Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Spørsmål etter motorbytte v70 98"

  1. #1
    Registrerte brukere stramwaier sin avatar
    Medlem siden
    08. juni 2010
    Sted
    Brårud
    Innlegg
    137
    Antall takk

    Standard Spørsmål etter motorbytte v70 98"

    Hei! Har en 98 v70 2,0l 10v som jeg har satt inn en 94 t5 motor fra 850.. Har brukt nett fra en v70 turbo for og få kontaktene til og passe i hjernen med det som er delt inn til cupen , men på det nettet er det ikke uttak til bankesensorer så jeg får start på bilen , men den får feil tenning virker det som feit blanding, noen som har noe forslag på om bankesensorene er annerledes plassert på v70 ? Eller om de må være påkoblet for og gå ordentlig ? Eller kan jeg sette på 850 nettet og klippe og skjøte over nettet på ny kontakt? Da trenger jeg i så fall koblingskjema! Hjelp ønskes !! Bruker hjernen som tilhører motoren
    07 - S 60 D5
    05 - Navara D22
    98 - V 70 T5
    01 * V 70 T5
    95 * 850 T5-R

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    tar kansje feil, men er kontakt til bankesensor på alle 850/x70 seriene etter det eg veitt, men på x70 serien er det på en måtte en skjøtekabel(mer som eit t-stykke) som du har begge koblingene til bankesensorene som igjen går ned til en enkel kontakt, har hvertfall vert slik på di eg har sett på, tar kansje litt feil??

  3. #3
    Registrerte brukere stramwaier sin avatar
    Medlem siden
    08. juni 2010
    Sted
    Brårud
    Innlegg
    137
    Antall takk

    Standard

    om det stemmer, så løser det i allefall mine problemer ! håper det er det. men er den da løs på 850 nettet ? for da kan jeg evt flytte over fra den. grunnen til at jeg spørr rart. er fordi det er en som skrur for meg . så må bare prøve og videreformidle:P
    07 - S 60 D5
    05 - Navara D22
    98 - V 70 T5
    01 * V 70 T5
    95 * 850 T5-R

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    nå sga eg faktisk helt ærligt si at det ikke bare er x70 som har det trur æg:P faktisk noen 850er og eg har sitt det på men visst du ser på det øverste bilde på denne linken -http://no.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21974305
    så visst eg ikke er helt på jordet så har du en kabel det er kontakter på istedenfor di runde sensorene som er bankesensoerene då, men er litt vanskeli og forklare:P vett ligsom ikke helt hvor mye peiling hverken du eller han har då:P

    men det er flere typer:P
    en som er lik den som er på bildet
    en som er lik den på bildet bare med 2 små kontakter i enden isteden for 1 brei.
    og så menner eg på det er en kabel som har 2 kontakter som du kobler på sensorene på motoren for så igjen koble en kontakt på el nett,
    men er litt enklere visst du hadde klart lakt ut bilde elle noe av motor nett

    men kan sjå om eg ikke får sjikket litt nermer imorgen

    men hadde vore litt enklere hadde du fått lakt ut eit bilde av motor nett;-)

  5. #5
    Registrerte brukere stramwaier sin avatar
    Medlem siden
    08. juni 2010
    Sted
    Brårud
    Innlegg
    137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord Vis post
    nå sga eg faktisk helt ærligt si at det ikke bare er x70 som har det trur æg:P faktisk noen 850er og eg har sitt det på men visst du ser på det øverste bilde på denne linken -http://no.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21974305
    så visst eg ikke er helt på jordet så har du en kabel det er kontakter på istedenfor di runde sensorene som er bankesensoerene då, men er litt vanskeli og forklare:P vett ligsom ikke helt hvor mye peiling hverken du eller han har då:P

    men det er flere typer:P
    en som er lik den som er på bildet
    en som er lik den på bildet bare med 2 små kontakter i enden isteden for 1 brei.
    og så menner eg på det er en kabel som har 2 kontakter som du kobler på sensorene på motoren for så igjen koble en kontakt på el nett,
    men er litt enklere visst du hadde klart lakt ut bilde elle noe av motor nett

    men kan sjå om eg ikke får sjikket litt nermer imorgen

    men hadde vore litt enklere hadde du fått lakt ut eit bilde av motor nett;-)
    skal få tatt et bilde i løpet av dagen jeg joda peiling og peiling, el nett stiller jeg veldig svakt hvertfall:P og han som skrur for meg er mekaniker på volvo trucks. men driver bare med 940 og 240'r så begrensa kunnskap på 850/v70 på han også :P
    07 - S 60 D5
    05 - Navara D22
    98 - V 70 T5
    01 * V 70 T5
    95 * 850 T5-R

Lignende tråder

  1. Motorproblem etter motorbytte
    By Devil3344 in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 03/03/11, 09:50
  2. Sartproblemer etter motorbytte
    By Sheriff89 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 28/09/10, 10:43
  3. Startproblem etter motorbytte 760 (940)
    By THL_Førre in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 19/08/10, 19:54
  4. tungstartet 850 etter motorbytte
    By amazon in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 28/07/10, 08:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •