Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 44 av 44

Tråd: "Må ha"-utstyr på ny V70?

  1. #26

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Etter alle problemene jeg har hatt på det halvåret jeg har hatt min V70 så er det utenkelig å kjøpe bil uten nybilgaranti. Dette er økonomiske bomber på 4 hjul. Idag opplevde jeg for sjette gang at City Safety slo inn og bråbremset for meg uten grunn.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Etter alle problemene jeg har hatt på det halvåret jeg har hatt min V70 så er det utenkelig å kjøpe bil uten nybilgaranti. Dette er økonomiske bomber på 4 hjul. Idag opplevde jeg for sjette gang at City Safety slo inn og bråbremset for meg uten grunn.
    Det begynner jo å bli latterlig mengde teknologi i bilene, og jeg savner muligheten til å brukerstyre hvordan dette skal virke. Jeg vil ønske å kunne frakoble systemer i en bil etterhvert som de blir eldre og jeg ikke lenger finner det regningsvarende å reparere de. De burde være alternative virkemåter og bedre brukerstyring av reserveløsninger.

    Ta noe så enkelt som et klimanalegg som slutter å virke som det skal pga. en ødelagt sensor eller kalibrering. Hvorfor kan jeg ikke da velge å sku av automatikken og styre kjøling og varming på gamle viset?

    I tillegg savner jeg bedre initativ fra produsent og verksted på reparasjonsalternativer ut over "bytt hele dingsen og se hva som skjer". Igjen, klimanlegg i V70N hadde en litt svak sensor i klimanlegget. Som kunne byttes med en nye en til 20,- og litt loddejobb. Dette gjøres ikke på verken verksted eller hos produsent, og folk må isteden kjøpe hele styringsenheten. Dette er ikke forenlige med fornuftig bilhold.

  3. #28
    Registrerte brukere Ludo sin avatar
    Medlem siden
    26. okt. 2011
    Sted
    Sandefjord
    VCCN medlemsnummer
    1874
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    ...Håper de ekstra sekundene ikke befinner seg mellom 60 og 120...
    Hmm, får man i det hele tatt en V70 DRIVe opp i 120 KM/T?
    ​2012 Volvo V50 DRIVe Summum
    ​2014 Volvo S80 D5 AWD Executive Polestar
    2017 Volvo V60 D6 TwinEngine Polestar
    2010 Volvo S80 D5 AWD
    2003 Volvo V70 D5

  4. #29

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ja, bruker faktisk bare 1 sekund mer på 0-100 enn 2005 Volvo V70 D5
    AWD
    Automat Summum.
    Sist endret av THolandsli; 22/03/12 kl 14:51
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen i hus. Eller i garasjen da.

    Premium sound og sub er "må ha" utstyr. Oppgraderingen fra High Performance i V70N var jo vanvittig. Riktignok er ikke maxvolmet nok til å knuse rutene, men gjengivelsen er jo helt rå i alle lydstyrker. Fett!

    Men, det første problemet nå er jo kobling mot mobil. Windows Phone 7 fra HTC har noen idiotiske innstillinger som komprimerer istykker lyden. Det kan fikses, men det kommer til å være noen timer med hacking før det funker. Ikke har jeg VOC app til telefonen heller.

    Så her må det handles. Er det noen som vet hvilken telefon som har best bluetooth-integrasjon med Volvoen? Det er jo endel ting som skal være på plass før det funker optimalt:

    * Lese filer ut av telefonen som om den var et USB-drev
    * Streame musikk via spotify
    * Sende artist, album og spor fra spotify
    * Browse musikken via spotify.

    Er det noen som har peiling på hvilken telefon som passer best til MY12 Volvoer?

  6. #31

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer!

    Har selv iPhone 4, noe som funker veldig bra. Har inntrykk av at det er Apple systemet i Volvo er laget for siden det brukes alltid som eksempel i reklamer, står referert til på hjemmesidene deres og at de har iPhoneholder i ekstrautstyrsortimentet sitt.

    Har ikke prøvd å streame musikk fra spotify, men fra ipoddelen på iPhone går det veldig bra.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. feb. 2012
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Da var bilen i hus. Eller i garasjen da.

    Premium sound og sub er "må ha" utstyr. Oppgraderingen fra High Performance i V70N var jo vanvittig. Riktignok er ikke maxvolmet nok til å knuse rutene, men gjengivelsen er jo helt rå i alle lydstyrker. Fett!

    Er det noen som har peiling på hvilken telefon som passer best til MY12 Volvoer?
    Har hatt Premium Sound fra Dynaudio i noen år. Har nå High Performance i MY12. Vil ikke si at at siste utgave av High Performance er noe mye dårligere - med innstillinger etter øret. Den føles faktisk meget bra

  8. #33
    Registrerte brukere Ivar Hestø sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Ytre Namdal, Nord-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    43
    Innlegg
    329
    Antall takk

    Standard

    Nå er det riktignok v50 jeg har, men der har jeg High Performance, og der fungerer det ypperlig å streame musikk fra spotify via usbkabelen i midt-konsollen. Eneste minuset er at jeg må skifte sanger via skjermen på iphonen, for hvis jeg skifter sang via bilen, hopper den til Ipod-delen i telefonen. Kan ikke si jeg merker noe på lydkvaliteten heller.
    Audi A4 B8 Quattro 11`
    VW Transporter 4-Motion 10`

    Suzuki Bandit 600 97`
    Polaris Sportsman 500 11`
    X-Volvo V70 T5 97`
    X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes high performance'en jeg hørte i en ny XC70 var mye bedre enn high performance'en jeg hadde i V70N'en også.

    Nå har jeg testa en ipod på anlegget, og det er noe mystisk med spotify og ipod'en. I et halvt sekund står jo faktisk artist, track og tittel på skjermen. Men etterhvert står det bare "track 42" etc. Og jeg må også bytte på ipod'en. Rattknappene funker ikke.

    Jeg synes egentlig ikke dette er bra nok, men jeg får bare putte i en diger hard disk med 'alt' på. Da er jeg sikret lydkvalitet og utvalg uten den humørsyke Spotify->ipod->sensus-koblingen

    HTC har kjent lydkvalitetsproblem på Windows Phone. Prøver å knekke det i morra.

  10. #35
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Har Samsung Galaxy s2 og med den streamer jeg på bluetooth til anlegget i V60en. Får ikkje opp navn på sangene på skjermen men kan skifte sanger på rattet.

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth R Vis post
    Har Samsung Galaxy s2 og med den streamer jeg på bluetooth til anlegget i V60en. Får ikkje opp navn på sangene på skjermen men kan skifte sanger på rattet.
    For å få opp sangene må du koble opp via USB
    01 V70 2.0T
    [X]12 V70 R-Design
    [X]99 V70 2,5 20V
    [X]95 850 2,5
    Vida + DICE

  12. #37
    Registrerte brukere Bjørn A. sin avatar
    Medlem siden
    29. sep. 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Har 2012 v70 med premium sound og iphone4. Funke fint å streame med spotify og wimp, men får ikke beste kvalitet da. Får opp tittel på skjerm og kan bytte sang frem og bakover, men kan ikke bytte mellom mapper eller spillelister.
    2012' V70 R-design

  13. #38
    Registrerte brukere Bjørn A. sin avatar
    Medlem siden
    29. sep. 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Treng ikke kabel heller, i usb stikket står ei minnepenn med mere musikk og film hvis man blir lei av spillelista på tlf.
    2012' V70 R-design

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Det som er irriterende, er at jeg har ingen sanger på ipod'en utenom spotify offline. I korte glimt ser jeg faktisk artist, album og tittel i sensus. Det hadde jo vært så bra å kunne navigere Spotify fra Sensus.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha hatt nyervervelsen i 6,5 timer må jeg si at automat, driver support-pakken og premium sound+sub er absolutt helt nødvendig Helt fantastisk bil!
    01 V70 2.0T
    [X]12 V70 R-Design
    [X]99 V70 2,5 20V
    [X]95 850 2,5
    Vida + DICE

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. feb. 2012
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer. Da fikk du vel levert en god del før forespeilet? Kom gjerne med noen ord om hvordan du opplever bilen etterhvert, og kanskje noen bilder...

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Takk for det. Ja, bilen kom lenge før.. Når jeg bestilte i februar fikk jeg beskjed om at bilen ville komme i juni, kanskje slutten av mai hvis jeg var heldig. Og da jeg var innom og prøvde demobilen med Powershift sa selgeren at den ville komme i midten av april. Men i går morges ringte han og sa at bilen akkurat kom inn dørene og var inne til klargjøring og var klar til henting i går ettermiddag. Jeg ble mildt sagt overlykkelig!

    Det er en helt fantastisk følelse å kjøre den bilen. Idag prøvde jeg den adaptive cruisecontrollen på vei til jobb. Jeg har 4,5 mil til jobb og veien er en blanding av landevei, rundkjøringer og motorvei. Etter å ha kjørt ut på landeveien satt jeg cruisecontrollen på og lot den ta seg av kjøringen. Jeg rørte ikke en eneste pedal før jeg svingte av hovedveien etter 4 mil! Fantastisk.

    Jeg var svært fornøyd med min gamle V70 og skjønte jo selvfølgelig at ny bil er noe for seg selv, men jeg er så imponert og er meget fornøyd med kjøpet mitt. Den ekstra kostnaden med Driver Support-pakke, Premium Sound+Sub angrer jeg IKKE på men når sant skal sies så har jeg kjørt en del uten noe musikk bare for å nyte stillheten. Støynivået er ingenting å si på, jeg kjører med piggdekk og hører faktisk ikke piggene

    Første bilde av bilen:
    01 V70 2.0T
    [X]12 V70 R-Design
    [X]99 V70 2,5 20V
    [X]95 850 2,5
    Vida + DICE

  18. #43

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Hvordan synes du Drive og automat fungerer ilag? Har fått beskjed om at bilen min kanskje er leveringsklar til helga etter påske.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Det fungerer helt ypperlig!

    Jeg har ikke prøvd 6-trinns manuell men i forhold til 5-trinnsutgaven er det natt og dag. Nå har jeg bare hatt bilen 1 dag men jeg ser at motor/girkasse fungerer helt ypperlig til mitt bruk. Det er ikke en racerbil men den drar fint avgårde og er mer enn nok motor for meg. Jeg har fått et par sleivete kommentarer fra folk ang 1,6 literen men jeg tror de hadde blitt overrasket hadde de fått prøvd selv, men det blir ikke min bil.. Når jeg prøvde 5-trinnsutgaven i fjor ble jeg svært overrasket og steget fra 109/5 gir til 115 føler ihvertfall jeg er en ikke helt ubetydelig oppgradering. Jeg sitter bare og gliser når jeg kjører og har ikke lyst å gå ut av bilen når jeg kommer fram.. det må nå være et godt tegn?

    Jeg har ikke trøkket gassen i bånn ennå så jeg har ikke fått testet den skikkelig men det får vi vente litt med..

    Det eneste jeg muligens kommer til å savne fra gamle bilen er den deilige femmerlyden.
    01 V70 2.0T
    [X]12 V70 R-Design
    [X]99 V70 2,5 20V
    [X]95 850 2,5
    Vida + DICE

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 815
    Siste post: 01/02/14, 20:57
  2. Bytte om fra "Manuell" klima til "Automatisk"
    By regeli in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/12/12, 21:00
  3. Ny moderator for "motor og gir" og "avansert trimming"
    By gaupe in forum Avansert trimming
    Svar: 5
    Siste post: 06/02/12, 18:59
  4. S60 2002 - Telefon med "sos" og "Volvo on-call"
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 21/11/11, 12:13
  5. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •