Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 3 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 140

Tråd: Evaluering av kimmits "bestselger" (Kina T3\T4)

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde mye av det samme problemet du skrev her tidligere på min. Kjørte i gatene her hjemme og bilen funket meget bra, men nå jeg skulle kjøre på rudskogen fikk jeg faen ikke skikkelig ladetrykk og turboen surget mellom 1bar og 1,5bar. Byttet wastegaten for trodde det var problemet (Fjernet intern og kjørte ekstern)

    Men nå som jeg skulle selge ajden grenrøret og demontert det samt tok av litt bandasje fant jeg ut at grenrøret var sprekt ut av det helvette :P

    Når det ble laget nytt på garanti hos ajden funket det helt fint igjen. Bra med trykk allerede på 1500omd og fult 1,64bar på litt over 2bar

    Turboen har ikke likt det så har fått en del slakk, men ingen lekkasje og funker fint ennå

  2. #52
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    Surge betyr bare at motoren ikke klarer å ta imot all lufta og det er jo ikke turboen sin feil
    Fullt trykk ved ca.2800 omdr. er vel godkjent?
    Og at man må til med porting av wastegatehull på snurrer med intern wg. er ikke noe ukjent fenomen,samme hvilken produsent og hvor turboen stammer fra.
    Surge er ikke turboens feil nei, men feil turbo til resten av oppsettet kanskje? Og fullt trykk fra 2800rpm ble det opplyst om etter at jeg skrev innlegget mitt

  3. #53
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    til opplysning så tåler de tynne rådene 300hk. Men det forutsetter at det er 0 tenningsbank whatsoever!!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #54
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Og kanskje ikke så alt for mye ladetrykk på lave turtall..

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Mårnmårn. Fikk porta wg-hull igår samt frest ut litt bak der klaffen tørna mot godset(mer åpning). Kom på den fixe ideen inatt at vi skulle ha "rånskjenk". Så det bars hjem til meg for å montere sammen turbo og hive den på bilen. Nå lader den stabilt og "kjapt". Tror klaffen satt skjevt før (punkta fast bøssingen som "klaffakselen" går gjennom, denne vandra) samt monterte turbotrykksmåler. Siden sjåføren er "uerfaren" turbobilsjåfør fjerna jeg pysjventilen. LAda 0.6bar, som oppgitt ifra leverandør. Skal montere ventilen igjen nå å justere på en 1-1.2 bar ca, så får vi se\dere høre hva\hvordan ting fungerer.

    (Må legge til at turboen har blitt myyye mer lettspoola enn hva den var da den var ny. Dette er sikkert en selvfølge for de mer erfarne turbogutta..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Pysjventil montert, lader 1.1kg nå. Surging høres ved 4500rpm og opp, men ikke kraftig. Ladetrykket er stabilt og fint, 05-0,8kg rundt 2000rpm (spørs på gear og farten på turtallsøkningen) og full fres på ca.2500. Turboen har tydligvis slitt seg til nå.Mye mer kontant reaksjon og generell virkemåte. Er nå på jakt etter et justerbart kamdrev med 4kanttagg, tror surginga kan forsvinne med dette.

    Sånn "tilslutt" (turboen er jo ikke mer enn innkjørt enda, men..) vil jeg si at jeg er godt fornøyd i forhåld til prisen! Hadde man tatt portinga av wg før man motnerte så hadde man jo sluppet unna mye problem\spekulering. Men slik ble d, og det funker vel så godt som det kan nå..
    Til dere som har samme skrekken for alt fra 13C opp til 19T som jeg har, som kanskje ikke har råd til en "skikkelig" turbo, ikke vet hva du skal legge penger i eller har noen annen alternativer\ide, ikke vær redd for å kjøpe denne snurra. Funker meeget greit iforhåld til pris. Vi får dog se hvor lenge den går da..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  7. #57
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    fekk du tidligare laddetrykk når du porta wg hullet?? meiner at den jeg holder på med ikkje har fullt laddetrykk før 3000/3500 omd? og det er med 300 hk oppsette.

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    fekk du tidligare laddetrykk når du porta wg hullet?? meiner at den jeg holder på med ikkje har fullt laddetrykk før 3000/3500 omd? og det er med 300 hk oppsette.
    Har du akkurat samme turboen? Den fra kimmit? Eller er det en random T3\T4 fra ebay? Ser tydlig at det er forskjell på disse. Kompisen har en T3\T4 fra klracing trur jeg, det er forskjell på disse 2 iallefall..

    Anyroads, ladetrykket kommer ikke fortere av å porte hullet nei, men turboen blir istandtil å ivareta riktig ladetrykk(slippe forbi overflødig exhaust) når den stunden kommer.

    Det at du ikke har ladetrykk før over 3000 ligner jo litt på mitt problem.. Da hadde wg-klaffen hengt seg opp imot godset på lokket. Dette løste jeg med litt utfresing av godset der samt punkta fast gjennomføringen til wgklaff-akselen.. denne var løs, merkelig nok..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  9. #59
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Surginga skriver seg mest sannsynlig fra kammen som står i, et justerbart kamdrev eller aller helst en kam som lar motoren ta til seg mer luft vil gjøre mye for dette.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Surginga skriver seg mest sannsynlig fra kammen som står i, et justerbart kamdrev eller aller helst en kam som lar motoren ta til seg mer luft vil gjøre mye for dette.
    Riktig, har forstått det slik. A-kam som står i nå.. Har du forslag til kam da?
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en M-kam liggende.. Prøver å finne noe info om den, men finner ikke siden der det sto så mye om kammene til volvo.. Men innbiller meg at det er ca. samme sausen som T-kammen..?
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  12. #62
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    ->Ifølge denne oversikten<- vil jeg si at M-kammen kommer en plass mellom T-kam og A-kam når det gjelder durasjon og løft.

    Hadde egentlig vært artig å testet M-kam på turbo en gang, men det er ikke riktig kam å bruke i ditt tilfelle, siden den har både mindre løft og durasjon enn A-kammen.

    Av volvos originale profiler hadde det gått an å testet V/VX/VX3, da disse er ganske like i durasjon som A-kammen men har litt høyere løft.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Skjønner.. De jeg har vært i kontakt med har frarådet meg disse Vx-kammene..
    Driver å kjikker litt på turbokammer.. Kg2t.kammen (eller hva den het), klracing sine kammer, ipd osv.. Men blir ikke enig med meg selv..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    har testet M kan og turbo selv, det er igrunnen ikke å anbefale om man vil ha en hissig motor, men dro veldig godt på lavt turtall og hadde veldig kjapp spool med den. men var skikkelig slapp over 4000, men sleit ikke med surge da.

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    har testet M kan og turbo selv, det er igrunnen ikke å anbefale om man vil ha en hissig motor, men dro veldig godt på lavt turtall og hadde veldig kjapp spool med den. men var skikkelig slapp over 4000, men sleit ikke med surge da.
    Riktig, blir litt som T-kammen.. Næi, vanskelig dette.. Vurderer sterkt den kg-kammen.. Ikke sett at noen har vært missfornøyde med den enda..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  16. #66
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Jeg har KG2t kammen, og er fornøyd med den. IKKE det at jeg kan sammenligne den med andre kammer, men JEG føler den går bra relativt tidlig på registeret, og den bare fortsetter med godt drag oppover i turtallet.. Men nå har ikke jeg nevneverdig erfaring med skifting av kammer, og forskjellige "virkninger" på dem.

  17. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    jeg kommer til å prøve nytt oppsett på min nye bil:

    - b230 med neddreide originale FK stempler og originale FK råder (Ca 8:1 i kompforhold)

    - TLAO chipper

    - Ombygd LMM til 3"

    - Cosworth dyser muligens

    - Ajdèn grenrør

    - Kimmit T4/T3 turbo

    - 1.2bar intern wastegate

    - Orginalt F-innsug

    - 3.5" downpipe

    - 531 topp med K-kam

    - Justerbart kamdrev

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    jeg kommer til å prøve nytt oppsett på min nye bil:

    - b230 med neddreide originale FK stempler og originale FK råder (Ca 8:1 i kompforhold)

    - TLAO chipper

    - Ombygd LMM til 3"

    - Cosworth dyser muligens

    - Ajdèn grenrør

    - Kimmit T4/T3 turbo

    - 1.2bar intern wastegate

    - Orginalt F-innsug

    - 3.5" downpipe

    - 531 topp med K-kam

    - Justerbart kamdrev
    Foreslår at du revurderer å bruke ett helt originalt trangt "low-flow" F-innsug på en motor som har 531 topp, K-kam. grenrør og 3,5" eksos.
    Luften får en uheldig, ugunstig og uønsket (alt på U igrunnen) behandling når den går fra kanaler med overdrevent lite tverrsnitt rundt dysene i F-manifolden til ett overdrevent stort tverrsnitt i innsugskanalene i 531 toppen. Dette er i beste tilfellet helt omvendt av det optimale som er en svak trakteformet kanal, helt fra plenumet og inn til ventilen lignende 530 topp med E-manifold.
    Sist endret av Batland; 14/02/12 kl 08:53

  19. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Foreslår at du revurderer å bruke ett helt originalt trangt "low-flow" F-innsug på en motor som har 531 topp, K-kam. grenrør og 3,5" eksos.
    Luften får en uheldig, ugunstig og uønsket (alt på U igrunnen) behandling når den går fra kanaler med overdrevent lite tverrsnitt rundt dysene i F-manifolden til ett overdrevent stort tverrsnitt i innsugskanalene i 531 toppen. Dette er i beste tilfellet helt omvendt av det optimale som er en svak trakteformet kanal, helt fra plenumet og inn til ventilen lignende 530 topp med E-manifold.
    Har diverse innsug liggende men solgt KM-tecnigas innsuget mitt tidligere her for å kjøpe nytt til 16v motoren som skal i 740`en. Kan sveise om e-innsuget mitt evt eller sveise sammen et plenium fra bunn

  20. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Fikk montert tlao.chipps i hjernene idag, .558-dyser, 3"lmm, alucooler(rs500) samt 3" trykkrør hele veien. Bilen går nå mye renere og er friskere på bunn! Dette skyldes vel magrere blanding på lavt turtall. Imorgen blir det kanskje oppjustert litt ladeluftstrykk. (Skal jammen si det ble forskjell på temperaturen på rørene før\etter cooler med alucooler! Brukte "en-hånd-på-hver-side-metoden", kjente HUUGE forskjell! :-)
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  21. #71
    Registrerte brukere wunder-hansi sin avatar
    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    jeg kjørte med denne i 1år.. funka bra det, ladet 1,6bar har ikke kvelda når jeg solgte bilen for nnoen uker siden ihvertfall;D
    02' Volvo v70n
    57' Volvo PV
    93' Volvo 940 turbo (selges)

  22. #72
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Har du noe mer å komme med angående turboen eller?

  23. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Ikke stort annet enn at det går! lader 1.4 nå, surger litt.. om jeg drar fra ca.1500rpm i 4.gear reduseres tjattringen merkelig nok, sikkert at den får stabilisert trykket med sakte tempo.. Lettspolt og fin! Kvier meg ikke for å kjøpe og montere en sliken ved senere anledning! Dog skal justerbart kamdrev utprøves, kanskje man får vekk surgingen helt. Også en annen kam hadde vært interessant.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  24. #74
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Det er spennende lesning det her, mulig det blir en slik en på meg etterhvert også

  25. #75
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Vurderer sterkt å kjøpe en sånn en jeg også! Har Kg2t kam, så er vel mulig det går bedre med tanke på surging.

Side 3 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 815
    Siste post: 01/02/14, 20:57
  2. Bytte om fra "Manuell" klima til "Automatisk"
    By regeli in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/12/12, 21:00
  3. 2,5" V bånds flens til kina turbo
    By marius in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/12/11, 12:34
  4. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05
  5. "kina" cooler sett i 240
    By visløff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 13/08/10, 12:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •