Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 28 av 28

Tråd: Gassere til K-innsug

  1. #26

    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Stjørdal
    VCCN medlemsnummer
    418
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Alpejohn;545316]Har en slik liggende i garasja, sto på en 240 med k motor og grenrør + effektanlegg. Gikk ganske greit, bedre en orginal vertfall. Aner ikke hvilken type det er, er vertfall en weber ser jeg på bildet Men tror det var noe greier med justeringa på den, at den ikke var helt go å få justert 100 %. Var noe styr med dyser mener jeg og huske. Muligens det hadde blitt bedre med bedre tilpassa dyser eller noe.

    Ser at den Weber 36/36 forgasseren er montert med flottørkammeret pekende mot sjåfør. Hadde samme montering selv en periode, ved hard nedbremsing fikk jeg problemer med at motoren stoppet/eller nesten stoppet.
    En weber fallforgasser skal alltid ha flottørkammeret pekende mot fronten av bilen, ved å snu forgasseren 180 grader = null problem med stopp av motor ved hard nedbremsing.
    Hvis noen ønsker dyse forslag så har jeg et oppsett som ifølge Ronwill Speedshop skal fungere på 230k med orginal kam.
    Volvo 240 GLE
    Volvo 855 2.0

  2. #27
    Registrerte brukere ascona400 sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    hugser ikke helt hva 2,3 V6 gasseren til ford heter, men den er i allefall en bra forgasser du merker GODT at er mye sprekere enn k-forgasseren fordi begge spjellene åpner synkront, det eneste som trengs å gjøre er å file litt på hullene til gasseren (så boltene til innsuget går nedpå).
    Jeg kører dette med 2,5 eksos, grenrør, kvasskam, og porta topp. fint oppsett etter min mening, (drar i allefall fra BMW 320en til kompisen min )

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Hareid (M&R)
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dcd36 Vis post
    Ser at den Weber 36/36 forgasseren er montert med flottørkammeret pekende mot sjåfør. Hadde samme montering selv en periode, ved hard nedbremsing fikk jeg problemer med at motoren stoppet/eller nesten stoppet.
    En weber fallforgasser skal alltid ha flottørkammeret pekende mot fronten av bilen, ved å snu forgasseren 180 grader = null problem med stopp av motor ved hard nedbremsing.
    Hvis noen ønsker dyse forslag så har jeg et oppsett som ifølge Ronwill Speedshop skal fungere på 230k med orginal kam.
    Hm, kan hende det Er ikke jeg som har montert alt, men fikk den billig av en annen kompis som kjøpte bilen denne sto på, henta en gasswire til han på mekonomen for 250,- så fikk jeg hele dritten.

    Om du har dyse oppsett som passer på denne, så send meg gjerne en PM! Vet aldri om jeg kommer til og bruke den da, men brodern har en 240 me K motor, kanskje jeg skal montere den der. hehe
    - 2003 BMW 530da Touring M-Tech

    x Volvo V70 AWD m. T5 motor
    x Volvo 740 Turbo
    x Volvo 240 x5 (DL/GL/GLE)

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Innsug til 2 gassere 230
    By Stiffler in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 26/01/12, 12:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •