Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: 960, 2,5l vil ikke starte?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard 960, 2,5l vil ikke starte?

    Har en 1995 modell 2,5l som ikke vil tenne. Den får gnist og pluggene blir våt.
    Den er så vidt bortpå, men går ikke for egen maskin.
    Har du noen forslag, skrik ut. Hører at bensinpumpen bygger opp trykk, og stopper.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Har byttet svinghjulveiv sensor og kamaksel sensor. Dette hjelper ikke..... =(

  3. #3
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    bytt plugga dine. 2,5l er overfølsom på dårlige plugger
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Hei jeg har hatt akkurat samme problem som deg to ganger de siste to årene. begge ganger på vinteren og bilen sto i relativt bratt nedfor bakke, vet ikke om det har noe å si. fikk høre av en svensk mekaniker at det ikke var kompresjon fordi ventilene stod åpne pga for lavt oljetrykk på de hydrauliske ventilløfterene. var vist ofte samme problem på femmerene. begge gangene tok jeg bilen inn i varm garasje, fylte på med olje til rett over maks merket. første gang lot jeg bilen stå overnatta og den starta som vanlig igjen. andre ganga hadde jeg ikke tid til å la den stå, så da skinna jeg lenge ca 25 min med mange små pauser for å ikke ødelegge starteren. holdt den på ca 2500 rpm i 30-40 sek og den sveiv som normalt igjen. vet ikke om dette hjelper for deg, men da starta min ihvertfall. har ikke opplevd dette igjen etterpå, dette skjedde i jula sist.

  5. Takk AndreLuddvik takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    hvis du har problemet nnår den står i nedover bakke, ville jeg sjekka bensintanken. pga pumpene på dissa sitter bakerst i tanken, der den tar suppa fra. og nedoverbakker, da med fronten ned, blir det ingen bensin der hvis skvulpepanna er løs, eller man har under 10-15l på tanken da så lite bensin knapt blir 1-2 cm i tankens bunn.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Takker for alle forslag!

    Bilen står med nesen i svak helling oppover. Og bensinmåleren reiser seg når du setter på tenning, ca 3mm fra reserve streken. Så litt suppe er det, men kunne vært mer!

    Skal prøve å få den inn imorgen, og fylle opp oljen til maks. Hvis ikke det hjelper etter noen timer med litt byggtørker oppi motorrommet, får jeg finne på noe annet. Var din helt død, eller var den bortpå av og til? Sånn at den gikk noen få turn av seg selv, og så dauet igjen? Det gjør nemmelig denne her på en av ti start forsøk.

    Har avtalt en diagnosetest på bilen til torsdag, så får vi se om vi får bruk for den eller ikke =)

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    jeg hadde over halv tank og bensinen spruta ut fra hullet til pluggene, så var ikke der problemet lå. Var ikke komp. ja min holdt også på å starte flere ganger men ville ikke ordentlig. den siste ganga problemet oppstod, så skinnet jeg ca 25 min. (har bra batteri). den kom mere og mere etterhvert og så tilslutt startet den. da holdt jeg den som sagt på 2500 i 30- 40 sek og da gikk den som vanlig igjen.

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    406
    Antall takk

    Standard

    Da startet den!

    Hvorfor er uvisst, men jeg fylte på litt under en liter med olje, og en ti liter bensin. Så Først gikk den veldig styggt i noen minutter, så kom den mer og mer. Vanskelig å si hva som gjorde det, men mest tro på olje forslaget som ble nevnt over her.

    Takker uansett for hjelpen. Så får vi se hvor lang tid det går til neste gang det skjer =)


    Kan låses!

Lignende tråder

  1. bilen vil ikke starte
    By v o l v o power in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 37
    Siste post: 21/05/11, 14:05
  2. b230k, vil ikke starte
    By Tomasbilcross in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 31/01/11, 23:36
  3. B 230 f, vil ikke starte
    By ole1 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 29/01/11, 20:26
  4. 960`en vil ikke starte!
    By MariusF in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 33
    Siste post: 29/06/10, 09:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •