Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 140

Tråd: Evaluering av kimmits "bestselger" (Kina T3\T4)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard Evaluering av kimmits "bestselger" (Kina T3\T4)

    Har nå montert en T3\T4-turbo på min B230A blokk (smidde stempler, 9mm. råder, ecomax chip, 531topp med A-kam, 940 grenrør, ellers stort sett standard)
    Grunnen til at jeg gjør dette er å teste disse kinasnurrene selv og få meg en egen mening. Samt at jeg syns 13c er voldtekt på motor.

    Montering gikk greit, måtte vende både komp.hus og lagerhus en liten smule. Da jeg vrei komp.huset kom det tilsyne noen røde remser inne i kompressoren. Shit tenkte jeg, nå fucka jeg O-ringen.. Tok av komp.huset, og fikk se at her var det kun tørr pakningssement. 1 poeng! Grisa inn ny pakningssement og klaska sammen. Fikk stasen på motoren og starta opp. Kjinna uten plugger med oljetilførselen opp i toppdekslet for å forsikre meg om at det kom olje.(monterte oljekjøler i samme farten, tok en tid å fylle den med kjinning) Da trykket meldte seg kobla jeg fast oljetilførselen og kjinna noen sek. til. Så ble det fyring. Rolig kjøring uten nevneverdig trykk en times tid. Deretter ble det til å prøve litt.

    Batland her på forumet hevder at disse kinaturboene er utdatert teknologi. Det stemmer nok bra, den lada omtrent som en T3 på en 740tic. Responderte helt ok syns jeg. ingen surging oppsto (har en org. TurboXS RFL).

    Kjørte org. trykk ikveld, oppgitt til 0.6 tror jeg, har en org. volvo turbotrykksmåler i bilen, nåla ble liggende i omeråde gult\rødt, noe jeg mener er ca. 0.8 bar. Men dette skal forskes mer på senere. Det snøer hestkuker her ute ikveld, så drag osv. ble det ikke noe av. Kan oppdatere senere om hvordan den er på tørr vei.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  3. #3
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Fin Evaluering Skal bli morro å se hvor lenge den holder. Du får oppdatere.

  4. #4
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    ingen surging oppsto (har en org. TurboXS RFL)
    Spiller vel ingen rolle hva slags dump man bruker når det er snakk om surge..?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Ja, plana er sånn halveis å prøve å ta nuven av den på "normalt" vis.. Men mtp. rådene mine så er jeg skeptisk på om det faktisk er turbo som dukker først..:P Har en F-blokk liggende, samt fk-råder. Plana er å ta stempla på f-blokka å dreie ned litt, montere fort og galt, 300hk (tlaof-chipper) og så gi gass. Men så kommer den stakkars M46kassa antagelig til å ta kveld, og det vil jeg ikke. Liker de kassene jeg, så kjører\girer som "folk"!:P Får se hva\hvordan det blir fremover.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Spiller vel ingen rolle hva slags dump man bruker når det er snakk om surge..?
    Ikke under pådrag nei, men har hørt flere som plages med surging når de slipper pedalen. En kompis har kinasnurre med litt større komp.hus enn meg. Måtte opp i 50mm. dump for å komme unna. Etter pådrag selvsagt.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  7. #7
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Dette kan bli veldi interesangt og følge med på.. Har fådd den oppfattningen om at "Kina" turbo er noe og styre unna i følge mange.
    Mens noen få sier at disse holder mere en nokk til blanet bruk (Vei, Bane, Hærjing)

    Trur mye av grunnen til at disse "Kina" turboene faktiskt har så dårlig rykte er det at 70% av dem som bruker dette ikke gidder og la bilen gå litt på tomgang etter hardbruk uten stopper direkte dem parkert.
    Sikkert mange som ikke tar seg tid til og få ordentlig drifts temperatur FØR dem begynner med hardkjøring..

    Hold oss oppdatert med hvordan dette går, følger godt med
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    skal følges med på klart den ikke er like bra som turboer i 10 000 kr klassen, men kan jo være et bra alternativ på et budsjettbygg hvor en ikke MÅ dra ut MAX effekt og kjører med moderat trykk.
    er vel uansett mye bedre enn org 13c
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    Har nå montert en T3\T4-turbo på min B230A blokk (smidde stempler, 9mm. råder, ecomax chip, 531topp med A-kam, 940 grenrør, ellers stort sett standard)
    Grunnen til at jeg gjør dette er å teste disse kinasnurrene selv og få meg en egen mening. Samt at jeg syns 13c er voldtekt på motor.

    Montering gikk greit, måtte vende både komp.hus og lagerhus en liten smule. Da jeg vrei komp.huset kom det tilsyne noen røde remser inne i kompressoren. Shit tenkte jeg, nå fucka jeg O-ringen.. Tok av komp.huset, og fikk se at her var det kun tørr pakningssement. 1 poeng! Grisa inn ny pakningssement og klaska sammen. Fikk stasen på motoren og starta opp. Kjinna uten plugger med oljetilførselen opp i toppdekslet for å forsikre meg om at det kom olje.(monterte oljekjøler i samme farten, tok en tid å fylle den med kjinning) Da trykket meldte seg kobla jeg fast oljetilførselen og kjinna noen sek. til. Så ble det fyring. Rolig kjøring uten nevneverdig trykk en times tid. Deretter ble det til å prøve litt.

    Batland her på forumet hevder at disse kinaturboene er utdatert teknologi. Det stemmer nok bra, den lada omtrent som en T3 på en 740tic. Responderte helt ok syns jeg. ingen surging oppsto (har en org. TurboXS RFL).

    Kjørte org. trykk ikveld, oppgitt til 0.6 tror jeg, har en org. volvo turbotrykksmåler i bilen, nåla ble liggende i omeråde gult\rødt, noe jeg mener er ca. 0.8 bar. Men dette skal forskes mer på senere. Det snøer hestkuker her ute ikveld, så drag osv. ble det ikke noe av. Kan oppdatere senere om hvordan den er på tørr vei.
    Glimrende tiltak!
    Evalueringer er det alt for lite av.
    Annonsen til KRS gjør at han fremstår som en ubrukelig, useriøs og inkompetent idiot. Det mest avgjørende ang. en turbo er dimmensjonene på begge hjulene og her oppgis selvsagt ingenting! Bare A/R på husene.
    Gidder du å måle diameteren på den delen av kompressorhjulet som du ser?
    Surgeproblemene oppstår normalt sett når man øker ladetrykket og sjelden på så lave ladetrykk som 0,6 - 0,8 BAR.

  10. Takk vølvo takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    har en løs kompressor fra den turboen liggende jeg kan måle på i kveld. er ingen mål kimmit oppgir på den turboen nei.



    har sjøl brukt denna type best selgern til kimmit. og jeg er fornøyd. brukt en på 4syl og fungert veldig bra. vet av folk som bruker denna på 2l ford og er strålende fornøyd.

    jeg bruker også denna nå på min 6er turbo, brukte den først i orginal stand, men da ble det ikke helt riktig i følge mitt oppsett syntes jeg når jeg skulle kjøre lave trykk. så da gjorde jeg følgende: tenkte å prøve meg fram litt, så jeg rev av kompressor, og monterte på std kompressor fra 740 B230ET garrett T3. og da ble det veldig bra oppsett for min 6er. er ett årsida jeg gjorde den sammensetninga, og turboen virker den dag i dag. den kompressoren som er orginal på kina saken ble egentlig litt for voldsom og trykket kom litt på feil tidspunkt.

    men kjører med t3 kompressor på den nå, og wastegate fra mitsu 13c så jeg har ett grunntrykk på 0,3bar. og di 0,3 bara holder den. ble gjort med wastegate pga biltilsyn og godkjenning pga bremisng av motor. turbo begynner å lade fra 2500omdr på min 6 er. er helt fult fint perfekt kjørbart til daglig bruk.


    ser jeg på det jeg har gjort av mod på turbo, og tenker tilbake slik den var, så kan jeg bruke turboen i orginal stand men på høyere trykk.

    en ting som er litt feil med den turboen er att wastegatehullet er litt lite. er større wastegate hull på en org T3 tror jeg om jeg ikke husker feil.


    jeg er ikke langt unna for å skaffe meg en slik en til 2,3 16v turbo mulig. da jeg vet åssen den har virka på 4syl motorer.

    denna er bedre enn den som klracing selger, den som klracing selger tar det eeeeeeeeevigheter før den lader og når den først begynner å lade så skyter den trykket opp.




    jeg er ihverfall fornøyd med kimmit sin bestselger av kina snurre. og kommer til å bruke denne engang til er jeg sikker på.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  12. #11
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Dette kan bli veldi interesangt og følge med på.. Har fådd den oppfattningen om at "Kina" turbo er noe og styre unna i følge mange.
    Mens noen få sier at disse holder mere en nokk til blanet bruk (Vei, Bane, Hærjing)

    Trur mye av grunnen til at disse "Kina" turboene faktiskt har så dårlig rykte er det at 70% av dem som bruker dette ikke gidder og la bilen gå litt på tomgang etter hardbruk uten stopper direkte dem parkert.
    Sikkert mange som ikke tar seg tid til og få ordentlig drifts temperatur FØR dem begynner med hardkjøring..

    Hold oss oppdatert med hvordan dette går, følger godt med
    Tror du fikk sagt det der! Er nok MANGE som begynner å gi bånn gass leenge før olja får driftstemperatur, for så og stoppe motoren altfor fort når de parkerer etter å kjørt hardt.

    Til trådstarter vil jeg bare si - flott at du gjør dette! Skulle vært flere som gjorde sånn

    Og litt "off-topic", det var snakk om surge oppi her. Er det det jeg har - når jeg slipper opp gassen så høres det litt "sakse/flutter"-lyd før dump'en åpner? Har egentlig vært sånn hele tiden mellom 1,0-1,4bar. Skulle jeg da hatt større dumpventil, eller er fjæra for stram? Vet ikke hvor stor dump'en som sitter på nå er. Kjører org. T3 fra 740, dumpventilen sitter på innsugssiden - hvis det har noe å si.

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Dette kan bli veldi interesangt og følge med på.. Har fådd den oppfattningen om at "Kina" turbo er noe og styre unna i følge mange.
    Mens noen få sier at disse holder mere en nokk til blanet bruk (Vei, Bane, Hærjing)

    Trur mye av grunnen til at disse "Kina" turboene faktiskt har så dårlig rykte er det at 70% av dem som bruker dette ikke gidder og la bilen gå litt på tomgang etter hardbruk uten stopper direkte dem parkert.
    Sikkert mange som ikke tar seg tid til og få ordentlig drifts temperatur FØR dem begynner med hardkjøring..

    Hold oss oppdatert med hvordan dette går, følger godt med
    Spør du meg, så har jeg den oppfatning, både før og etter disse småturene, at om du skal husmortrimme, har smått med cash, så er ikke dette noe dumt alternativ. Føler at maskinen puster mye lettere gjennom dette AR63-huset. Batland sier at det er utdatert teknologi, det er jeg helt enig i! Men det er bedre for motoren. Får pusta rett og slett. Folk jeg har prata med har ikke hatt problemer med havari. Jeg passa GODT på at den fikk smøring før det ble start. Holdt igjen komp.hjulet og kjinna uten plugger i 4-5 sek. etter oljetrykk var registrert.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av H.Ihle Vis post
    skal følges med på klart den ikke er like bra som turboer i 10 000 kr klassen, men kan jo være et bra alternativ på et budsjettbygg hvor en ikke MÅ dra ut MAX effekt og kjører med moderat trykk.
    er vel uansett mye bedre enn org 13c

    Riktig! Jeg hater 13c\19T-ish turboer.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  15. #14
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS;
    Spør du meg, så har jeg den oppfatning, både før og etter disse småturene, at om du skal husmortrimme, har smått med cash, så er ikke dette noe dumt alternativ. Føler at maskinen puster mye lettere gjennom dette AR63-huset. Batland sier at det er utdatert teknologi, det er jeg helt enig i! Men det er bedre for motoren. Får pusta rett og slett. Folk jeg har prata med har ikke hatt problemer med havari. Jeg passa GODT på at den fikk smøring før det ble start. Holdt igjen komp.hjulet og kjinna uten plugger i 4-5 sek. etter oljetrykk var registrert.
    Trur også disse passer ypperli til budjet prosjekt eller før en fattig student

    Som sagt så trur jeg det er personen bak rattet som er problemet i 90% av tilfellene og 10% er rett og slett at det er kina vare


    Sitat Opprinnelig postet av JonasS;
    Riktig! Jeg hater 13c\19T-ish turboer
    Og montere 13c/19T etc har jeg fådd oppfattningen av blir som og gi et sugerør og si pust i dette til en asmatiker
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Kan jo også nevne de 4 grunner til at prosjektet kom på banen..

    1: Jeg skulle rygge ut av garasjen i høst, downpipe skalla ned i en "homp" vi har på entreen i garasjen og bøyde faanskapen. Veeldig bøyd. Jaja, tenkte jeg. Sveise selv eller bestille nytt. DA jeg bøyde røret ble også turboen skev på 740-grenrøret. Tok av for å kontrollere og fikk se passasjen til exhausten.. Au!

    2: Ny turbo! Ikke tvil om det. Hva\hvor\hvem? Pga. at jeg ikke vet hva jeg skal ha (Ok, Holset HX35 frista jo) og at jeg ikke legger flere tusen i en ordentlig turbo, som kanskje blir feil iforhåld til mitt oppsett(har ikke studert meg ihjel på turbo for å si det slik) ville jeg ha noe billigere. Og om 3000 går fyken, så ja.. Litt surt, men ok. Tenkte Ebay, men følte det var enklere å bare maile kimmit.

    3: Kinaturbo, dømt hit og dit.. Men de av dem jeg kjenner som har det sier bare: Det er helt ok, går da tålelig bra når du får det opp å gå. Så da ble det til det.

    4: Jeg er opptatt av at motoren skal få luft inn\exhaust UT! Ikke luft og litt exhaust inn, det meste av exhausten ut. Det er tross alt små turboer som har krasja 940-maskinene.. 3" anlegg på en 13c.. Ok, det hjelper vel litt.. Men en bil med 13c og 3" blir nok frakjørt av en tilsvarende bil med større\bedre turbo, samme trykk og org. exhaust. 13c\19T er for pappsen som skal ha litt mer skuff en org. til å trekke campingvogna. De går kjempefint til sitt bruk, men kun det.

    Såh, testa litt mer idag, begynner å skje ting rundt 2000rpm.. Glatt som skrittet på ei 30års nonne ute, så det blir liksom kun spinning og lek. Bilen går meeget fett da det er montert noen dyser av forrige eier for å slippe forrmotstander. disse er nok i største laget, skal ta nr. av dem å prøve å finne ut noe. Vurderer å klaske inn tlaof-chippene og 3"lmm og kjøre som folk istede, tror det er mer økonomisk slik det er nå.. Poffer litt og en anelse svartrøyk under pumping\pådrag..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  17. #16
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sjekk denne linken for å kontrollere størrelsen på dysene: http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Takker og bukker ArneR! Her er dysene jeg har på mitt oppsett (se topp)

    http://www.witchhunter.com/flowdatapix/b0280155737.jpg

    Hva tror dere? Det lukter litt bensin etter bilen samt at jeg "føler" forbruket er himmelhøyt..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  19. #18
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hm, det var vel ikke du som kjøpte av meg de dysene?

    Har samme dyser på min bil nå, og jeg har merket det samme ja. bredbåndslambdaen viser 10:1 når jeg har litt over halv gass og bare lar motoren dra seg oppover i f.eks. tredje gir (når turboen jobber bare litt), men når jeg drar den helt ut med flat pedal magrer den seg ut til høy 12:1 på mer turtall. Dette er med Garrett GT3071R på rett i overkant av 1bar ladd.

    Har endret litt på fueling på bensinchipen min nå for å kompensere litt, og det ble bedre, men er ikke i mål helt enda.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Nei, kjøpte bilen av Torra her inne. Han monterte de for å slippe formotstandene..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  21. #20
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ok, jeg solgte et sett med slike dyser til en annen kar her inne. Samt at jeg har solgt et sett med Saab 9000 turbo dyser til V20T, og det som går igjen er at dysene egentlig blir for store uten å endre litt i chipen. De originale er jo bare 294-315cc/min (-357/-804) i følge witchhunters oversikt.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  22. #21
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Batland.

    komphjul på kimmit sin bestselger kina:
    inducer: 54mm
    exducer: 70mm
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  23. #22
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Her skal det følges med videre
    Ensom V70 Turbo

  24. #23
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    en kjempe tråd! har montert samme turbo på bilen til brodern å 300hk oppsette..i starten ladda den turboen veldi seint synst jeg men etter at den blei "innkjørt" så ladder den nesten 500 omd tidligere!

    ser også at r.g skriver at han bruker kompressor fra org 740 på denne turboen.. ligger det mye i å bygge om? den må vell ladde noe tidligere? da det hjule er mindre å lettere å drage rundt? å hvor mye hk pumper det luft til da på en b230fk?
    Sist endret av Arrnty90; 05/02/12 kl 15:30

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er litt ketchup her også.. Dog syns jeg det er en egen sjarm... En gammal "opphora" 240 fra .77 som ikke skal på bane kan godt være litt slik de var for meg.. Er bare "hobby-bilen" min, rett og slett en prøv-og-feil bil..

    Blir spennende å se hva som skjer når man begynner å justere litt boost..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  26. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    Batland.

    komphjul på kimmit sin bestselger kina:
    inducer: 54mm
    exducer: 70mm
    Ja,- 70 mm exduser er 2,75" som tilsier som antatt at dette er en eldgammel T04B fra 1960 tallet. Slike gamle lastebil-dieselturboer går lettere i surge enn bedre saker.
    Når det er såpass enkelt som dette å skaffe 1/2 parten av opplysningene, hvorfor klarer da ikke selgeren å gjør det??
    På generelt grunnlag mener jeg at 51 - 54 mm inducer er passelig til 350 - 400 + hk så akkurat dette var positivt og helt greit å se.

Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 815
    Siste post: 01/02/14, 20:57
  2. Bytte om fra "Manuell" klima til "Automatisk"
    By regeli in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/12/12, 21:00
  3. 2,5" V bånds flens til kina turbo
    By marius in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/12/11, 12:34
  4. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05
  5. "kina" cooler sett i 240
    By visløff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 13/08/10, 12:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •