Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: V8 i 740

  1. #26
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Finnes ikke for 7 serie. Du må rett å slett skrive en søknad.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    hjelper ikke om noen har papirene når de ikke er gyldige lenger :(
    2012 Volvo V60

  3. #28
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    nå pr dags dato er drt ikke lov å sette i en motor som er eldre enn bilen, selv om bilen er under ikke katalysatorkrav.

    vekter på chevy 8r med gir, er ikke mye mer enn 230 med turbo og autokasse. alle vekter ligger langt under maks kravet.

    men nå har det seg sånn att volvo kun godkjenner sine motorer.

    så må skrive en fryktlig god søknad og håpe på det beste
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. Takk skurk takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Jeg har fått OK fra vegvesenet på både Fk maskin i Mercedes 230ce og datasprut på eldre mercedes. Så dette med at de er vanskelige å ha med å gjøre kjenner ikke jeg meg igjenn i.
    Bare ha litt normale forventninger.

    Det jeg har fått beskjed om er at motoren skal være samme eller nyere årsmodell enn bilen, og den skal være original da det er slik motoren du har er levert. Dette gjelder også motorstyring.

    Max akselvekt forran/bak må overholdes.

    Effekten ska ikke overstige det bilen er levert med originalt.

    "BigBrake kit" vil ikke gi deg lov til å ha mer effekt siden disse ikke er godkjent da bremsekraft foran/bak kan bli feil og disse kitene ofte ikke har de godkjenningene som trengs til veibruk.

    Mer effekt enn produsent har levert bilen med er fyfy siden vegvesnet ikke har annet å gå utifra når de skal se på hvilken effekt karossen tåler.

    Så å komme med en V8 som såvidt surrer rundt på tomgang på 3000 omdr. å håpe de godkjenner det siden du har tårnstag og r bremser sier seg selv at ikke går. :P


    Og jeg må si at dette er egentlig greie regler å forholde seg til. Men syns vi kunne hatt en gruppe til godkjenning av "spesialbiler".
    Sist endret av Liland; 03/09/13 kl 05:44
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  6. #30
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Hvor mange i denne tråden har søkt om V8 til Volvo 700?

    Jeg husker det lå en meget bra søknad på dette motorbytte på volvoforum.no. Eieren klarte å påvise at en original B230ET faktisk har mer moment (og effekt..?) på hjula med en M46 i 1. gear og 4.10:1 i bakakslingen, enn en original Chevrolet 350 og TH-350 med f.eks 3.31:1 bak. En del av årsaken er at gamle amerikanske automatkasser spiser opp en del moment.

    Et annen ting er at amerikanerne ofte oppgir sine effekt i SAE og Volvos "godkjente produktendringer" i DIN. Denne er jeg litt usikker på, men jeg mener å huske at SAE var svinghjulseffekt/moment uten dynamo, servopumpe, AC pumpe, slurevifte osv..!

    DIN var vel svinghjulseffekt/moment med dynamo, servopumpe, AC pumpe og slurevifte...?

    EKS: Jeg har 105 SAE hester og 305 SAE nm i min 350 diesel. Tør ikke tenke på hvor latterlig lite dette blir på hjula etter at krafta har passert en TH2004R og 3.31:1 bak med alt av aggreagat på plass

    Når det gjelder vekta så kan man tenke seg en original D24T med AC utstyr (pumpe, tank, rør, radiator, el-vifte osv...) og det originale store batteriet rett bak frontlykta. Dette er rimelig mye vekt på forstillinga det også!

    Så da gjenstår altså avgassene, men man er hvert fall et stykke på vei...
    Sist endret av Soulair; 03/09/13 kl 19:17 Begrunnelse: Skriveleif. Sikkert fler av dem..
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  7. #31
    Registrerte brukere skurk sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2011
    Sted
    Trøndelag-Akershus/Gjerdrum
    Innlegg
    584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Jeg har fått OK fra vegvesenet på både Fk maskin i Mercedes 230ce og datasprut på eldre mercedes. Så dette med at de er vanskelige å ha med å gjøre kjenner ikke jeg meg igjenn i.
    Bare ha litt normale forventninger.

    Det jeg har fått beskjed om er at motoren skal være samme eller nyere årsmodell enn bilen, og den skal være original da det er slik motoren du har er levert. Dette gjelder også motorstyring.

    Max akselvekt forran/bak må overholdes.

    Effekten ska ikke overstige det bilen er levert med originalt.

    "BigBrake kit" vil ikke gi deg lov til å ha mer effekt siden disse ikke er godkjent da bremsekraft foran/bak kan bli feil og disse kitene ofte ikke har de godkjenningene som trengs til veibruk.

    Mer effekt enn produsent har levert bilen med er fyfy siden vegvesnet ikke har annet å gå utifra når de skal se på hvilken effekt karossen tåler.

    Så å komme med en V8 som såvidt surrer rundt på tomgang på 3000 omdr. å håpe de godkjenner det siden du har tårnstag og r bremser sier seg selv at ikke går. :P


    Og jeg må si at dette er egentlig greie regler å forholde seg til. Men syns vi kunne hatt en gruppe til godkjenning av "spesialbiler".
    OT: har du dytta rødblokk i gammal mærce?
    Hvis du har det,så ville bilder av spesiellt bunnpanna vært interessant å sett :-)
    Det gikk hvertfall ikke i 190.
    Ultimate morrobil må være FK-maskin med lite turbolag i et godt justert w201-chassi.
    W201 med skikkelig dekk og understell er sansynligvis noe av det morsomste jeg har kjørt.
    Synd at min hadde noe sånnt som 80dieselhester...omtrent grenseløst hvor det satt og er det letteste i verden å kontrollere når man kjører langt over grensa.
    Men brodern smadra jo selvfølgelig den også!
    Har du tenningsbank? Slå tilbake!

    Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!

  8. #32
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Nop, men er under planlegging kan sende deg en pm
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  9. Takk skurk takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •