Har funnet fram en gammel og ødelagt 530 topp som jeg har lekt meg litt med, lest endel på savarturboforumet og litt rundt her for inspirasjon og tips. Har lagt ned en 4-5 timer på arbeidet som jeg har gjort til nå, og det er vel stort sett alt av erfaring jeg har på porting til nå, så fuckups er vel stort sett umulig å unngå Ignorer gjerne at jeg har ødelagt ventilsetet på eksos Toppen her kommer aldri til å berøre enn blokk igjen, kun for erfaringen sin skyld at jeg "bygger" denne !

Tenkte jeg skulle legge ut bilder av kanalen(e) slik de er nå og se hva ekspertene mener, og muligens få tips og triks ? Som sagt er jeg ikke ferdig med hverken kanalene eller forbrenningskammeret
Om andre har bilder er det fritt fram for å legge disse her, og kansje få en samletråd

Dessverre har jeg kun mobilkamera å ta bilder med, men håper det blir greit nok =)

Innsugskanal, 34.3mm på det trangeste 38.5 en halv cm inn i kanalen. Lagt ned innerradien litt og avrundet denne, ikke tatt opp gryta til 88% av ventildiameter (som er populært på savar) men til rundt 82-85% om jeg ikke husker feil.



Innerradie, innsug.



Eksoskanal, husker ikke målene i forbifarta.. =\




Forbrenningskammer, må kjøpe ny sandpapirtønne før jeg jevner ut nedi kammeret. Har fjernet ytterkanten av knølen nermest tennpluggen og utvidet litt rundt ventilene for bedre fløde, startet selvfølgelig med å risse opp toppakninga så jeg ikke beveger meg utenfor denne.. Har en teori om at det området som er merket opp over ventilene kan taes bort, da stempelet på FT ikke har noen squishflate som vil gå mot denne ? Ønsker gjerne å høre andres synspunkt på dette ! Selve jobben med å ta ut av kammeret var i høyeste grad en hastejobb før jeg måtte hjem..




SÅ, ris og ros mottas med takk! Gjerne med begrunnelser !