Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Høyt forbruk og tidvis lugging ved aks. b230ft

  1. #1
    Registrerte brukere Turboplystring sin avatar
    Medlem siden
    11. mai 2010
    Sted
    Mehamn, Finnmark.
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard Høyt forbruk og tidvis lugging ved aks. b230ft

    Ja jeg får høre om gutta her vet noe, for jeg skjønner ingenting lengere. Bilen bruker 2 liter på mila ved blanda kjøring, og 1,2 på langkjøring (120-30km/t). Den vil også nykke tidvis under hard belastning, men om jeg slipper opp litt på gassen så drar den godt så lenge jeg øker på gassen i samspill med turtallet. Jeg må kjøre med full fortenning eller så mister jeg så og si all motorkraft. Bilen er lat under 3000 rpm. Den vil ikke gå ordentlig når den er kald heller, er bare lat og trasig.
    Jeg bytta lmm, da fungerte den litt bedre, men da vil den ikke bakke når den er kald. Det vil den kun med den gamle lmm. Bilen lader maks på 0,6 bar (på høyt turtall vel og merke)

    Jeg kan heller ikke justere bakkegassen. Har også bytta lambda, coil, fordeler, fordelerlokk, rotor, dyser, plugger og ledninger uten hell. Hadde av fordelerlokket nylig og så en svart flekk på lokket, overslag?
    Jeg har bytta bensinfilter og bensinpumpe under bilen, men det høres ut som om pumpa kanskje sliter litt når den bakker (ikke vanlig pumpedur, men en svak hyling, slik var den gamle også). Motoren er totaloverhalt med nye ringer, lagre og pakninger, toppen er ventilslipt og har blitt byttet tetteringer på.
    Har lett overalt med startgass men klarer ikke å finne noe falskluft, fant mellom o-ringen til en dyse, fiksa dette men ingen forbedring.
    Gasspjeldsensoren klikker når gassen går til null, og det er heller ikke noe dritt i innsuget.
    Når jeg drar ut stikket til temp-sensor til hjernen, så øker den litt på turtallet, men om jeg kjører uten den så vil den drukne motoren i bensin, har bytta den også.
    Når jeg kjører hardt og girer, så står det ofte stikkflammer ut fra eksosen, så den får vel for mye bensin. Har også åpen dump på den, har prøvd å sette på orginal uten flaks.

    Så hva i all verden kan være galt?? Har mest lyst til å stikke en fyrstikk i tanken og varme meg på bålet, for denne bilen har kostet mye mer enn den har smakt hittil, og det er veldig frustrerende.
    Har tenkt på BTR eller kanskje dårlig jording noen plass, men er ikke interessert i å bytte noe mer før jeg vet sikkert. LMM og lambda er fra biltema btw, samme gjelder pumpe og filter.
    Pluggene er svart av sot.
    Sist endret av Turboplystring; 23/01/12 kl 00:56
    Eier: Volvo 740 TIC

  2. #2
    Registrerte brukere Turboplystring sin avatar
    Medlem siden
    11. mai 2010
    Sted
    Mehamn, Finnmark.
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Har forresten ikke releet som sitter på ekspansjonstanken, og vet heller ikke om jeg skal ha det. Noen som vet?
    Eier: Volvo 740 TIC

  3. #3
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Lambda fra Biltema kan du forsåvidt ta full rennafart og kaste på havet.
    Sånn du beskriver det her, har jeg opplevd akkurat det samme tendensene til på en helt orginal F motor. I det tilfelle var det Lambda-sonden.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #4
    Registrerte brukere Turboplystring sin avatar
    Medlem siden
    11. mai 2010
    Sted
    Mehamn, Finnmark.
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Ja får prøve på det, forhåpentligvis er det så enkelt Takk for svar!
    Eier: Volvo 740 TIC

Lignende tråder

  1. Svar: 10
    Siste post: 26/10/11, 14:36
  2. Trøbbel og Høyt Forbruk B230, 740 88 modell
    By anleggsgartnern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 11/07/11, 02:41
  3. Høyt forbruk samt lav tomgang?
    By johmolan in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 23/02/11, 19:54
  4. forbruk på s80
    By thune in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 14/09/10, 22:38
  5. Forbruk på V70 2.5 TDi
    By Per-Oskar in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 05/06/10, 16:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •