet riper så nå er det bare en good del grunning og pussing igjenn.. så blir d lakkering Bilder-
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Litt kjedelig at dei var så herpa.. men men.. blir sikkert bra ! heldigvis er dem plassert langt nede langs sida på bilen så.. er vell ikke alle som ligger på bakken og studerer en volvo hihi...

  23. Takk general-aasen takket for denne posten
  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    I det siste har det skjedd lite Har plukket søndt en 1992 ? volvo 740 tok vare på endel :P (kjekt å ha delebil)
    [IMG][/IMG]

    Men ellers har det vert 17.mai å slikt :P så det har vert lite bilskruing ;P

    Tok i et liite tak idag :P
    [IMG][/IMG]
    Bakenden føør !

    Men så !
    [IMG][/IMG]
    Hva er det som skjer her ?! :O

    [IMG][/IMG]
    Noen som ser hva som har hendt ? hehe
    Blir og polere her ja slik bokstavene ikke synes.. gjør det bare i sollys da, men uansett
    Sist endret av Finnjspinnj; 21/05/12 kl 22:29

  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    volvo merket er vekke
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  26. #24
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    rå bil ditta der! skjedd nokke meir?


    edit: Det ER tøft me stuk på 740
    Sist endret av ellingsøyern; 04/06/12 kl 22:12
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2012
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd noe stort mer her nei ! bilen er jo i bruk daglig og har ikke hatt noen problem hittil.. er på jakt etter addon bak og takvinge til 945 :P da blir bilen stas.. har addon skjørt som må lakkes, men for se hva som skjer, Har gått til innkjøp av en 1962 Volvo Amazon 4 døørs :P tøff bil kan slenge ut et bilde endag !

Side 1 av 10 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. HvedingN - 89` 745GLT, B234F - Langtidsprosjekt
    By Espen Hveding Nordgård in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 49
    Siste post: 27/11/19, 12:41
  2. CrazyRobert's Volvo 940 LT bruksbilprosjekt
    By CrazyRobert in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 26/09/12, 16:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •