Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 140

Tråd: Evaluering av kimmits "bestselger" (Kina T3\T4)

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Da har man vært ute og testkjørt litt. Kjørt over 1 tank nå, fet blanding tror jeg, går litt mye suppe. Anyroads, turboen har "løsna" litt, spooler lettere. Mye sladding og pumping. Videre var vi i en tunell i komunen og kjørte et par drag i 3 gear fra ca. 2000rpm. Turboen bygger trykk ifra 2000 og 25-700ca, gir den fult trykk. Det manometeret jeg har er et org. 240turbometer. altså gul og rød sone. Den blir liggende i soneskifte gult\rødt en stund(org. trykk, altså slange direkte på wg-actuator) som skal gi ca.0.6 tror jeg. Tidligere erfaringer tilsier at dette er 0.8, da jeg lånte en klokke for å justere opp trykk på 13c. MEN, etter ca. 4-4500rpm skjer det. Den begynner å klatre, og på 5-5500rpm stanger nåla i bunn på måleren. Det hviner (hærlig lyd) og puster! Mot slutten, tror ca.5800-6500rpm) høres surgingen som lett kjattring der fremme. Samma lyden som min RFL gir når den er shimsa med 4 skiver, 3 20kr, og 3 5`ere og du har lett ladetrykk og slipper gassen nesten til 0. (Tsj-tsj-tsj-tsj iet kjappere tempo enn en godt trent gigolo kan røre tungen.

    Her vil jeg tro det er wg-hullet som kommer til kort. Tenkte å ta det opp og porte før jeg monterte, men ble seff. ikke gjort. Blir vel å ta av turboen og ta med meg wg-lokket på havet for sliping. Videre var hele opplegget helt greit. Syns ikke det gikk "dritgodt" akkurat, kommer kanskje av at det ikke er justert noe trykk.

    - Gud, skal si jeg ble redd for rådene da nåla stanga i bunn..:P Noen som har en formening om hvilket trykk jeg muligens fikk? Skal handle en provisorisk turbotrykksmåler fra biltema når jeg skal til byen. Brukte den på min forrige 240-turbo med 0.8actuator. Viste 0.8, så bare dem står i 0 i esken så mener jeg de er gode nok.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  2. #27
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som en "grp-A" turbo fra tidlig 90tallet
    Ensom V70 Turbo

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ok, jeg solgte et sett med slike dyser til en annen kar her inne. Samt at jeg har solgt et sett med Saab 9000 turbo dyser til V20T, og det som går igjen er at dysene egentlig blir for store uten å endre litt i chipen. De originale er jo bare 294-315cc/min (-357/-804) i følge witchhunters oversikt.
    jeg som kjøpte dysene dine:P
    funke fint på konvertering til F+T, med ecomax chip og gullboks, og kinasnurre. den skyter litt ja, og har ett brukbart høyt forbruk, men Går godt og fint hele registeret.
    97' Volvo S70 T5
    90' Volvo 240GL (F+T)Solgt:(

  4. Takk ArneR takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Jeg liker lyden jeg.. VET det er alt annet enn bra, men så lenge det kun er en turbo til 3000, kan jeg leve med det. Ryker den, så shit au! BMW og Mercedes-kompisene hylte av fryd da de satt på, er jo hysterisk koslig å rett og slett "tøft" med turboshvin, dump og kjattring! Sæærlig på søndager!
    Som sagt mere redd for selve maskina. Faan ta disse 9mm. rådene, gir meg dårlig mage..

    - Ingen tenningsbank å høre dog.. ikke noe kutt eller noe som helst.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Ny oppdatering! Veiene har blitt bare og jeg har montert en bleedventil. Nå lader jeg et trykk som viser midt på den røde streken på volvomåleren. Drar greit avsted, men jeg har en følelse av at min forrige 240 med fk-motor med kun ecomax-chip og wg-actuator med 0.8 i grunntrykk gikk noe bedre..

    Nuvel, surging har jeg litt opp i registeret, usikker på hvordan dette kan utbedres. Kanskje jeg trenger ny kam? Eller rett og slett en ny og "tilpasset" turbo?
    Kan nå kjenne slakke i turbinakselen. Tror ikke det er målbart for å si det slik, da den var ny var den 100% tight, men nå kan du føle det om du lukker øynene og konsentrerer deg. Den spinner også mange ganger lettere enn da den var ubrukt. Så kan vel kalles innkjørt etter hvert. Ladetrykket melder seg også litt tidligere.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  7. #31
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    monter en turbotrykks måler så du veit sann ca ka du ladder:P
    å hvilken kam bruker du nå? bror min ladder 1.3 med kg02t kamen uten å surge

  8. #32
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kam har mye å si ja, klarer ikke motoren å ta til seg luften som blir presset fram surger turboen.

    Du kan prøve med justerbart kamdrev og stille fram kammen noen grader, eller porte litt i innsugskanalene for å forbedre fløden inn til sylindrene.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    med min kina t3/t4 på cirka samme størrelse som din, så stoppa trykket på 1,2 bar på turtallsperra, tror det hjelper mye å porte hullet til wastegaten og slipe ut litt bak wastegatelokket, mitt lokk traff veggen bak der veldig tidlig, så det ikke fikk åpnet veldig mye.

  10. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Kjenner igjen det du sier Sebbe, det var ikke mye vandring på klaffen da jeg prøvde å røre den nei..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    det beste er jo å kjøpe enn sånn her http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...t04e-stal.html hadde tenkt å kjøpe det til min.

  12. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Ut å fresa litt idag, driver å lytter etter tenningsbank. På et pull så ladda turboen opp til full rulle, også POFF! Blåste av slangen ut fra turbo mot cooler. Etter det får jeg ikke ladetrykk?? Altså, det kommer nå på 3-3500 (minimalt) og bygger seg opp fort mot 5000rpm. Som å kjøre med AALT for stor snurre.. Har også justert bleed ventilen, men ikkenoe skjer.
    Tidligere var turboen godt opp i trykk ved 2-2500rpm. Nå kommer det først da det skøyt i været før (grunnet for dårlig wg-passasje). Turboen snurrer også fint på tomgang, kjenner ikke noe galt med akselen med fingra..

    Jeg har 2 misstanker. 1: Turboen er gefitten gefahren!
    2: Det er noe galt med wg-systemet.

    Hva tror dere? Skal se om det blir demontering ikveld for å ta en titt inni miraklet..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    tipper på enten trykkslangen til wastegaten, er skikkelig dårlig kvalitet på kinaturboene vanlighvis, og hopper sikkert lett av også. eller så kan det være eksoslekasje før turboen, mista en pakning en gang, da oppførte den seg sånn, men du hører en veldig høy "tikkelyd" da.

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Hmm.. Hadde wg-slangen sprukket så ville jeg jo fått et helvettes ladetrykk.. Neei, noe muffens her nå. Skal få inn kjærra i garasjen og skru av å se nå!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    stemmer

  16. #40
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    er nok wastegateklokke, stag el spjeld
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  17. #41
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    Drar greit avsted, men jeg har en følelse av at min forrige 240 med fk-motor med kun ecomax-chip og wg-actuator med 0.8 i grunntrykk gikk noe bedre...
    Isåfall så synes jeg denne t3/t4 saken er særdeles lite valuta for pengene. Man har surge, tregt ladetrykk (hvor gøy er det med ladetrykk bare i den siste 1/4-delen av turtallsspekteret man har til rådighet?), wastegatehull som må portes opp for å klare å svelge unna nok osv osv.

    Men så får man jo sikkert renere samvittighet av å vite at motoren "puster lettere" enn med originalturboen. Selv om man vet at bilen gikk bedre med originalturboen

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Wg-klaffen har hengt seg mot veggen i lokket. Skal se om jeg klarer å laste opp et par bilder!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  19. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Isåfall så synes jeg denne t3/t4 saken er særdeles lite valuta for pengene. Man har surge, tregt ladetrykk (hvor gøy er det med ladetrykk bare i den siste 1/4-delen av turtallsspekteret man har til rådighet?), wastegatehull som må portes opp for å klare å svelge unna nok osv osv.

    Men så får man jo sikkert renere samvittighet av å vite at motoren "puster lettere" enn med originalturboen. Selv om man vet at bilen gikk bedre med originalturboen
    Rijtig ang. renere samvittighet iallefall! ladetrykket kom jevnt fra ca.2000 rpm, fullt ved ca. 2.5-2.800 rpm. Spant greit ivei etter "innkjøring". Slakke i akselen virker til å bli værre.. Dog skal det vel være en liten dæsj, så jeg får se hvordan dette blir i lengden. Om kraftig blårøyk og oljeforbruk melder seg før sommeren, så ja.. Da er det dårlige greier.. Men "imponert" så langt jeg da. Wg-hullet må portes ser jeg.

    Det var foresten en tidligere bil som virka til å gå bedre, denne med org. fk-maskin. Jeg har en B230A-blokk i min med smidde stempler og div. som nevnt i starten av tråden. Tror denne blokka har litt høyere komp også.
    Sist endret av JonasS; 09/02/12 kl 17:19
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard



    Her kan man se hvor klaffen har satt seg. Dårlig kvalitet på lokket når klaffen kan kile seg slik!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard



    Det fine med at jeg har kjørt turboen litt før jeg porta er at jeg nå har ca. målet på hvor mye jeg kan ta ut i godset.. Klaffen er 32mm. og hullet 25mm.. Blir å ta ut forsiktig opp til en 29-30mm da klaffen er litt løs og kan beveges "opp og ned" med akselen som holder den.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  22. #46
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    litt slakke vil det bli, er det i min også, har brukt den i ett år, og den har vært med på motorras hvor motor har gått tom for olje. og turboen fungerer i dag. og den ryker ikke på tomgang, ikke på pådrag el motorbrems.

    jeg porta opp wastegate hullet på min til 30mm.

    jeg bytta ut baklokket med spjeld på min til fordel for en anna av en anna grunn så på min har ikke spjeldet satt seg. tror jeg skal prøve å varme litt på den jeg har etter kimmit kina turboen og se åssen de blir da, om den blir treg o.l.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  23. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Isåfall så synes jeg denne t3/t4 saken er særdeles lite valuta for pengene. Man har surge, tregt ladetrykk (hvor gøy er det med ladetrykk bare i den siste 1/4-delen av turtallsspekteret man har til rådighet?), wastegatehull som må portes opp for å klare å svelge unna nok osv osv.

    Men så får man jo sikkert renere samvittighet av å vite at motoren "puster lettere" enn med originalturboen. Selv om man vet at bilen gikk bedre med originalturboen
    enig, gir ikke helt mening detta..
    burde jo gått en del bedre enn orginalturbo, men er kansje mulig å kjøre mer enn 0,9 bar på kina'en? 13c er vel ikke glad i så mye mer trykk på rødblokk
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  24. #48
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Isåfall så synes jeg denne t3/t4 saken er særdeles lite valuta for pengene. Man har surge, tregt ladetrykk (hvor gøy er det med ladetrykk bare i den siste 1/4-delen av turtallsspekteret man har til rådighet?), wastegatehull som må portes opp for å klare å svelge unna nok osv osv.

    Men så får man jo sikkert renere samvittighet av å vite at motoren "puster lettere" enn med originalturboen. Selv om man vet at bilen gikk bedre med originalturboen
    Surge betyr bare at motoren ikke klarer å ta imot all lufta og det er jo ikke turboen sin feil
    Fullt trykk ved ca.2800 omdr. er vel godkjent?
    Og at man må til med porting av wastegatehull på snurrer med intern wg. er ikke noe ukjent fenomen,samme hvilken produsent og hvor turboen stammer fra.

    Men blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.

    Bare sørg for at den får rett blanding og ikke surger,så man får en formening om hvordan bilen faktisk går...

  25. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    litt slakke vil det bli, er det i min også, har brukt den i ett år, og den har vært med på motorras hvor motor har gått tom for olje. og turboen fungerer i dag. og den ryker ikke på tomgang, ikke på pådrag el motorbrems.

    jeg porta opp wastegate hullet på min til 30mm.

    jeg bytta ut baklokket med spjeld på min til fordel for en anna av en anna grunn så på min har ikke spjeldet satt seg. tror jeg skal prøve å varme litt på den jeg har etter kimmit kina turboen og se åssen de blir da, om den blir treg o.l.
    Skal på Biltema å handle litt utstyr for porting m.m imorgen! Tipper det blir knall etter den jobben. Skulle vært gjort før selvsagt, menmen..

    Skal punkte fast hylsa hvor akselen til w.g-flappen går gjennom ser jeg. Må bli god knall!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Dere leser ikke alt som er skrevet om saken.. Surginga kan muligens løses med justerbart kamdrev. Den oppstår når den org. volvo-turbotrykksmåleren er bunnet, og vel så det. Så det er muligens snakk om 2 bars trykk eller deromkring. Skal få tak i turbotrykksmåler imorgen, så får vi se hvilke trykk det er snakk om. Dog er turboen ferdigportet når neste runde begynner, så håper ikke fenomenet gjenoppstår da. Samtidig har jeg "regnet" på hva\hvilket utstyr jeg trenger fra kimmit for å fullføre 300hp. settet mitt, og skal prøve å få bestillt imorgen. Blir mer og mer redd for rådene mine.. Her må noget gjøres!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 815
    Siste post: 01/02/14, 20:57
  2. Bytte om fra "Manuell" klima til "Automatisk"
    By regeli in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/12/12, 21:00
  3. 2,5" V bånds flens til kina turbo
    By marius in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/12/11, 12:34
  4. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05
  5. "kina" cooler sett i 240
    By visløff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 13/08/10, 12:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •