Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 31 av 31

Tråd: Lite varme fra varmeapparat

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet om det er samme
    ECC
    kontrollenhet/panel på alle V/S70 fra 98-00 ? Ønsker å få tak i en ny kontrollenhet men ser at det eksisterer mange forskjellige serienummer.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joppe Vis post
    Noen som vet om det er samme
    ECC
    kontrollenhet/panel på alle V/S70 fra 98-00 ? Ønsker å få tak i en ny kontrollenhet men ser at det eksisterer mange forskjellige serienummer.
    Skal være samme enhet ja.
    Er erstattet fire ganger.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Takker!

    Da er kontrollpanel byttet og spjeldet fungerer igjen som det skal. Nytt varmeapparatregister er bestilt og på vei i posten. Satser på at det blir varm bil til vinteren Legger inn en update når jeg har fått inn det nye registeret.

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Jeg dytter posten opp, da jeg tror det er noe av det samme som feiler min `98 v70

    Mitt problem er at jeg ikke får luft utav dysene, men viftemotoren går, bortsett fra på auto funksjonen. det virker for meg at spjeldet er lukket hele tiden, og det skjer ingenting når jeg prøver å styre luften i de ulike retningene ved hjelp av vriknotten. når jeg dreier luftstrømmen 90 grader, går også lyset på ac på, og jeg får heller ikke slått den av, eller valgt om bilen skal sirkulere luften, eller ta luft utenifra, men når jeg dreier bryteren et hakk, eller mer fra 90 grader (rett opp) kan jeg slå av acog velge om den skal ta luft utenifra bilen eller sirkulere den luften som er i kupeen. Når ac er på, går også kun pumpa (den på multireima) kun i sykluser på (ca)3-4 sekunder på, for så og slå seg av i 1-2 sekunder. Dette gjør den helt til jeg slår av ac. sånn skal det vel ikke være? Det som haster mest, er forøvrig å få ordnet med blåsefunksjonen..

    håper noen har noen ideer her.

    Har lest om feil på spjeldmotor og tror kanskje det kan ligge noe her. Hvor mange av disse har jeg og hvor (ca) er de lokalisert? Jeg har også støvsugt temperatur sensoren, uten endring Den som sitter bakenfor det lille gitteret, omtrent ovenfor høyre kne, eller når temp. eller litt til venstre for 22 grader på skalaen.

    forslag mottas med stor takk

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2013
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    jeg har funnet feilen, og det er den spjeldmotoren som er plassert på passasjersiden til venstre i overkant av viftemotoren som står konstant i lukket posisjon.. jeg finner ikke en god løsning for å få denne ut? det er et hvitt plaststag på den som styrer spjeldet. er det en egen knapp som styrer den, eller skal den styre seg selv når jeg velger hvilken retning de det skal blåse? Er det noen som har fått denne ut?

  6. #31
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Hei! Jeg hadde litt av det samme du opplever med spjeldmotorene. Se innlegget mitt tidligere i tråden. Kan hende det er løsningen på spjeldmotoren som ikke posisjonerer seg rett.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •