Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Frossen veivhusventilasjon

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. des. 2011
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard Frossen veivhusventilasjon

    I går var jeg ute og kjørte i ca. -25. Motoren hadde normal temperatur, men plutselig begynte den å fuske litt. Dette gikk over på noen sekunder og bilen fungerte som den skulle resten av turen. (noen kilometer) Da jeg kom frem kikket jeg under panseret, og peilepinnen sto litt opp av hullet og det var noe oljesøl akkurat rundt den. Ser rett og slett ut som veivhusventilasjonen hadde frosset slik at trykket ble høyt nok til å presse opp peilepinnen og ventilere ut der.

    Må vel påregne en skikkelig omgang der, men siden innsuget må av er det ikke noe jeg får gjort akkurat nå. Hvor er det mest vanlig at det fryser, og er det noe det går an å demontere litt enkelt og hurtig-fikse ihvertfall inntil jeg får mulighet til å ta for meg hele systemet?
    --
    '99 V70 2.0 LT

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Her må du nok ut med hele verivhusventilasjonen, inkludert oljeavskilleren din. Den er nok full av gul olje/vann-guffe, som da har frosset. Ofte kan god rengjøring av det hele være det som skal til, men i enkelte tilfelle så må du regne med å investere i ny oljeavskiller og diverse gummideler rundt den.

    Ingen god "hurtigfiks" men i realiteten så er jobben rimelig enkel og slett ikke så stor.

    Sitat Opprinnelig postet av E_S Vis post
    I går var jeg ute og kjørte i ca. -25. Motoren hadde normal temperatur, men plutselig begynte den å fuske litt. Dette gikk over på noen sekunder og bilen fungerte som den skulle resten av turen. (noen kilometer) Da jeg kom frem kikket jeg under panseret, og peilepinnen sto litt opp av hullet og det var noe oljesøl akkurat rundt den. Ser rett og slett ut som veivhusventilasjonen hadde frosset slik at trykket ble høyt nok til å presse opp peilepinnen og ventilere ut der.

    Må vel påregne en skikkelig omgang der, men siden innsuget må av er det ikke noe jeg får gjort akkurat nå. Hvor er det mest vanlig at det fryser, og er det noe det går an å demontere litt enkelt og hurtig-fikse ihvertfall inntil jeg får mulighet til å ta for meg hele systemet?
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

Lignende tråder

  1. Veivhusventilasjon 940 LT
    By apex_s2k in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 12/03/12, 20:55
  2. Tips til frossen dørlås?
    By christoffera in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 19/02/11, 10:24
  3. veivhusventilasjon?
    By mr hansen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/10/10, 10:05
  4. Veivhusventilasjon på 960?
    By MariusF in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/06/10, 16:04
  5. Veivhusventilasjon
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 08/05/10, 18:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •