Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 66

Tråd: godkjenning med V8

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard godkjenning med V8

    er det noen som har noe sikker informasjon om hvordan det er med godkjenninga av V8 i 240 nå om dagen? jeg har hørt at det ikke gikk lenger, men så er det noen som sier at det går...

    også lurer jeg litt på om det går ann å få godkjent en motor med mer enn 220 hk? strupe den og bremse den på noen måte? eller må de ha papirer på hvilken motor det er? jeg driver å drømmer om en LS1 motor, og den ligger litt over 220 hk hadde det gått og bare rive av alle deksler og sånn og si det er en gammel slapp 305 med ettermontert innsprutning og ha med bremsepapirer på motoren med ei pute eller noe som luftfilter?

    eller er det mulig å skrive en fin søknad og få godkjent mer enn 220 hk? tviler litt på det selv men det hadde jo vært det greieste

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Skal vel ikke være noe problem å få godkjent. V8 er godkjent med noen små modifikasjoner etter skriv fra volvo. Send en mail til de med reg. nr på bilen så sender de vel papirer.
    Ang effekt er det vel bare å bremse den med ett litt restrifikt eksosannlegg så skulle vel gå greit om det ikke er mye om å gjøre. Tror de krever bremsepapirer de fleste plasser hos biltilsynet.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    tror nok ikke en restrifikt eksosanlegg hjelper, det er 325 hk og 474 nm i de motorene
    men hvor nøye skjekker de motoren? hvis de ser at den er av aluminium, og har litt peiling vil de jo skjønne at den umulig kan ha under 220 hk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Send mail til volvo norge så får du papirene med at volvo 240 med chassinummer:xxxxxx
    Med ventilerte bremser foran og disel fjærer stiler kravet med montering av v8 opptil 220hk.

    osv osv.

    Så setter du nedi en 305 eller 350 og godkjenner den med v8 så kan du sette i hvilken v8 du har lyst til. om du får plass kan du slenge nedi en 454 tilogmed. står bare den er godkjent med v8.
    Volvo fantast?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jeg kommer nok til å gjøre noe sånnt ja, men jeg hadde håpet å slippe det

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    tar 45min og dra v8 ut og 1time inn igjen:P
    Volvo fantast?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    men bilen er en 90 modell, og det blir vel ganske umulig å få godkjent en motor med forgasser med tanke på utslipp. og desuten har jeg ikke ett lass med motorer liggende i hagen jeg bare kan forsyne meg av, så jeg må avgårde å kjøpe en motor og det blir litt mer jobb enn 1 time og 45 minutter, så alternativet blir å bare ha den gamle motoren stående i tilfelle jeg blir stoppet og når den skal på eukontroll

    men er det noen her som har godkjent volvo med V8 og faktisk vet hvor godt de skjekker motorkoder og sånn? om de kommer til å reagere på at det er en aluminiums motor og innsprutning?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    har godkjent med v8. de skjekker blokkk nummeret. i en 90 mod så vil du ikke klare og godkjenne annet om at du bruker 3,5l v8 fra rover. den motoren du godkjenner med kan du fint bytte ut. er den godkjent med v8 så er det samma åssen v8 du har i når du skal på eu kontroll. så lenge avgassene er rett.
    Volvo fantast?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    tror nok ikke en restrifikt eksosanlegg hjelper, det er 325 hk og 474 nm i de motorene
    men hvor nøye skjekker de motoren? hvis de ser at den er av aluminium, og har litt peiling vil de jo skjønne at den umulig kan ha under 220 hk
    hehe, ok misstolket "litt" over 220hk

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    tror jeg dropper å godkjenne det da, det er vel ikke så farlig å bli tatt da? vertste som skjer er vel at de sender med til visning hos biltilsynet? og at jeg må betale for time der?

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Kjører du med hode og ikke strake rør så er det stortsett ingen problem. kjørte med v8 i 740n i tønsberg i 14 mnd uten at politi eller vegvesen sa noe selv når jeg ble vinket inn te kontroll. Endte med at jeg måtte hugge bilen og levere skiltene selv. politiet tok de jo aldri.

    Det værste som kan skje er at politiet tar skiltene.

    Men en annen ting. om du havner i ulykke med den bilen. det er vel der problemet ligger. da får du regress.
    Volvo fantast?

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    tror jeg tar sjansen på å ikke godkjenne selv om jeg kan få regress, det skal jo litt til at forsikringsselskapet kan bevise at en for stor motor er skyld i ei ulykke

  13. #13
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Åja.. Har du for vane å putte ballene dine i skruestikka og gi håndtaket til noen som ikke bryr seg om mye annet enn seg og sitt?

    Et forsikringsselskap kommer til å bruke det de kan mot deg for å slippe å tape penger..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #14
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    de der driter i om det var motoren, om det var din feil eller om det var noe annet. de nekter bare å betale. så enkelt er det og da er det du som sitter med regninga.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    og dere snakker av erfaring eller er dette noe dere har hørt fra noen lokalhelter? er jo ikke usa vi bor i heller

  16. #16
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    og dere snakker av erfaring eller er dette noe dere har hørt fra noen lokalhelter? er jo ikke usa vi bor i heller
    Blir det samme som å kjøre bil uten skilter (ikke godkjent for offentlig trafikk/vei) eller sjåfør uten førerkort, om man havner i ei ulykke.
    Du får skylden med stor sannsynlighet om noe skjer. Du vil også risikere å måtte dekke alle utgifter.


    Trådstarter snakker om hester hele veien.
    Et større problem er vel dreiemomentet i disse V8erene.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    vel, jeg har hvertfall aldri hørt om noen som har blitt gjeldsslaver resten av livet fordi de kjørte på noen med trimma motor. jeg regner med det hadde vært omtalt mer i avisene om det var så vanlig

  18. #18
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Har vært flere saker i avisene de siste årene med folk som sitter igjen med kjemperegninger etter ulykker med uregistrerte eller ulovlige ombygde biler. Den verste eg har sett var vel eieren av en 200sx med +500hk som fikk seg en regning på nærmere 700000 etter en ulykke. Men selvfølgelig, du gjør som du vil, men tenk på at du er gjeldslave resten av livet hvis du skader ett annet menneske. Matrielle skader koster mest sannsynlig bare noen hundre tusen, men du mangedobler dette med en personskade.

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    vet du mye om den saken med 200sxen? jeg vet om mange som har fått regress på grunn av uaktsom kjøring og liknende, men har aldri hørt om noen som får det kun på grunn av motoren.

  20. #20
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Kun motoren var det nok ikkje, det var nok en haug med andre ting samtidig, men du skjønner hva eg ville fram til?

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ja, men for meg så betyr det lite om jeg må betale 5% ekstra i erstattning om jeg bestemmer meg for å legge bilen breit i 200 og treffer ei dame i rullestol. jeg anser ikke meg selv som like dum som folk jeg har hørt om som har fått regress

  22. #22
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    ja, men for meg så betyr det lite om jeg må betale 5% ekstra i erstattning om jeg bestemmer meg for å legge bilen breit i 200 og treffer ei dame i rullestol. jeg anser ikke meg selv som like dum som folk jeg har hørt om som har fått regress
    Jeg har også hørt en del historier om folk som har fått regress, men da har det gjerne vært store mengder idioti og fyll inn i bildet samt personskader/drap. Om du kolliderer ved helt normal kjøring så har jeg litt vanskeligheter for å tro at noen kommer til å legge merke til motoren i det heletatt. Hvis det er i forbindelse med burning/sladding, aksellerering, kjøre fort derimot...
    Sist endret av ChrML; 12/04/10 kl 21:31

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    ved en ulykke med persjon skade så blir bilen tatt med til teknisk. om du har en v8 som ikke er godkjent. og det er motparten som brøyt vikeplikten så er det fakta du som ikke har papirene i orden som får hele smellen. samme sak som og kjøre uten gyldig førerkort.

    vært mange slike tilfeller.
    Volvo fantast?

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    holdningsproblemer på flere her inne ser eg, om dere engasjerer dere like mye i godkjenningsbiten i ombyggingsprosessen av biler og viser innteresse for å holde bilene forsvarlige så hadde kanskje det hjulpet andre i kampen for å få inn mer fornuft i biltilsynet og få endret reglene dei jobber etter, om folk skyr biltilsynet og gir faen så vil det nok ikkje bli lettere å få gjennom godkjenninger av endringer på kjøretøy.

    om ein får regress eller ikkje på forsikring burde ikkje ver nødvendig og diskutere, å kjøre uforsvarlige selvbygde biler kan fort volde like mye skade som generell uforsvarlig kjøring.

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    du sier det har vært mange slike tilfeller, men jeg har vanskelig for å tro at all skylda legges på en som egentlig er uskyldig men som ikke har papirene sine i orden. jeg vet om et tilfelle hvor en bil kjørte alt for fort inn i en annen bil som hadde vikeplikt, der fikk personen som hadde vikeplikt skylda og personen som kjørte for fort ble straffet for å kjøre for fort. jeg vil tro det det blir gjort på samme måte ved ulovlig motor.

    men selfølgelig, hvis du vet om ett konkret tilfelle hvor en uskyldig person har blitt påført alt ansvaret på grunn av at bilen har en ulovlig motor så vet jeg ikke om jeg tar sjansen med å ikke godkjenne det. men som sagt, jeg tviler på at rettsystemet i dette landet er så på trynet.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •