Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: forsterker i s60

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard forsterker i s60

    hei
    i volvoen så har jeg et sett høytalere i frem dørene et i bakdørene et sett i hattehyllen + en senter i dashen.
    Dette er i dag koblet som vanlig opp mot orginal forsterker å spiller i bilen, men har planer om å bytte ut spilleren pga ønske om DAB å lurer på å sette inn en annen forsterker for å få mere justeringsmuligheter.
    Men aner ikke hva jeg skal velge.
    Noen som har forslag til åssen forsterker jeg bør se på, hvor mange kanaler osv?

    takker for alle svar

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Kanaler er vel avhengigt av kor mange høgtalere du vil at den nye forsterkeren skal drive.
    Du kan og velge fleire forsterkere.
    Eg rekner med at det berre er basshøgtalere i hattehylla. (kan antagligt holde med ein kanal her)
    I bakdørene er det og basshøgtalere. (må vel ha 2 kanaler her)
    Senterkanalen er eg usikker på om den skal brukes.

    So uten senterkanal trengs det antagligt 5 kanaler.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    det er 6-9 i hattehylle å mellomtone/diskant i bakdørene å fremdørene. hadde tenkt å bruke senterhøytaleren som mellomtone. har basskasse i bagasjen. så hadde vært greit å kunne forholde meg til kun en forsterker. "ikke så mye å trøble med"

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Bruke senterkanal som mellomtone? Korleis har du tenkt dette? Den må brukes som senterkanal. Da må du ha spiller/prossessor som har dette. Kva slags prisklasse prater du om her?

    Kva er uoriginalt av høgtalerene dine? Høyres ut som om du har masse lyd. Men bra lyd tviler eg på at du har

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    har ikke noen orginale høytalere igjenn i bilen. dette sørget forige eier for at ble byttet ut. litt iriterende, for det sitter egentlig hu 803. å det skal vist ikke låte så galt har jeg hørt. men nå sitter det focal i dørene å hattehylle. senter har de koblet fra (tror orginalhøytaler sitter der fortsatt) å brukt den utgangen til en 15" ground zero som ligger i reservehjulbrønnen. så de har klipt av den ledningen et sted å montert en linjeforsterker som går til forsterkeren. derfor så bytter jeg ut resten å setter i en annen spiller. samtidig som jeg får meg DAB. ellers er lyden helt grei i bilen sånn som det er. men det gir meg litt lite justerings muligheter. siden det fortsatt er igjenom den orginale forsterkeren i bilen så sender den like mye bass i dørene som jeg ønsker skal komme fra bassen i bagasjen. Når det kommer til pris, så kunne jeg sett for meg at det ikke skal koste alt for mye. Men en sånn gylden middelvei

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg har HU 603 i bilen min. Har ikkje ekstern forsterker. Er komponentsett i framdørene og bass i bakhøgtalerene.
    Har montert ein 12" i bagasjerommet sammen med ein forsterker.

    Eg og vurderer å oppgradere. Isåfall blir det eit komponentsett i framdørene + ein kraftig 4-kanals forsterker. (brukobler 2 av kanalene til sub)
    Høgtalerene i bakdørene blir da ikkje brukt. Blir ikkje akkurat bedre lyd av å ha høgtalere bak.
    Og med eit begrensa budsjett er det bedre å bruke meir penger på kvalitetskomponenter enn å bruke pengene på mest mulige høgtalere!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    det er sant. men så lenge det allerede sitter greie nok høytalere i bakdørnene så er det jo greit å kunne bruke dem å. men får man 6 kanaler? eller blir det bare svada å tull?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Det finnes 6-kanals forsterkere. Men dei er ofte beregna at 2 av dei brukes til sub. Du hadde allerede ein subforsterker ifra før?

    Som sagt før, so kan du og dele det opp. F.eks. ein 4-kanals forsterker og ein 2-kanals forsterker.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Ja har en subforsterker fra før. så da blir det nok å gå for en 4 kanals å en 2 kanals.. så får jeg se åssen det blir. men samtidig som vi er i gang, hva ville du anbefalt å gjort ang senter høytaleren. den orginale sitter jo der nå som sakt. hadde det vært en tanke å koblett den sammen med hattehylle høytelerene, eller vil det bli for dominerene i forhold til lyd? å vet du hva som passer rett oppe i der hvis jeg skal bytte ut høytaleren?

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg ville ikkje ha brukt senterkanalen

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. okt. 2010
    Sted
    Eidsberg
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    ok. da prøver jeg uten først, så får vi se åssen det blir. blir vel sikkert bra til slutt

  12. #12
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    dumt forslag kansje... men hvorfor ikke koble senteren på spilleren da? burde vel være nok effekt på spilleren vel??

    skal du selge hu'en da?
    Sollien

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sollien Vis post
    dumt forslag kansje... men hvorfor ikke koble senteren på spilleren da? burde vel være nok effekt på spilleren vel??

    skal du selge hu'en da?
    Da må jo spilleren ha uttak for senterkanal. (meir penger)
    Da må senterkanalen være av bra kvalitet. (= enda meir penger)
    Forsterkeren i spiller er ganske svak, so da bør ein ha ekstern forsterker. Resten av anlegget har det. (= masse peng!)

    Det virker som om trådstarter har eit ganske begrensa budsjett, so da er det like greit å droppe senterkanal. Er jo ikkje akkurat vanligt å bruke denne heller. Ein bruker tidskompensering.

Lignende tråder

  1. Forsterker Pa 200\Pa 300
    By Lord_Hatlem in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 5
    Siste post: 01/12/11, 18:55
  2. forsterker til A/D/S SF5
    By Bjerkelund in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 27/12/10, 22:34
  3. 6x9 - forsterker?
    By Hassel in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 5
    Siste post: 25/12/10, 14:40

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •