Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 91 av 91

Tråd: Garret trim 60 LARGE fra turbomeck.se ?

  1. #76
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Motor planene har vel egentlig gått helt over styr nå Skulle bare husmorstrimme bilen... :P men mangen vil ha mere :P

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sånn ser de ut ferdig dreid:




  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Motor planene har vel egentlig gått helt over styr nå Skulle bare husmorstrimme bilen... :P men mangen vil ha mere :P
    Se her ja.
    Kan ikke se at disse stemplene i praksis står tilbake for Parner sine smidde når man snakker moderat effekt.
    Bare du ikke går for langt og ender opp med en hel haug med støvsamlende deler. Det er for lengst mange nok eksempler på dét.
    Jeg vet naturlig nok ikke hvor høyt budsjett du har, men foreslår uansett at du vurderer blokkmontert fordeler samt hullborring av toppen for innmontering av EFI dysene der.
    Da kan du enten montere tilleggsprut og 2 dyserader, montere E-manifolden eller sveise igjen og porte opp f-manifolden som er "fryktelig" trang i kanalene pga "dysestøttene". Anbefaler at du tenker på det.
    Sist endret av Batland; 14/02/12 kl 08:39

  4. #79
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Trur nok det blir med neddreide stempler og ny turbo. Har resten liggende.
    Men bør jeg bytte coil?

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Om du skal kjøre originalt nett så er original coilen som regel det beste alternativ til mye.

    Jeg skal dreie ett sett stempler til så jeg har de liggende til du vil ha de har du H-profil råder eller vil du jeg skal montere på originale råder av den sterke typen?

    Vil anbefale deg Sten Parner sine råder de selger hos Qwt.no til 3000,-

  6. #81
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har orginale fk 13mm råder .men har lurt på h-profil også ja.. Tar det som det kommer...

    Er det med lager på Qwt?

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Har orginale fk 13mm råder .men har lurt på h-profil også ja.. Tar det som det kommer...

    Er det med lager på Qwt?
    Lagre må du som regel kjøpe utenom

  8. #83
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Tengte meg det ja
    Hvor kjøpte du lagre?
    Sist endret av Jonas Soldal; 14/02/12 kl 21:49

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Tengte meg det ja
    Hvor kjøpte du lagre?
    på frydenbø åsane eller bcb

  10. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Men bør jeg bytte coil?
    Det er slik at de fleste originalmonterte coiler, inkl. de oppskrytte LS1 coilene, leverer en gnist med rundt 50 mA styrke.
    En av de vanligste oppgraderingscoilene som folk bruker rundtom leverer 140 mA.
    Kraftige ettermarkeds coiler leverer inntil 300 mA.
    Min personlige favoritt er denne som pga høy volt og høy strømstyrke tåler store pluggåpninger. Når coilen er kraftig nok til å takle stor pluggåpning, så øker dette effekten og reduserer forbruket : http://www.summitracing.com/parts/
    ACC
    -380876/


    Sist endret av Batland; 15/02/12 kl 08:09

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Men er dette nødvendig for han nå som han bare skal kjører LH2.4 med chippete hjerner?

    Hadde lett brukt en kraftig ettermarkeds coil om man skal kombinere med datasprut. Og hvordan er denne å koble opp mot eksisterende el-nett?

    De små ledningene som går til original coil er så tynn at skal man inn med noe som krever mer og leverer mer må nok mere oppgraderes mener jeg da?

    Og for meg som faktisk skal kjøre datasprut med separate coiler per plugg, hvilken coiler anbefaler du da siden du mener LS1 coilene ikke blir kraftig nok på visse punkter?
    Sist endret av gl740turbo; 15/02/12 kl 09:20

  12. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Men er dette nødvendig for han nå som han bare skal kjører LH2.4 med chippete hjerner?

    Hadde lett brukt en kraftig ettermarkeds coil om man skal kombinere med datasprut. Og hvordan er denne å koble opp mot eksisterende el-nett?

    De små ledningene som går til original coil er så tynn at skal man inn med noe som krever mer og leverer mer må nok mere oppgraderes mener jeg da?

    Og for meg som faktisk skal kjøre datasprut med separate coiler per plugg, hvilken coiler anbefaler du da siden du mener LS1 coilene ikke blir kraftig nok på visse punkter?
    Hehehe, trick question?
    Ingen bilhobby, bilinteresse, eller blitrimming er NØDVENDIG.
    Dette er ren leking for bil lekingen sin del. Jeg mener at det vil være fordelaktig dersom budsjettet kan strekkes dertil, men nei, på samme måte som H-staker er det ikke en nødvendig oppgradering.

    Hvis man vil sørge for optimal strømforsyning til coilen så gir man den støm fra batteriet via ett enkelt relé og tykke ledninger. Se Chevrolet HEI. En stor coil leverer en enkelt gnist som brenner LEENGE. Det klarer ikke coiler i mindre fysisk størrelse.

    For mange år siden tok MSD frem ett seriøst og kraftig multicoil anlegg til V8, men det ble så kostbart at "ingen" kjøpte det.
    Tenk at man brukte 8 stk. av de ovennevnte coilene.
    Hvis vi ser på hva som gjøres når man trimmer LS motorer så ser vi at folket tidlig oppgraderer til ettermarkeds coiler og dette holder en stund. Når ladetrykket økes så blir man etterhvert NØDT til å montere fordeler, CDI boks og ÉN stk. stor, god og kraftig coil for å sikre tilstrekkelig krafig gnist.

    Når du har valgt multicoil system så blir det å leve med valget. Accel og MSD har oppgradering utgaver som er betydelig kraftigere enn de originale. (MSD sier + 300 %, fra 50 - 150 mA)
    Deretter blir det å knipe pluggåpningen ned. I enkelte datasprutmanualer så anbefales 0,55 mm til turbomotorer. Moderne tennplugger med tynn senterelektrode hjelper også.

    Jeg mener at det er slik at på høyeffekt turbomotorer så er det i praksis, for de fleste, CDI bokser som gjelder. LS coil dillet er designet for bruksbiler med lite effekt pr. sylinder, men er likevel såpass kostbart at man bør sammenligne de med en MSD DIS-4 H.O boks og 4 stk. Blaster SC coiler, evt CPC coilene. En kompis kjørte 4 stk. CPC coiler på en Autronic 500 boks og det funket strålende da "high boost" turbomotorer trenger en kraftig og kort gnist.
    CPC coilene er oppgitt til 800 mA!

  13. #88
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Noen som har en idé om denne Garrett turboen kan være brukandes?



    Kommer fra en 4liters dieselmotor, fra Iveco.
    Skjønner det hadde vært fordelaktig med mer info på den, men det har ikke jeg..

  14. #89
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    En turbo fra en 4 liters dieselmotor kan være passende på en bensinmotor på den halve størrelsen, bare se på hx35, fra 5.9 liter cummins, den funker jo knall på B230 den.

    Er den med intern eller ekstern wastegate, og er det vanlig T3 flens?

    Om du har mulighet til det, kan du få et bilde av den med kompressorhuset av, så kompressoren vises tydelig? Og gjerne inducer/exducer målene også.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  15. #90
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    By9
    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    En turbo fra en 4 liters dieselmotor kan være passende på en bensinmotor på den halve størrelsen, bare se på hx35, fra 5.9 liter cummins, den funker jo knall på B230 den.

    Er den med intern eller ekstern wastegate, og er det vanlig T3 flens?

    Om du har mulighet til det, kan du få et bilde av den med kompressorhuset av, så kompressoren vises tydelig? Og gjerne inducer/exducer målene også.
    jeg vet faktisk ikke mer enn det jeg skrev i den posten, kom over den i en kjøp/salg-gruppe på facebook. Skulle ha 1000,- for den, sikkert mulig å prute littegrann. Kunne sikkert møtt selgeren og sett nærmere på den, bor ikke spesielt langt unna så.

  16. #91
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Den er sikkert verdt en tusenlapp.. Turboer på diesler bruker jo å gå langt og lenge, så om den er tight og grei tror jeg at jeg hadde bydd ham noen kroner for den.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. Takk oppeez takket for denne posten
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. Turbomeck (turbomeck.se) Sverige
    By Morgis in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 8
    Siste post: 08/10/15, 20:43
  2. Turbomeck.se
    By Volvoniføør in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 5
    Siste post: 01/03/12, 14:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •